در این مطلب از پارسیان تک به راهنمای جامع خرید باند و آمپلی فایر در تکنولوژی ساخت و سایز همچنین نوع برند پرداخته ایم که در ادامه توضیحاتی در این مورد اراعه میشود.

خرید بلندگو , باند و آمپلی فایر برای سیستم صوتی و پیجینگ

در مرحلهباند و آمپلی فایر در سیستم های صوتی و پیجینگ چه نقشی ایفا میکنند و برای خرید انواع بلندگو , باند و آمپلی فایر باید به چه نکاتی توجه شود .  اول باید به این موضوع دقت داشت که آیا مکان که شما برای اجرای پروژه سیستم صوت و پیجینگ سرپوشیده یا سر باز است که در هر کدام از موارد دسته بندی های مختلفی برای سیستم
.صوت و پیجینگ تعبیه دیده شده است که نیاز شما را بر آورده کند

خرید بلندگو , باند و آمپلی فایر برای سیستم صوتی و پیجینگ

معرفی انواع بلندگو

بلندگو اکتیو مجموعه ای است که در قالب یک باکس جمع آوری شده و دارای یک باند و آمپلی فایر و میکسر است.

باند پرتابل (اکوهمراه): باند اکتیوی که می تواند با باطری کار کند و باطری آن درون جعبه قرار می گیرد و به آمپلی فایر متصل می شود، کاربرد این باند برای زمانی می باشد که اتصال سیستم به برق کار سختی باشد.

بلندگو پسیو: در مورد بلندگو پسیو باید گفت که این نوع بلندگو دارای یک باکس و یک بلندگو داخلی بوده و جهت راه اندازی آن لازم است که از پاورمیکسر استفاده شود. بنابراین این موضوع سبب شده تا خرید این نوع بلندگو با قیمت ارزان تری نسبت به بلندگو اکتیو انجام شود. اما در نهایت لازم است که از پاور میکسر استفاده شود که موجب گران تر شدن سیستم خواهد شد.

بلندگو ستونی: برای محیط هایی که لازم است صدا به گوشه شنوده نزدیک باشد، از باندهای دیواری استفاده می شود همچنین در مواردی که این نوع باند برای مواردی که سقف یا بلندی سقف وجود نداشته باشد به کار می روند و معمولا ضد آب می باشند.

بلندگو شیپوری: بلندگویی که دارای یک شاخ صوتی برای افزایش کارایی کلی است بلندگوی هورن می باشد. طراحی این نوع بلندگو به گونه ای صورت گرفته که در آن پرتاب صدا به حجم و کیفیت ترجیح داده می شود و برای کارخانه های بزرگ، گلدسته های مساجد و مدارس از آنها استفاده می شود. این بلندگو را می توان به دو شکل کتابی و گرد خریداری کرد.

باند های سقفی : باند های سقفی را میتوان در اماکن عمومی یافت که در پخش صدا بسیار تاثیر گذار میباشند.

راهنمای جامع خرید باند و آمپلی فایر

باند اکتیو چیست؟

باند اکتیو یا ACTIVE LOUDSPEAKER در واقع به باندی گفته می شود که در داخل ساختار آن آمپلی فایر یا تقویت کننده وجود داشته باشد. باندها در واقع نوعی از بلندگوها هستند. در واقع در ایران به انواع بلندگوهایی که درون کابینت هایی قرار دارند گفته می شود. باندها معمولا دارای قسمت هایی مانند یک یا چند بلندگو، کابینت یا جعبه صدا، مواد عایق که شامل دیواره های جداکننده یا جذب کننده است و کراس اور یا مداری که فرکانس های صدا را تطبیق یا تفکیک می کند، می باشد.

باندهای اکتیو در واقع با داشتن آمپلی فایر داخلی، نیازی به اتصال به تقویت کننده خارجی ندارند و برای تقویت و ایجاد صدا و صوت، از آمپلی فایر داخلی خود استفاده می کنند. در واقع باید بدانید که در کنار باند اکتیو شما نیاز به منبعی برای هدایت سیگنال ها دارید. از جمله ویژگی های باندهای اکتیو وجود دکمه هایی برای تنظیم صدا به صورت تفکیک شده برای هر قسمت یا درایو است. در باندهای اکتیو شما نیازی به تنظیم فرکانس خروجی ندارید زیرا با وجود کراس آور و آمپلی فایر، باند اکتیو قدرت بیشتری در قسمت فرکانس خروجی صدا خواهد داشت.

