هرچه قدر هم که در دنیای موسیقی حرفه ای باشید، در نهایت به یک میکسر یا پاور میکسر احتیاج خواهید داشت. دنیای میکس صدا یک موضوع وسیع و جذاب است که فراتر از انتظار ما عمل می کند. بهترین هنرمندان جهان برای خلق زیباترین آهنگ های خود،  به ابزارهای میکس متوسل می شوند و این حقیقتی غیر قابل انکار است! پس متوجه شدیم که میکس در موسیقی اهمیت فوق العاده زیادی دارد. انواع مختلفی از دستگاه های میکس و پاور میکسر در بازار تجهیزات صوتی وجود دارد.کدام یک از آن ها برای کار شما مناسب است؟ در این مقاله قصد داریم به یک  راهنمای جامع درباره خرید میکسر و پاور میکسر دست یابیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

نحوه انتخاب میکسر و پاور میکسر

یک میکسر دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که از نامش مشخص است: ترکیب سیگنال های صوتی. اگر بیش از یک منبع صدا (مثلاً پنج میکروفون، گیتار الکتریک، بیس و صفحه کلید) دارید، برای ترکیب این سیگنال های صوتی به یک میکسر نیاز دارید تا بتوانید قبل از ارسال سیگنال جمع شده، تعادل نسبی بین آن ها را برقرار کنید. آنجا که هر سیگنالی از میکسر وارد و خارج می شود، سرمایه گذاری روی یک محصول با کیفیت بسیار مهم است. هنگام خرید میکسر و پاور میکسر حتما به چند نکته توجه کنید.

تعداد کانال های میکسر تعیین می کند که چند منبع را می توان به طور همزمان متصل کرد. به عنوان مثال، یک میکسر 24 کاناله به شما این امکان را می دهد تا حداقل 24 منبع صوتی به دستگاه شما متصل شود. پس حتما تعداد ورودی ها را در نظر بگیرید. علاوه بر دانستن اینکه چند منبع به میکسر متصل می شود، مهم است که انواع منابع را نیز بشناسید. همچنین به نوع میکسر نیز توجه کرده و از فروشنده یا متخصصین این بخش مشورت بگیرید. به طور کلی، دو طعم میکسر وجود دارد: آنالوگ و دیجیتال. میکسر آنالوگ به مدارها و فیلترهای الکتریکی متکی است، در حالی که میکسر دیجیتال سیگنال آنالوگ را به داده های صوتی دیجیتالی تبدیل کرده و در نهایت به پردازنده ارسال می شود. در ادامه به معرفی بهترین تولید کننده میکسر و پاور میکسر می پردازیم.

 

میکسر Yamaha Pro Audio

یاماها پرو آدیو از معروف ترین برندها در دنیای تجهیزات صوتی محسوب می شود. این شرکت بخشی از برند بزرگ یاماها است که به تولید تجهیزات صوتی با کیفیت می پردازد. تاریخچه یاماها از آنجا آغاز شد که بنیانگذار آن، توراکوسو یاماها، یک ساز موسیقی  شکسته را در سال 1887 تعمیر کرد.

محصولات یاماها بیشترین نامزدی را در زمینه پیشرفت فنی در تاریخ 20 ساله جوایز TEC Foundation TEC دریافت کرده اند. لوگوی شرکت یاماها، چنگال کوک یا دیاپازون را نشان می دهد. دیاپازون ابزاری برای تنظیم آلات موسیقی است. این دستگاه توسط نوازنده ترومپت به نام جان شور (1662-1751) اختراع شد. اولین میکسر تولید شده توسط یاماها در سال 1972 معرفی شد و PM200 نام داشت. در حقیقت این دستگاه یک میکسر مونو با ورودی و خروجی نامتعادل بود. با گذشت زمان انواعی از میکسر و پاور میکسر های پیشرفته یاماها، سراسر صنعت موسیقی را فرا گرفت. امروزه، یاماها یکی از انتخاب موسیقی دان های حرفه ای است.

یاماها

 

Soundcraft

Soundcraft  یک طراح و وارد کننده بریتانیایی میکسر، پاور میکسر و سایر تجهیزات صوتی حرفه ای است. در حال حاضر این شرکت تابع برند بین المللی هارمن می باشد. هارمن ساندکرفت را در سال 1988 خریداری کرد و خود در سال 2016 توسط سامسونگ خریداری شد. این برند توسط مهندس فیل دادریج، طراح لوازم الکترونیکی گراهام بل، در سال 1973 تاسیس شد. این شرکت با ساخت محصولات سری یک در جهان تجهیزات صوتی درخشید. سری 1S در سال 1975 به عنوان یک سری ارتقا یافته 1 معرفی شد. در حال حضار دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان قرار دارد.

از بهترین محصولات این شرکت می توان به Soundcraft GB8 48 48-Channel اشاره کرد. این دستگاه طوری طراحی شده که تقریباً در هر مکانی قرار می گیرد و تعداد زیادی ساز و میکروفن را پردازش می کند. ساندکرفت GBB، برای استفاده به عنوان میکسر اصلی یا میکسر مانیتور بسیار مناسب خواهد بود.

Soundcraft

 

Mackie

وقتی صحبت از تجهیزات صوتی مقرون به صرفه می شود که از همتایان خود (با قیمت یکسان) بهتر عمل کند، مکی اولین نامی است که به ذهن می آید. مکی در سال 1988 توسط گرگ مکی در سیاتل ایالات متحده تاسیس شد. در سال 2003، مکی به عنوان یک زیرشاخه از LOUD Technologies (LOUD Audio جدید) توسعه یافت. مکی کار با میکسرهای صوتی را آغاز کرد و هنوز هم مدل های فوق العاده ای تولید می کند. میکسرهای PPM از محبوب ترین محصولات این شرکت هستند. این دستگاه دارای دو آمپر جداگانه بوده تا بتواند همه صدای مورد نیاز برای اجرای زنده و ضبط در استودیو را به شما ارائه دهد.

Mackie

 

میکسر و پاور میکسر Allen & Heath

اگر در صنعت تجهیزات صوتی فعال باشید، حتما نام Allen & Heath را شنیده اید. میکسر و پاورمیکسر های گران قیمت این شرکت حتی در برخی از تورهای بین المللی نیز دیده می شوند. Allen & Heath که در سال 1969 تاسیس شد، سابقه درخشانی در تولید محصولات هوشمند و مقرون به صرفه دارد. استیو باتیست و اندی برضا موسسین این شرکت بودند. البته A&Hدر سال 1991 توسط صنایع بین المللی هارمن خریداری شد. دفتر مرکزی این شرکت هم اکنون در انگلستان قرار دارد.

Allen & Heath

Behringer

وقتی صحبت از تجهیزات مقرون به صرفه و در عین حال با ارزش می شود، ناگهان نگاه ها به سمت بهرینگر می چرخد! این شرکت، دانش فوق العاده زیاد و امکانات تولید انبوه میکسرهای استودیویی خانگی را با قیمت مناسب در اختیار دارد. بهرینگر در سال 1989 توسط Uli Behringer در ویلیش آلمان تاسیس شد. Behringer Xenyx 502 عنوان بهترین میکسر را به خود اختصاص داده است. این دستگاه شامل یک ورودی XLR و پیش تقویت کننده (Pre-amp) می باشد.  فیدر ندارد در عوض، تمام کنترل شما با استفاده از دستگیره ها انجام می شود. با استفاده از ورودی های CD/Tape و همچنین اتصالاتRCA ، می توانید به راحتی سیگنال های ورودی و خروجی کنترل کنید.

Behringer

0/5 (0 نظر)