لوازم مورد نیاز برای صدا برداری: صداگذاران یک عنصر اساسی در ایجاد رسانه های پویا هستند. آنها می توانند یک شخصیت دیده نشده در یک داستان باشند یا فقط یک صدای دوستانه که شما را برای خرید موبایل تشویق می کند! صدابرداری در هر شکل از رسانه مدرن، از گزارش اخبار گرفته تا فیلم برداری یافت می شود.

انجام صداگذاری کار دشواری نیست و سخت افزار اولیه مورد نیاز نسبتاً ارزان است. اما بادی در ابتدا بدانیم که به چه ابزاری نیاز داریم و چگونه از آن ها استفاده کنیم؟ این راهنما به شما کمک می کند تا گزینه های مختلف تجهیزات صوتی را بشناسید و نحوه استفاده صحیح از آن ها را درک کنید. تا انتها همراه ما باشید.

باند اکتیو

باند پسیو

باند سقفی

کامپیوتر یا لپ تاپ برای صدا برداری

اکنون که استودیوهای ضبط دیجیتالی شده اند، باید یک رایانه برای نرم افزارها، ذخیره و مدیریت موسیقی، میکس ها و سایر فایل های دیجیتالی خود، داشته باشید. رایانه اساسی ترین و مهم ترین تجهیزات در استودیوی خانگی می باشد. در حقیقت می توان گفت که گران ترین ابزار صدابرداری، کامپیوتر است. اگر قصد خرید رایانه جدید برای استودیوی خود را دارید، بهترین گزینه سیستم عامل مک خواهد بود.

اگرچه گرانتر هستند، اما با سایر تجهیزات استودیویی و نرم افزارهای ضبط شما به خوبی همگام سازی می شوند. از بهترین مدل های مورد استفاده در صنعت صدابرداری می توان به MacBook Pro ، Air،  Ipad یا  Mac Mini اشاره کرد. هر یک از این موارد با اکثر نرم افزارها سازگار بوده و امکانات لازم را هنگام ضبط و ویرایش موسیقی به شما ارائه می دهد.

کامپیوتر یا لپ تاپ برای صدا برداری

هدفون برای صدا برداری

هدفون حرفه ای یکی از تجهیزات اصلی و ضروری در هر استودیوی ضبط محسوب می شود. هدفون ها یک صدای طبیعی و دقیق با ظرفیت کنترل سطوح بالا را تولید می کنند. از بهترین هدفون ها در این زمینه می توان به Tascam TH-07 High Definition Monitor اشاره کرد. این هدفون سبک وزن بوده و قابلیت های منحصر به فردی دارد. هنگام انتخاب هدفون برای استودیو، به خاطر داشته باشید که دو نوع هدفون وجود دارد:

هدفون پشت باز و هدفون پشت بسته. هدفون های پشت باز کیفیت صدای مطلوبی را ارائه می دهند و برای میکس و مستر موسیقی بهتر هستند. از طرف دیگر، هدفون های پشت بسته قابلیت تفکیک صدای بهتری دارند. تولیدکنندگان صدا به بیش از یک مجموعه هدفون احتیاج دارند.  Yamaha، Korgو Beyerdynamic از بهترین برندها در دنیای هدفون ها هستند. مارک های ارزان تر مانند Audio Technica  عملکرد قابل قبولی دارند.

هدفون برای صدا برداری

میکروفون مناسب صدا برداری

میکروفون به شما کمک می کند تا صدا را ضبط کنید. داشتن میکروفن با کیفیت، تاثیر مهمی در کل روند صدابرداری خواهد داشت. تعداد میکروفون مورد نیاز شما بستگی به میزان کارکرد شما و همچنین نوع صدایی که می خواهید ضبط کنید، وابسته است.