انواع سایز بلندگو

یکی از سوالات مهمی که هنگام خرید انوع باند وجود دارد این است که چه سایزی از بلندگو مناسب است و باید استفاده شود‌ در پاسخ به این سوال باید گفت که در زمان خرید انواع باند که بلندگوها طبق سایز و اندازه ای که دارند بلندگوی داخلی نام گذاری می شود. رایج ترین آنها بلندگوی ۸ اینچ ۱۰ اینچ ۱۲ اینچ و ۱۵ اینچ است که در زمانی که حجم صدای بالایی نیاز باشد یا از نظر جا محدودیت وجود داشته باشد، بلندگو های دبل (به عنوان مثال دبل ۱۲) گزینه خوبی برای خرید هستند.

باند و آمپلی فایر مکانهای سر پوشیده

اگر مکان شما سرپوشیده میباشد قبل از اقدام به خرید باند و آمپلی فایر شما باید ارتفاع سقف را مورد بررسی قرار دهید که ایا از 4 متر بالاتر است یا خیر اگر سقف شما بلند تر از 4 متر است پیشنهاد پارسیان تک به شما استفاده از بلندگو های ستونی می باشد به دلیل آنکه میتوان بلندگو های ستونی را در فواصل نزدیک تر به زمین و گوش شنوده نصب کرد که این امر به بهبود کیفیت صدا می انجامد اگر ارتفاع سقف شما در حالت استاندارد قرار دارد نوع متریال مورد استفاده در سقف را بررسی کنید که آیا سقف شما کاذب است یا خیر در سقف های کاذب امکان پسیو کردن سیم ها و قسمت بالای بلندگو درون سقف و همچنین استفاده از باندسقفی تو کار را به ما میدهد در صورتی که امکان جایگذاری بلند گو ها در سقف نباشد میتوان از بلندگو های سقفی رو کار استفاده کرد اجرای سیستم صوت و پیجینگ در اماکنی که دارای رطوبت یا بخار مانند استخر میسر می باشد که در این منوع سیستم صوت ضد آب استفاده می شود انواع بلندگو های سقفی و ستونی ضد آب موجود میباشد .

آمپلی فایر از جمله قطعاتی هستند که امروزه از آن به منظور بهبود صدای سیستم ماشین استفاده می شود. این دستگاه کاربردی در انواع و مدل های مختلف در بازار موجود است و هر یک از آن ها ویژگی ها مختص به خود را دارند. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را راجع به انواع آمپلی فایر، ویژگی و قیمت آن در اختیار شما خوانندگان عزیز و محترم قرار دهیم، با ما تا پایان این متن همراه باشید.

ویژگی های دستگاه تقویت صدا (Amplifier)

ویژگی های دستگاه تقویت صدا (Amplifier)

اگر بخواهیم در یک دسته بندی کلی به بخشی از خصوصیات و ویژگی های آمپلی فایر به عنوان یک دستگاه الکترونیکی کاربردی اشاره کنیم؛ می توان هر یک از موارد مطرح شده در قسمت زیر را برای آن بر شمرد :

– نقش بسزا و تاثیرگذاردر افزایش دقت، وضوح، کیفیت صدا و همچنین قدرت صدا

– تاثیر موثر در کاهش دیستروشن (در همریختگی صدا)

–  از بین بردن نویز و اختلالات در موجود در صدای تولید شده

– یکسان بودن خروجی آمپلی فایر با بلندگو ها

– تفاوت میزان یا درجه تقویت آمپلی فایرها با یکدیگر

-قابلیت استفاده در جاهای مختلف و با اندازه و توان متفاوت

راهنمای خرید باند و آمپلی فایر مکانهای سر باز

در مکان های سر باز بلندگو های ستونی می تواند هنگام خریدن باند و آمپلی فایر برای سیستم صوتی خود انتخاب مناسبی برای سیستم پیجینگ شما باشد که بر اساس متراژ و حساسیت کار شما انواع مختلف سیستم به شما پیشنهاد می شود
شما میتوانید با تماس با مشاوران فنی مهندسی پارسیان تک هرگونه سوال در مورد سیستم صوت و پیجینگ را مطرح کنید و مشاوره رایگان ما را هدیه بگیرید

فروشگاه بزرگ پارسیان تک فروش اخصصی انواع اکو همراه و باند های اکتیو با قیمت مناسب و با سود کم در سراسر ایران

09120340046

0/5 (0 نظر)