معرفی باند و اسپیکرهای برند DJ

معرفی باند برند DJ: دنیای بدون بلندگو، باند، میکروفون و… قابل تصور نیست. به طور مثال تصور کنید که در یک همایش بین المللی شرکت کرده، و ناگهان میکروفون ها و باندها کار نمی کنند! آیا می توان جمعیت را کنترل کرد؟

یا می توان به راحتی به ادامه همایش پرداخت؟ قطعا اینگونه نیست و با مشکلات فراوانی رو به رو خواهیم شد. انواع مختلفی از باند و اسپیکر وجود دارد. هر یک از این باندها سیستم منحصر به فردی داشته که آن را برای عملکردی خاص، متمایز می کند. از بهترین مارک های اسپیکر و بلندگو می توان به Bose، JBL، Klipsch، KEF، Dynaudio و Sonos اشاره کرد. البته در این میان، برند DJ نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. مدل های مختلفی از برند DJ تولید شده که در این مقاله به بررسی بهترین آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد بلندگو

سال هاست که از بلندگوها برای تبدیل سیگنال های الکتریکی به امواج صوتی استفاده می کنند. اگرچه درک اصول اولیه بلندگو نسبتاً آسان است، اما طراحی واقعی یک واحد با کیفیت بالا ساده نیست. در واقع ساخت و بهینه سازی آن برای ایجاد بهترین صدا یک فرایند دشوار محسوب می شود. بلندگوها، ابزارهای الکتریکی نسبتا پیچیده ای هستند. کیفیت صدای هر بلندگو وابسته به نوع اجزای به کار رفته در ساختار آن است.

برای ایجاد صدا در هر بلندگو، سیگنال الکترونیکی از طریق اثرات الکترومغناطیسی، پیزوالکتریک یا الکترواستاتیک عبور می کند و باعث می شود که مخروط یا دیافراگم ارتعاش کرده و با هوای اطراف طنین انداز شود. در نتیجه صدا تولید خواهد شد. اجزای اصلی بلندگو عبارتند از آهن ربا، سیم پیچ، دیافراگم و درایو. البته به غیر از این بخش های اصلی، ما به چند قطعه دیگر نیز نیاز داریم تا یک بلندگوی کاملا مدرن ایجاد کنیم.

خرید بهترین باندهای برند DJ

خرید بهترین باندهای برند DJ

برای انتخاب باند مناسب، باید به عوامل زیادی دقت کنیم. در قدم اول باید مشخص کنید که برای چه مراسمی، چه باندی مناسب است؟ به این ترتیب، انتخاب های شما محدودتر شده و قطعا با دقت بیشتری انجام می شود. فضای اینترنت، محل مناسبی برای تحقیق درباره بهترین باندهای موجود در بازار است. نگران بودجه خود نباشید. پارسیان تک، ارائه کننده انواع باندهای مختلف در رنج قیمت متغیر، به شما مشتریان عزیز است.

باند پرتابل شارژی DJ – SMART 01

باند پرتابل شارژی DJ – SMART 01

منظور از باند صوتی پرتابل این است که همه ابزارهای مورد نیاز برای پخش صدا، در داخل خود اسپیکر تعبیه شده است. بنابراین برای استفاده از سیستم در خارج از منزل مجبور نخواهید بود تعداد بیشماری کابل صوتی و برق را حمل کرده و یا نگران میکسر و آمپلی فایر خارجی باشید. باند پرتابل شارژی DJ – SMART 01 یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در سخنرانی ها، همایش ها و مجالس خواهد بود.

بدنه این باند از جنس فایبر گلاس بوده و به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارد. وجود دسته و چرخ در طرفین بلندگو سبب شده تا حمل و نقل آن به راحتی صورت پذیرد. وجود باتری 12 ولتی در DJ – SMART 01 سبب شده تا بدون اتصال به برق شهری و نیاز به سیم های جانبی، به راحتی از باند استفاده کرد. البته امکان اتصال به برق شهری نیز برای کاربران فراهم شده است. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به وجود ال ای دی نمایش دهنده میزان شارژ باند، پشتیبانی از USB و SD CARDو کلید کارائوکه اشاره کرد.