در حالت ایده آل، یک یا دو میکروفون برای استودیوی ضبط خانگی معمولی کافی می باشند. میکروفون USB Studio Samson Meteor Large Diaphragm یک میکروفون همه کاره بوده که برای هر استودیوی خانگی، چه برای برنامه های آماتور و چه حرفه ای بسیار عالی عمل می کند. البته ما دو نوع میکروفون را توصیه می کنیم؛

کندانسور و داینامیک. میکروفون کندانسور کلاسیک با دیافراگم بزرگ برای آوازها ایده آل هستند و میکروفون دیافراگمی کوچک برای سازها بهتر خواهد بود. میکروفون داینامیک برای صداها و سیگنال های قوی عالی عمل می کنند. اگر می خواهید صداها و سازها را همزمان ضبط کنید، میکروفون های داینامیک بهترین انتخاب خواهند بود. برای حرفه ای تر شدن استودیو و تسهیل ضبط، به پایه های میکروفون نیاز دارید تا میکروفون ها را برای خوانندگان نگه دارد. برای ضبط و پادکست، پایه های رومیزی بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب هستند.

میکروفون مناسب صدا برداری

DAW (ایستگاه کاری صوتی دیجیتال) صدا برداری

پس از آماده شدن کامپیوتر، میکروفون و هدفون، زمان انتخاب DAW یا ایستگاه کاری دیجیتال صوتی فرا می رسد. حلقه مرکزی یک سیستم صدابرداری قوی، DAW می باشد. این یک نرم افزار است، اما این بار نه برای گوش دادن به موسیقی، بلکه برای مدیریت صدا کاربرد دارد. DAW به مهندسین کمک می کند تا به ترکیب و ویرایش موسیقی یا صدای ضبط شده بپردازند. بدون این نرم افزار، نمی توانید مراحل تولید آهنگ را طی کنید.

به همین دلیل داشتن آن بسیار مهم است. نرم افزار MOTU DP8 Audio Workstation ، دارای توالی MIDI بوده و از قابلیت ضبط صدا با عملکرد (POLAR) پشتیانی کند. اگر در ابتدای راه هستید، بهتر است از نسخه رایگان آن استفاده کنید. در صورت خریداری این محصول، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد که البته برای افراد مبتدی، چندان ضروری نیست!

DAW (ایستگاه کاری صوتی دیجیتال) صدا برداری

کابل (CABLE) صدا برداری

استودیو همیشه پر از سیم است. آن ها مانند رگ های استودیوی شما هستند و بدون آنها، اکثر تجهیزات کار نمی کنند. اما برخی از کابل ها واقعاً ضروری هستند – مانند کابل های میکروفون (برای اتصال آنها به رابط صوتی) و کابل هایی که به مانیتورها/بلندگوهای متصل می شوند.  در ابتدا، ممکن است بیش از 3 کابل نیاز نداشته باشید؛ یک کابل XLR برای میکروفون و دو عدد برای مانیتور شما کافی خواهد بود. بعدا، ممکن است چند میکروفون اضافی یا ساب ووفر به تجهیزات خود اضافه کنید.

هنگامی که به یک استدیوی حرفه ای تر نقل مکان می کنید، کابل های اسنیک ضروری محسوب می شوند. برخی از آن ها بزرگ و برخی دیگر کوچک هستند، با توجه به نیاز خود باید آن ها را انتخاب کنید.

لوازم مورد نیاز برای صدا برداری

کابل (CABLE) صدا برداری

اسپیکر و باند مانیتورینگ به همراه ساب ووفر

مانیتورهای استودیویی به دنبال ایجاد یک صدای خوب و واقعی هستند. وجود بلندگوی مانیتوری ضروری است زیرا بدون آنها نمی توان ترکیب خوبی از صدا را تولید کرد. برخلاف بلندگوهای معمولی، این بلندگوها باید تا حد ممکن دقیق هستند بنابراین قیمت بالاتری نسبت به بلندگوی های معمولی دارند.

لوازم مورد نیاز برای صدا برداری

برخی از سیستم های اسپیکر استودیویی دارای ساب ووفرهای مخصوص به خود هستند، البته این مورد چندان ضروری نیست اما در سیستم های حرفه ای، لازم است. کاری که ساب ووفر انجام می دهد این است که کمترین فرکانس صدا را از رایانه شما پخش می کند. بنابراین می توانید نت های بیس موسیقی را که ضبط می کنید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.  البته این مورد چندان ضروری نیست و بدون آن هم می توان یک سیستم خوب را راه اندازی کرد.

اسپیکر و باند مانیتورینگ به همراه ساب ووفر

0/5 (0 نظر)