میکروفن وایرلس یکی از انواع میکروفن ها می باشد که در واقع به علت ویژگی هایی که دارد امروزه به یکی از پرفروش ترین میکروفن ها تبدیل شده است. میکروفن ها در انواع مختلفی در بازار به فروش می روند و شما می توانید انواع میکروفن های دینامیکی، سقفی، بی سیم و… را در اندازه های مختلف تهیه نمایید. استفاده از سیستم بی سیم و وایرلس در میکروفن ها با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه ممکن شده است و مزیت هایی که این نوع از میکروفن دارد سبب محبوبیت آن در بین مشتریان گشته است. در این متن به بررسی مزایا و ویژگی های میکروفن وایرلس می پردازیم.

میکروفن وایرلس

میکروفن وایرلس در واقع انواعی از میکروفن ها هستند که به صورت بی سیم کار می کنند. این میکروفن ها که یکی از جدید ترین میکروفن های موجود شناخته می شوند با داشتن ویژگی ها و مزیت هایشان به یکی از کاربردی ترین میکروفن ها تبدیل شده اند. میکروفون وایرلس از دو بخش گیرنده و فرستنده تشکیل شده است که فرستنده با داشتن قابلیت تغییر سیگنال های صوتی به رادیویی باعث شده تا این میکروفن ها به صورت بی سیم کار کنند. در واقع این تبدیل به امواج رادیویی تنها برای این است که به یک سیم جهت انتقال امواج به صورت مغناطیسی نیاز نداشته باشیم زیرا پس از ارسال و دریافت امواج توسط گیرنده آنها به مجدد به امواج صوتی تبدیل می شوند. میکروفن وایرلس در واقع با این تبدیلگر هایی که دارد توانسته که بدون استفاده از سیم کار کند.

 میکروفن وایرلس

مزایا و ویژگی های میکروفن وایرلس

میکروفن های وایرلس به علت بی سیم بودن از مزیت های زیادی برخوردار هستند. امکان جا به جایی راحت میکروفن و نبود سیم ها یکی از مزیت های این میکروفن ها می باشد که آنها را برای اجراهای زنده مانند کنسرت ها مناسب کرده است. در واقع به علت بی سیم بودن میکروفن ها دیگر نیازی به کابل ها و سیم کشی ها در روی صحنه نیست و همین موضوع سبب خلوت تر شدن فضا می شود؛ اما از طرفی دیگر نبود سیم در میکروفن بی سیم باعث می شود تا مشکلاتی از قبیل قطعی و اتصالی کمتر اتفاق بیفتد. در واقع به همین دلیل می توان میکروفن وایرلس را با دوام تر و کم هزینه تر تلقی کرد. در واقع به علت خرابی کمتر هزینه ی کمتری نیز برای تعمیرات و یا تعویض نیاز دارند.

میکروفن وایرلس

انواع میکروفن های وایرلس

میکروفن های وایرلس از جهت فرستنده ها به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. به طور مثال یکی از انواع میکروفن وایرلس به این صورت است که فرستنده به خود میکروفن متصل است و با دریافت سیگنال های صوتی و تبدیل آن به امواج رادیویی آنها را به گیرنده ارسال می کند که فاصله آن از گیرنده وابسته به برد میکروفن می باشد. از نظر ظاهری نیز این میکروفن ها دسته بندی های متفاوتی دارند و شما می توانید در بازار هرکدام از انواع آنها را مشاهده و تهیه نمایید. اندازه های مختلف، رنگ بندی و اشکال متفاوت، داشتن نمایشگر ها بر روی میکروفن و… از جمله این تفاوت ها می باشد.

اطلاعاتی که بر روی نمایشگر روی دسته ی میکروفن ها نمایش داده می شود نیز متفاوت است که عمدتا شامل میزان باطی میکروفن، سیگنال و. می باشد. از طرفی دیگر برند و شرکت های تولید کننده میکروفن وایرلس نیز متفاوت می باشند و شما می توانید با توجه به میزان کیفیت و مناسب بودن قیمت یکی از برند های تولید کننده میکروفن وایرلس را انتخاب نمایید. برای این کار بهتر است که از میزان رضایتمندی مشتریان و مشخصات محصولات کمک بگیرید تا بتوانید از بین برند های موجود در بازار یکی را انتخاب نمایید. سیگنال ها و برد میکروفن وایرلس نیز با یکدیگر متفاوت است و با توجه به شرایطی که برای آن می خواهید میکروفن را تهیه نمایید می توانید سیگنال و یا برد میکروفن را انتخاب کنید. هر چه برد میکروفن بیشتر باشد میزان فضایی که تحت پوشش قرار می دهد نیز بیشتر می شود.

میکروفن وایرلس

مهمترین ویژگی های سیستم وایرلس و میکروفن های بی سیم

میکروفن وایرلس از نظر کیفیت به عامل های مختلفی وابسته هستند که با در نظر گرفتن آنها می توان به این نتیجه رسید که کدام یک از این میکروفن ها کیفیت بهتری دارند و برای شما مناسب هستند. کیفیت صدا از اولین و مهمترین مواردی است که باید در میکروفن های وایرلس به آن توجه کنید. در واقع کلیدی ترین مورد در هر نوع از میکروفنی کیفیت صدا می باشد؛ اما در میکروفن های وایرلس توجه به عدم تداخل سیگنال ها نیز بسیار حائز اهمیت می باشد؛ زیرا در صورتی که در محیط از دستگاه ها و سیستم های دیگر نیز استفاده شود ممکن است که سیگنال های آنها با یکدیگر تداخل کند و به این صورت ایجاد مشکل می نماید. همچنین در سری میکروفن های وایرلس باید این امکان مهیا باشد که بتوانید سری و کپسول آن را تعویض نمایید تا به این صورت این کار در زمانی کم و به راحتی انجام بگیرد. هر چه کیفیت میکروفن وایرلس بیشتر باشد نیاز به تعمیرات و یا تعویض مجدد دستگاه نیز کمتر می باشد که این موضوع از نظر هزینه نیز برای شما به صرفه خواهد بود.

میکروفن وایرلس

سیستم وایرلس

در برخی از میکروفون وایرلس و سیستم آنها طی یک فشرده کردن سیگنال های صوتی این امکان به وجود می آید که ظرفیت کانال ها کمی بیشتر شود زیرا به طور عادی ظرفیت کانال های وایرلس کم بوده و با این فرایند کمی افزایش می یابد. از ظرفی دیگر در برخی اوقات نویز هایی که به صورت اضافه در سیگنال ها می باشد ممکن است ایجاد مشکل نماید و از کیفیت صدا به شدت کم کند. به همین جهت در سیستم های وایرلس و میکروفن وایرلس عملی صورت می گیرد که طی آن نویز های اضافه در سیگنال شناسایی شده و حذف می گردد. این کار به افزایش کیفیت بسیار کمک می کند.

انتخاب یک فرکانس مناسب توسط سیستم نیز از دیگر مواردی است که باعث بیشتر شدن کیفیت و راحت تر شدن کار با سیستم وایرلس و میکروفن های وایرلس می شود. در واقع انتخاب سیگنال مناسب توسط سیستم باعث می شود تا علاوه بر راحت تر شدن کار شما سرعت نیز افزایش پیدا کند و برای مواردی مانند کنسرت ها و یا همایش ها این نکته بسیار مهم و حیاتی ست.

میکروفن وایرلس

0/5 (0 نظر)