امروزه پخش موسیقی به صورت حرفه ای و با اعمال جزئیات در خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و به همین دلیل از بلندگو تیوتر دار در این کار استفاده می شود. در این بخش شما را با بلندگو تیوتر دار بیشتر آشنا خواهیم نمود و در مورد سیستم خودرو برای پخش صوت بیشتر صحبت خواهیم کرد. تیوترها وظیفه پخش صدای ریز دارند و باید به خوبی بلندگوی تیوتر دار را با سایر وسایلی که مورد استفاده در خودرو هستند استفاده نمود. بلندگوی عرضه شده در بازار دارای کارایی بسیار زیادی بوده و برای کارهای مختلفی مورد استفاده می باشد. ایجاد صداهای ریز باعث می شود که بتوانید بیشتر به جزئیات توجه کنید و همین امر باعث می شود که صدای پخش شده از بلندگوها کامل تر باشند. در ادامه شما را بیشتر با این دسته از بلندگو ها آشنا خواهیم نمود و به شما خواهیم گفت که این دسته از بلندگو ها برای نصب کدام قسمت از خودرو آماده شده اند.

بلندگو تیوتر دار

بلندگو تیوتر دار

آشنایی با پخش خودرو

بر خلاف گذشته، امروزه پخش خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و تقریبا بیشتر خودروهایی که در بازار عرضه می شوند، سیستم های صوتی مجزایی را تدارک می بینند که بتواند صدای بهتری پخش کنند. وسایل مختلفی در این زمینه مورد استفاده می باشد ولی در این پست قصد داریم شما را با بلندگو تیوتر دار بیشتر آشنا کنیم و قطعاتی را به شما بگوییم که بیشترین کارایی را دارند. همانطور که می دانید بخش های مختلف یک سیستم پخش صوت خودرو تشکیل شده از بلندگو (در انواع معمولی و تیوتر دار)، ساب ووفر، آمپلی فایل، کامپوننت، میدرنج و تیوتر می باشد که تیوتر وظیفه ای تکمیل کننده در سیستم پخش خودرو ایجاد می کند و در واقع می توان گفت که این قسمت دارای کارایی مکمل برای باقی قطعات مورد استفاده در سیستم خودرو می باشد. در صورتی که می خواهید با این قطعه بیشتر آشنا شوید لازم است که با بخش های مختلف سیستم خودرو و کارایی آن آشنا شوید.

بلندگو تیوتر دار

بلندگو تیوتر دار

معرفی بلندگو (اسپیکر، باند)

عملکرد اصلی بلندگو در پخش صدا می باشد و در دو نوع گرد و بیضی (خربزه ای) در بازار عرضه می شود. نوع گرد که خود در سه دسته 13،10 و 16 دسته بندی می شود، نوع 10 کوچکترین آن می باشد و نوع 16 بزرگترین و پرقدرت ترین آن به شمار می رود. این قطعه توانایی ایجاد بیس و اکو نداشته و به همین دلیل باید در کنار سایر وسایلی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند باشد. بلندگوی خربزه ای نیز در دو دسته عرضه می شود که دسته اول از آمپلی فایل ساپورت نمی کند و دارای کیفیت کمتری است و دسته دوم به دلیل ساپورت کردن از آمپلی فایر در صدای بلند هیچگونه نویزی ایجاد نخواهد کرد و کاربر می تواند حتی در صدای بلند نیز از آن استفاده کند. حال اگر بلندگو تیوتر دار مورد استفاده قرار گیرد، بلندگو می تواند به صداهای ریزتر نیز توجه نماید که این امر باعث می شود که لذت موسیقی چندین برابر شود. البته کارایی بلندگو تیوتر دار در تکمیل قطعاتی است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که دقیقا عملکرد تیوتر در چیست و چرا باید در سیستم های حرفه ای از آن استفاده نمود.

بلندگو تیوتر دار

بلندگو تیوتر دار

آمپلی فایر و ساب ووفر

البته لازم است بدانید که آمپلی فایر و ساب ووفر در واقع دو قسمت مجزا هستند ولی سعی کرده ایم برای اینکه درک درست ترین از بلندگو تیوتر دار داشته باشید، این دو قسمت را در یک بخش به صورت خلاصه برای شما بیان کنیم. آمپلی فایر ها می توانند کیفیت صدایی که در حال پخش است را بالاتر ببرند و کسانی که از ساب ووفر و تیوتر استفاده می کنند باید توجه داشته باشند که آمپلی فایر قطعه ای است که حتما باید مورد استفاده قرار گیرد تا کیفیت صدا بالا رفته و در نتیجه تمرکز بر صداهای گوناگون بیشتر شود. آمپلی فایر که در انواع 2 و 4 و 6 کانال عرضه می شود نیاز به سیستم سیم کشی RC دارد. ساب ووفر درست برعکس تیوتر عمل می کند و وظیفه آن تولید صداهای بم و بزرگ است. البته استفاده از ساب ووفر الزامی نیست ولی به دلیل صدای بسیار بم و زیبایی که تولید می کند امروزه بسیار مورد توجه کسانی قرار گرفته است که می خواهند سیستم خودروی حرفه ای داشته باشند و بهترین صدا را از این طریق پخش نمایند. در ادامه بیشتر به معرفی تیوتر و بلندگو تیوتر دار خواهیم پرداخت.

بلندگو تیوتر دار

بلندگو تیوتر دار

تیوتر دقیقا چکار می کند؟

بلندگو تیوتر دار و یا تیوتر به تنهایی برای پخش و تقویت صدای با فرکانس بالا یا صداهای ریز می باشد. این قطعه نمی تواند به تنهایی صدایی را تولید کند و به همین دلیل است که بیشتر به شکل بلندگو تیوتر دار عرضه می شود. در صورتی که می خواهید تیوتر را به صورت تکی خریداری و استفاده نمایید بهترین محل برای جایگذاری آن بالای داشبورد و یا در صندلی جلوی خودرو می باشد و در صورتی که بلندگوی تیوتر دار خریداری کرده اید، بهتر است پشت شیشه عقب خودرو آن را بگذارید. البته استفاده از بلندگوی تیوتر دار بیشتر از تیوتر های عرضه شده به تنهایی مناسب هستند و به همین دلیل است که بسیاری از کسانی که می خواهند سیستم خودروی خود را تقویت کنند، اقدام به نصب بلندگوی تیوتر دار می نمایند. این قطعه می تواند تمامی جزئیات را به تنهایی به شما ارائه دهد و در کل می توان گفت که یکی از مهمترین قطعات مورد نیاز در یک سیستم پخش خودرو به شمار می رود. در صورتی که می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید بهتر است از طریق وب سایت مراکز فروش این وسایل با مشاورین رایگان ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را در این زمینه مطرح نمایید.

بلندگو تیوتر دار

بلندگو تیوتر دار

کلام آخر

بلندگو خودرو امروزه در مدل های مختلفی در بازار عرضه می شود و انواع بلندگو عرضه شده در بازار را می توانید به راحتی از طریق سایت فروش اینترنتی تهیه و استفاده نمایید. بلندگو تیوتر دار می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای کسانی باشد که به صداهای ریز با فرکانس بالا اهمیت می دهند و می خواهند پخش ماشین آنها کامل تر باشد. برای خرید بلندگو تیوتر دار می توانید به صورت مستقیم از طریق مرکز فروش آنلاین در تمامی شهرهای کشور اقدام نمایید که این روش بسیار مقرون به صرفه می باشد.

4/5 (4 نظر)