دوربین مدار بسته AHD

AHD

دوربین مدار بسته AHD چیست؟

در این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه با دوربین مدار بسته AHD، مورد بررسی قرار دهیم.

شاید اولین سوالی که به ذهن شما برسد این باشد که منظور از AHD چیست؟ AHD مخفف کلمات analog High Definition می باشد. منظور از دوربین مداربسته AHD CCTV، دوربین مدار بسته آنالوگ رزولوشن بالا است. به آنها دوربین مداربسته آنالوگ HD نیز گفته می شود. در دوربین های آنالوگ سنتی و قدیمی بحث پایین بودن رزولوشن یک چالش و نقطه ضعف محسوب می شد. همواره تلاش بر این بود که تکنولوژی هایی جهت بهبود رزولوشن دوربین مداربسته آنالوگ ارائه شود. AHD یکی از این تکنولوژی هاست.

نحوه کار تکنولوژی AHD

کار تکنولوژی AHD  در دوربین مدار بسته AHD، انتقال تصاویر دوربین مدار بسته، بر مبنای سیستم تلویزیونی دیجیتال (DTV) می باشد. در این تکنولوژی انتقال اطلاعات، همچنان به صورت آنالوگ می باشد. اما نحوه کدگذاری اطلاعات به گونه ای است که امکان ارسال حجم بیشتری از اطلاعات فراهم می شود. در نتیجه تصاویر گرفته شده دارای کیفیت بیشتری خواهند بود. عملیات کدگذاری و کدگشایی تصاویر دوربین توسط دو چیپ، یکی در سمت دوربین و یکی در سمت DVR انجام می شود. چیپ AHD TX در سمت دوربین اطلاعات دیجیتال را از دوربین دریافت کرده و آنها را بر مبنای AHD کدگذاری می کند. این اطلاعات توسط کابل coaxial به سمت DVR ارسال می شوند. در سمت DVR چیپ AHD RX اطلاعات کدگذاری شده را دریافت کرده و آنها را به صورت دیجیتال برای ضبط و پخش تبدیل می کند.

تکنولوژی AHD یک تکنولوژی open source بوده و همه شرکت ها می توانند از آن استفاده کنند. بدین جهت این تکنولوژی مورد استقبال شرکت ها و کارگاه های کوچک قرار گرفته است.

اطلاعات در دوربین مدار بسته AHD به روش گفته شده کدگذاری می شوند. در نتیجه امکان خواندن تصاویر AHD توسط دیگر DVRها با تکنولوژی مشابه از جمله HDTVI یا HDCVI وجود ندارد. در دوربین های نسل جدید آنالوگ نیز امکان مشاهده تصاویر از طریق اتصال مستقیم دوربین به تلویزیون وجود ندارد. علت این امر این است که این دوربین ها از تکنولوژی تلویزیونی برای انتقال اطلاعات استفاده نمی کنند.

 

کابل مورد استفاده در دوربین مداربسته AHD

نکته ای که در دوربین مدار بسته AHD به عنوان یک نقطه قوت محسوب می شود نداشتن محدودیت در رابطه با نوع و طول کابل مورد استفاده در این دوربین هاست.

با استفاده از کابل های RG59 معمولی می توان تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته AHD را تا فواصل 500 متر به راحتی ارسال کرد.

در صورت استفاده از کابل RG60 می توان این مسافت را تا 1000 متر ارتقا داد.

رزولوشن تصویر در دوربین مداربسته AHD

نسل اول دوربین های مداربسته AHD دارای رزولوشن 1 مگاپیکسل (720p) بودند. نسل دوم این دوربین با رزولوشن 2مگا پیکسل (1080p) تولید شدند.

نسل اول و دوم دوربین های مدار بسته AHD از نظر کدگذاری با هم هم خوانی ندارند. لذا این دو سری را نمی توان به صورت همزمان مورد استفاده قرار داد.

دوربین های مداربسته AHD امکان ارسال تصاویر تا رزولوشن 5 مگاپیکسل را نیز دارا می باشند.

دوربین مدار بسته AHD

مقایسه رزولوشن های تصویر تولید شده توسط سیستم مداربسته

قیمت دوربین مدار بسته AHD

قیمت دوربین مدار بسته AHD در مقایسه با دوربین های آنالوگ بسیار مناسب می باشد و به رغم عملکرد بسیار بهتر، قیمتی برابر با آن ها دارد. لذا این دوربین ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و دوربین های آنالوگ به ندرت استفاده می شوند.

مزایای استفاده از دوربین مدار بسته AHD

توانایی ارائه تصاویر با رزولوشن بالا :

برخلاف دوربین های قدیمی که نهایتا تا رزولوشن 0.6 مگاپیکسل توانایی ارسال تصویر داشتند، دوربین مداربسته AHD قادر از تا رزولوشن 5 مگاپیکسل نیز تصویر ارسال کند.

ارسال تصاویر تا فواصل 500 متر و بیشتر:

با استفاده از کابل ها و تکنولوژی های کاملا ساده همچون RG59 , RG60 امکان ارسال تصاویر تا بالای 500 متر و 1000 متر نیز وجود دارد.

حساسیت کم نسبت به کیفیت کابل مورد استفاده

قیمت مناسب دوربین مداربسته AHD

 

پارسیان تک با فروش دوربین مداربسته AHD با بالاترین کیفیت و  مناسب ترین قیمت، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

در صورتی که قصد خرید دوربین مدار بسته AHD را دارید می توانید از راهنمایی های مشاورین مجرب ما برخوردار شوید.

 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید و موثر بوده باشد و شما را به سوی خریدی مطمئن سوق دهد.

0/5 (0 نظر)