آیا از این همه نویزهای آزاردهنده و کلیک که صدای شما را خراب می کند خسته شده اید؟ پس احتمالا به یک پاپ فیلتر نیاز خواهید داشت. ممکن است شماهم این وسیله کاربردی را در عکس ها یا به طور مستقیم دیده باشید. در واقع، پاپ فیلتر نیاز اصلی هر خواننده است. بدون وجود پاپ فیلتر، صدا وضوح کافی پیدا نمی کند. این دستگاه کاربردی بین خواننده و میکروفون قرار گرفته و از کپسول های میکروفون محافظت می کند. امروزه، در همه استدیوهای ضبط صدا، پاپ فیلتر مشاهده می شود. اما یک pop filter خوب چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان بهترین آن را خریداری کرد؟ قطعا، انتخاب یک فروشگاه معتبر در این امر اهمیت فراوانی دارد. فروشگاه اینترنتی پارسیان تک، منتظر شماست. در ادامه به بیان جزئیات و کاربرد پاپ فیلتر می پردازیم. با ما همراه باشید.

پاپ فیلتر (Pop Filter) چیست؟

Pop filter یک وسیله دایره ای شکل است که از پلاستیک یا فلز با لایه‌ای از مش نازک ساخته شده است. خواننده آن را چند سانتی متر جلوتر از میکروفون قرار می دهد. پاپ فیلترها در انواع اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند. فیلترهای پاپ معمولاً دارای بازوهای قابل تنظیم و پایه های پایه میکروفون هستند تا بتوانید آنها را بر اساس جایی که خواننده ایستاده یا نشسته است قرار دهید.

پاپ شیلد دقیقا چه کاری انجام می دهد؟

مهم ترین هدف پاپ شیلد، حذف صداهای انفجاری یا plosives و محدودیت تماس بزاق با میکروفون است. صداهای انفجاری با مسدود کردن کامل جریان هوا هنگام خروج از دهان و به دنبال آن خروج ناگهانی هوای تولید شده به همراه صدای مورد نظر، ایجاد می شود. در زبان فارسی، حروف ب و پ در این دسته قرار دارند. در حقیقت این نوع از امواج، نوعی نویز مزاحم ایجاد می کنند و در میکروفون های حساس، بیشتر به چشم می خورند. برای از بین بردن این انفجار ناگهانی هوا، متخصصین ضبط، فیلترهای پاپ را در مقابل میکروفون قرار می دهند.

در مورد هدف دوم، یعنی جلوگیری از نفوذ بزاق روی میکروفون، فیلترهای پاپ می توانند مفید باشند. ممکن است چندین خواننده از یک میکروفون استفاده کنند، پس مسئله ضد عفونی کردن اهمیت بیشتری پیدا می کند. با کاهش تماس بزاق با میکروفون، می توانید عمر آن را افزایش دهید. برخی از صداپیشگان هرگز بدون فیلتر ضبط نمی‌کنند.

آشنایی با پاپ فیلتر

انواع فیلتر پاپ و کاربرد های آن ها

دو نوع فیلتر اصلی وجود دارد؛ فلزی و نایلونی. در ابتدا فیلترهای نایلونی طرفداران بیشتری داشتند و ارزان تر هم بودند. با گذشت زمان، برخی از افراد اعلام کردند که فیلترهای نایلونی از کیفیت صدا می کاهند. به همین دلیل، به مرور فیلترهای فلزی وارد بازار شدند. در حالی که تست های رسمی زیادی وجود ندارد، بسیاری از مردم بر این باورند که فیلترهای پاپ فلزی می توانند صدای دقیق تری را به شما ارائه دهند.

مزایای استفاده از پاپ شیلد

  • فیلترهای پاپ برای استفاده در فضای داخلی عالی هستند.
  • فیلتر پاپ مشکلات نویزهای اضافی حذف می کند، که ویرایش صداها و فرکانس های ناخواسته را آسان تر خواهد کرد.
  • آنها صداهای ناشی از ضربه مکانیکی هوای روی میکروفون را از بین می برند.
  • آنها رطوبت را از میکروفون دور می کنند، که باعث حفظ تجهیزات شما می شود.

آیا هر خواننده ای به پاپ فیلتر نیاز دارد؟

استفاده از این وسیله برای همه افراد الزامی نیست. کافی است میکروفون را به سمت خارجی بچرخانید. با این تکنیک، خواننده مستقیماً در مسیر میکروفون قرار نمیگیرد بلکه با فاصله چند درجه ای از mic صدا را ضبط می کند.  هنگامی که این تکنیک به درستی به کار گرفته شود، صداهای انفجاری به شدت کاهش می یابند. در نتیجه، بدون استفاده از پاپ فیلتر، صدای خود را واضح می کنید.

نکاتی که باید در هنگام خرید فیلتر پاپ در نظر بگیرید

  • اندازه pop filter به بزرگی میکروفون شما بستگی دارد. قطر این وسیله باید با میکروفون شما متناسب باشد. به عنوان مثال، اگر هنگام ضبط زیاد حرکت می کنید، ممکن است یک فیلتر پاپ با قطر بزرگتر برای شما مناسب باشد.
  • اشکال مختلفی از پاپ فیلتر در بازار موجود است. فیلترهای تخت مقرون به صرفه‌تر هستند، اما نیاز دارند که به طور مستقیم در مرکز ضبط قرار بگیرند. از سوی دیگر، فیلترهای منحنی، به شما امکان می‌دهند در هنگام ضبط، برد و حرکت بیشتری داشته باشید، زیرا از هر زاویه‌ای کار می‌کنند.
  • پایه ای که فیلتر روی آن قرار می گیرد هم نکته مهمی است که باید در نظر گرفت. اندازه این پایه باید متناسب با عملکرد شما باشد. در غیر این صورت ممکن است صدا به صورت ناواضح و گنگ ضبط شود.

آیا هر خواننده ای به پاپ فیلتر نیاز دارد؟

آیا برای اجرای زنده به فیلتر پاپ نیاز هست؟

می‌توانید از یک فیلتر پاپ برای اجرای زنده استفاده کنید، اگرچه بسیاری از میکروفون‌ها دارای فیلترهای داخلی هستند. یکی از محبوب ترین میکروفون های پخش زنده، Shure SM-58 است که مجهز به یک فیلتر داخلی است. «چگونه یک فیلتر پاپ را تمیز کنیم؟» اگر یک فیلتر پاپ ساخته شده از توری فلزی دارید، می توانید آن را با آب گرم و صابون تمیز کنید.پس از اتمام مراحل، مطمئن شوید که که کاملا خشک شده است تا آسیبی به ساختار آن وارد نشود. اگر شیلد شما نایلونی است، بهترین کار این است که آن را با نوعی خوشبو کننده هوا، تمیز کنید.

قیمت پاپ فیلر

اگر در حوزه ضبط صدا مشغول فعالیت هستید، بهتر است که از فیلتر پاپ استفاده کنید. قیمت پاپ فیلتر با توجه به کیفیت و نوع آن متغیر خواهد بود. اما انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید پاپ فیلتر، خیال شما را از بابت کیفیت بالا راحت می کند. فروشگاه اینترنتی پارسیان تک با ارائه بهترین خدمات در حوزه لوازم و تجهیزات صوتی در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

لینک های پر بازدید سایت

میکروفون گیشه

میکروفون های سیمی یا سیم دار

میکروفن استودیویی

 

0/5 (0 نظر)