باند پرتابل شارژی DJ SMART NEW

باند پرتابل شارژی DJ SMART NEW

از دیگر باندهای پرتابل می توان به DJ SMART NEW اشاره کرد که کارایی بیشتری نسبت به مدل قبل دارد. در بدنه این باند تنها از فایبرگلاس استفاده نشده بلکه از ترکیب آن با چوب بهره گرفته شده است. حالت چمدانی باند پرتابل سبب شده تا حمل و نقل به ساده ترین شیوه صورت پذیرد. همچنین، امکان اتصال موبایل و تلفن با استفاده از بلوتوث نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این دستگاه می توان به رادیو FM، نمایشگر ال ای دی برای نشان دادن شارژ دستگاه، اکولایزر باس و تریبل، ریموت کنترل و… اشاره کرد.

اسپیکر پسیو DJ – IMPERIAL I500

اسپیکر پسیو DJ – IMPERIAL I500

بلندگوهای پسیو، دسته ای از اسپیکرها هستند که برای فعالیت به تقویت کننده (آمپلی فایر) خارجی نیاز دارند. البته باندهای پسیو از نظر پیچیدگی و عملکردی که ارائه می دهند، متفاوت هستند. بلندگوهای پسیو ممکن است به راحتی بلندگوهای اکتیو راه اندازی نشوند، اما مزایا قابل توجهی دارند. به طور مثال، سبک بودن آن ها نسبت به بلندگوهای اکتیو باعث می شود که جابه جایی آن ها راحت تر باشد. از بلندگوهای نسبتا حرفه ای پسیو می توان به اسپیکر  DJ – IMPERIAL I500 اشاره کرد. این اسپیکر برای استفاده در سالن ها، تالارهای عروسی، اجراهای زنده، همایش ها و… مناسب می باشد. جنس بدنه باند  DJ – IMPERIAL I500 از فایبر گلاس بوده و 18 کیلوگرم وزن دارد. وجود دو دستگیره در بغل و یک دستگیره در بالای دستگاه سبب شده تا حمل و نقل ساده تری داشته باشد. همچنین، امکان نصب بر روی پایه های باند نیز در این مدل وجود دارد.

اگر به دنبال یک باند مناسب هستید، حتما از افراد خبره در این زمینه مشورت بگیرید. کارشناسان حرفه ای پارسیان تک، شما را در خرید باند مناسب همراهی خواهند کرد.

باند اکتیو DJ - TYPHOON 515A

باند اکتیو DJ – TYPHOON 515A

بلندگوهای اکتیو، دارای تقویت کننده هایی هستند که مستقیماً در داخل بلندگو تعبیه شده است. آمپلی فایر تنظیم شده در داخل سیستم سبب می شود تا شما بهترین صدا را دریافت کنید. بلندگوهای اکتیو معمولا دارای قابلیت EQ هستند. EQ این امکان را برای شما فراهم می کند تا به سادگی صوت را تنظیم کنید. DJ – TYPHOON 515A یکی از باندهای اکتیو مناسب جهت استفاده در سالن ها کوچک غذاخوری، کافی شاپ و… محسوب می شود.

باند اکتیو حمل و نقل آسان با وجود چرخ و دستگیره برای کاربران عزیز فراهم شده است. همچنین باند اکتیو DJ – TYPHOON 515Aیکی از پر فروش ترین باندها اکتیو در رده خود به شمار می آید. حداکثر شدت صدا  98 دسی بل بوده و امکان اتصال USB و بلوتوث نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این دستگاه می توان خروجی باند، ریموت کنترل، دو عدد ورودی میکروفون، امکانات مولتی مدیا، ورودی XLR  و… اشاره کرد.

در این مقاله از پارسیان تک به برسی معرفی باند برند DJ پرداختیم و شما را دعوت به مشاهده محصولات از طریق منو سایت میکنیم.

5/5 (1 نظر)