در حال نمایش 4 نتیجه

باند شیپوری

بلندگو های شیپوری یکی از محصولات پرکاربرد از تجهیزات صوتی است که معمولا در دو نوع موزیکال و معمولی ساخته می شود. این نوع بلندگو ها طراحی خاصی دارد که معمولا با توجه به مشخصات و ویژگی های آن، در محیط های باز از جمله پارک ها، معابر، پاساژ ها و … برای اطلاع رسانی های همگانی استفاده می شود. این نوع از بلندگوها مدل های مختلفی دارند که در ادامه می خواهیم به معرفی آن و بیان ویژگی ها و مشخصات آن بپردازیم.

معرفی بلندگوهای شیپوری

باند یا بلندگوهای شیپوری یکی از انواع تجهیزات صوتی است که اصطلاحا با نام “هورن” نیز شناخته می شوند. این تجهیزات معمولا در اماکن عمومی و فضاهای باز کاربردی های بسیاری دارند و بیشتر برای اطلاع رسانی های همگانی استفاده می شوند.

بلندگوهای شیپوری از زمان های قدیم تاکنون در ایران توسط مشاغل مختلف استفاده می شود. بیشتر برخورد ما با این نوع از بلندگوها را می توان در میوه فروشی های سیار، خریداران دوره گرد مانند نان خشکی ها، فروشندگان میوه و سبزیجات و … دید. در ادامه به توصیف بیشتر این بلندگوهای شیپوری خواهیم پرداخت.

ویژگی های بلندگوهای شیپوری

در مورد ویژگی های این نوع از بلندگو ها که می تواند مدل های مختلفی داشته باشد، می توان گفت:

  • قدرت خروجی صدا که می تواند از 20 وات به بالا باشد.
  • جنس بدنه از نوع ABS
  • میکروفون فشاری یا دائمی که به صورت شخصی می توان وضعیت آن را تعیین نمود.
  • نسبت سیگنال به نویز که هرچقدر این نسبت بیشتر باشد، عملکرد بلندگو های شیپوری بهینه تر است.
  • کنترل گر خطی برای کنترل صدا
  • تنظیم کننده صدای بم که در بعضی از مدل ها وجود دارد.

از جمله ویژگی های دیگر بلندگوهای شیپوری برای دیگر مدل ها می توان به امکانات زیر نیز اشاره نمود که عبارتند از:

  • کاربرد دوگانه با باطری داخلی و شارژ شدن با برق DC (معمولا 12 ولت)
  • شارژ شدن با باطری اتومبیل در بعضی از مدل ها
  • یکی دیگر از ویژگی های بلندگوی شیپوری که ممکن است در بعضی از مدل های این تجهیزات صوتی باشد، میکروفون های دستی آن است که میکروفون ها می توانند بر روی بدنه بلندگو نصب شوند.
  • پرتاب صدا در محدوده 300 متر

کاربرد بلندگو های شیپوری

همانطور که در قسمت اول نیز اشاره کردیم، کاربرد بلندگوهای شیپوری غالبا در انتقال پیام و اطلاع رسانی در محیط های باز می باشد. به طور مثال شما می توانید این بلندگوها را در مدارس شهر خود مشاهده کنید. این بلندگوها معمولا در این مدارس برای اطلاع رسانی به دانش آموزان، اجرای مراسم های صبحگاهی و ایجاد نظم و فراخوانی دانش آموزان برای فعالیت های مدرسه استفاده می شود.

همچنین نمونه دیگر از کاربرد این نوع بلندگوها را می توان در اماکن نظامی، پادگان ها، محیط های حفاظت شده، محیط هایی که در نزدیکی مناطق حساس از نظر جغرافیایی و امنیتی قرار دارند و … دانست. در سطح شهری نیز می توان این استفاده از بلندگوهای شیپوری را در اماکن باز مانند پارک ها و استفاده از آن توسط خریداران و فروشندگان دوره گرد و وانت ها مشاهده نمود.

انواع بلندگو های شیپوری

در ادامه این مقاله که برای معرفی بلندگوهای شیپوری است، باید به معرفی انواع بلندگوهای شیپوری که غالبا به دو نوع بلندگوهای موزیکال و بلندگوهای معمولی تقسیم بندی می شوند، اشاره نمود.

در مورد بلندگوهای شیپوری موزیکال باید گفت استفاده از این نوع بلندگوها برای کسانی که نیاز به کیفیت صدای بالاتری دارند، مناسب تر می باشد. در واقع بلندگو های شیپوری موزیکال تفکیک فرکانسی بالاتری دارند و در طراحی داخلی آنها از دو ساختار تیونر و ووفر استفاده شده است. نوع دیگر از بلندگو های شیپوری را بلندگوهای معمولی تشکیل می دهند که معمولا در شهرها و توسط خریداران و فروشندگان استفاده می شود. البته برای راه انداز بلندگوها بوقی معمولی نیاز به راه اندازی یونیت می باشد.

همچنین از نظر ظاهری نیز می توان بلندگو های شیپوری را تقسیم بندی کرد که در این صورت بلندگو های شیپوری به دو نوع کتابی و گرد دسته بندی می شوند.

در دسته بندی های دیگر بلندگو های شیپوری به صورت ولتی و اهمی نیز طبقه بندی شده اند. معمولا در بلندگو های شیپوری ولتی، تعداد بلندگوها زیاد است و از آمپلی فایر فاصله زیادی وجود دارد. بنابراین باید در این نوع حالت از بلندگوهای مچینگ ولتی استفاده نمود. جنس بلندگوهای ولتی از فلز یا فایبرگلاس است که می تواند با توجه به نوع کاربرد و محل نصب انتخاب شود. بلندگوهای اهمی معمولا بر حسب توانی که دارند به صورت بلندگوهای شیپوری 10، 20، 60 تا 500 وات تقسیم بندی می شوند.

خرید بلندگو شیپوری

وب سایت پارسیان تک به عنوان یکی از فروشندگان محصولات صوتی و تصویر که امکان فروش بلندگوی شیپوری را نیز فراهم کرده است. در وب سایت فروشگاهی پارسیان تک شما می توانید محصول باند و بلندگو شیپوری هورن TUA مدل ۶۵۰ را تهیه نمایید.

در مورد مشخصات این محصول باید به قدرت 50 وات، ضد آب بودن، استفاده در محیط روباز، درایور قوی و باکیفیت، کاربرد های عمومی در مراکز و فضاهای شلوغ از جمله پارکها، معابر، پاساژ ها، استادیوم ها، سوله های بزرگ و … اشاره کرد. این محصول طراحی برند توا کره و ساخت کشور چین با کیفیت بالا می باشد.

پارسیان تک با تکیه بر توان تکنسین های مجرب خود، همچنین در حوزه های زیر فعالیت می کند:

  • فروش و نصب دوربین های مداربسته در محیط های مختلف
  • فروش و نصب سیستم های صوتی و امنیتی در محیط های مختلف

با خرید از این وب سایت می توانید امکان پرداخت در محل و ضمانت اصل بودن کالا را داشته باشید. پارسیان تک مفتخر است که اعلام کند تاکنون بیش از 1000 پروژه نصب سیستم های صوتی و امنیتی در سراسر کشور را توسط تکنسین ها خود انجام داده است.

برای آگاهی از قیمت محصولات این وب سایت می توانید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید: