نصب دوربین مدار بسته شامل جایگذاری و  قراردهی خود دوربین در مکان مشخص و همچنین وصل دوربین مذکور به تلویزیون می باشد. مراحل نصب دوربین های آنالوگ بسیار ساده است و شاید با کمی تلاش افراد غیر متخصص نیز بتوانند آن را انجام دهند، البته نحوه نصب سیستم امنیتی دوربین مدار بسته در نتیجه و فرآیند ضبط تصاویر نقش دارد و این مطلب می باید در جهت افزایش امنیت و با پیروی از استانداردها صورت پذیرد، پس بهتر است متخصص و تکنسین وارد و ماهر، این امر را انجام دهد.

نصب دوربین مدار بسته

انتخاب و خرید دوربین های مدار بسته

جهت خرید دوربین مدار بسته اولین گام این است که دوربین مذکور چه فضایی را پوشش خواهد داد، این موضوع نقش اساسی در انتخاب سیستم دوربین مدار بسته خواهد داشت. بودجه ای که جهت خرید دوربین مدار بسته در نظر دارید هم نقش اساسی در خرید نوع دوربین خواهد داشت. سایر موارد برمی گردد به انتظاری که ما از کیفیت و وضوح نمایش تصاویر و مدت زمان ضبط تصاویر و محدوده مد نظر جهت پوشش و ضبط تصویر داریم. انتقال تصویر و نحوه کنترل و دریافت تصاویر از دیگر مواردی است که نقش تعیین کننده ای در انتخاب دوربین های مداربسته دارد همین موضوع نقش زیادی در خرید تجهیزات وابسته به دوربین خواهد داشت. نوع و مدل دوربین محل قرارگیری دوربین این تجهیزات را مشخص خواهد کرد. این موضوع که دوربینی برای محیط سرپوشیده و بسته استفاده شود و یا در محیطی بیرونی می تواند تعداد و نوع تجهیزات مورد نیاز برای نصب هر دوربین مدار بسته را تعیین نماید. همچنین تعداد دوربین ها و دستگاه ضبط مورد نظر و کانال های دستگاه ضبط از موارد تعیین کننده است و در ادامه تعداد روزهایی که نیاز به تصویر ضبط شده دوربین داریم  مشخص کننده هارد دیسکی است که سیستم نیاز دارد.

نصب دوربین مدار بسته

ابزار و وسایل لازم برای نصب دوربین مدار بسته

دوربین آنالوگ دوربین های سنتی هستند که ما به عنوان مثال تجهیزاتی که برای نصب آن مورد نیاز است نام می بریم. این تجهیزات در 80 درصد مواقع برای نصب دوربین های  مختلف کاربرد دارد. کانتور، کابل و سوئیچ و اینگونه تجهیزات بسته به تعداد دوربین ها محاسبه و انتخاب می شود، برند دوربین نیز در انتخاب ابزارهای مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته موثر است به عنوان مثال  کابل کواکسیال(R G 59)، جک آداپتور و جک پلاگین اتصال BNC , آداپتور RCA  برای نصب  انواع دوربین های مدار بسته مورد نیاز است. برای نصب هر نوع دوربین مدار بسته ای اولین مطلبی که باید بدانید این است که چه مدل دوربین مدار بسته ای خریداری نموده اید. دوربین های سنتی آنالوگ با سیگنال های تلویزیونی پشتیبانی می شود ولی سایر دوربین ها نیاز به تجهیزات پیشرفته تری دارند. لازم است برای دوربین های آنالوگ با وضوح بالا با تکنولوژی HDCVI، HDTVI,AHD استفاده کنید زیرا با تلویزیون معمولی شما سازگار نیست و در صورت خرید این دوربین ها به دستگاه دیگری نیاز دارید که باید آن را روی تلویزیون خود نصب نمایید.

نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته با توجه به مدل های مختلف آن تکنیک ها و فنون مختص خود را خواهد داشت. همانطور که ابزار مختلفی(بر اساس مدل دوربین) می طلبد. اینکه دوربین شما DOM باشد و یا BULLET , یا BOX شیوه نصب متفاوتی دارد و صرف اینکه یک دوربین مدار بسته انتخاب کرده اید نمی تواند کافی باشد و شما باید در نصب دوربین مدار بسته استانداردها و مواردی را رعایت نمایید، نصب دوربین مدار بسته نیازمند پوشش حفاظتی مناسب در مکان تعیین شده است و زوایای مختلف امنیتی و حفاظتی باید کارشناسانه (در نصب دوربین ها )بررسی شده باشد. در بیشتر مواقع نصب دوربین مدار بسته توسط تکنسین هایی متخصص که در زمینه الکترونیک سررشته دارند، انجام می شود اما در مواردی هم فرد خود می تواند اقدام به نصب دوربین مدار بسته نماید. یکی از موارد مهم در نصب دوربین های مدار بسته، جاگذاری و یا نصب دوربین به صورت اصولی و صحیح در مکان مورد نظر و مناسب است. نیاز محیط و افراد محل جایگذاری دوربین را معین خواهد کرد. همچنین از این جهت که حفاظت برای افراد ابعاد مختلفی دارد پس این موضوع نیز در محل جایگذاری و نصب دوربین متغیر خواهد بود ( بر اساس نیاز افراد متغیر) است. برای نصب دوربین های مدار بسته فضاهای مختلف ساختمان و یا محیط، استاندارد ویژه ای تعریف شده است که هنگام نصب دوربین مدار بسته باید به آن توجه شود.

 

 نصب دوربین مدار بسته

بخش ها و یا قسمت های مهمی که دوربین مداربسته پوشش می دهد

نصب دوربین مدار بسته در این مکان ها ضروری است. این موارد همان استانداردهای تعریف شده است که قبلا ذکر شد(دوربین های مدار بسته در این مکان ها نصب می شود)فضای بیرونی ساختمان و یا بر اصلی ساختمان، درب ورودی چه مربوط به درب پارکینگ باشد و چه مربوط به رفت و آمد. پشت بام و درب ورودی پشت بام، فضای جلوی درب آسانسور و پنجره ها و محوطه لابی ساختمان، اتاق ژنراتور و برق و سایر قسمت های حیاتی ساختمان و درب انباری و یا فضای جلوی آن پارکینگ ساختمان و راه پله ها. بعد از تعیین شدن این مکان ها و متراژ مکان و یا محیط شما می توانید معین نمایید به چه میزان کابل و تجهیزات نصب دوربین مدار بسته نیاز دارید و زمانی این ابزارها و تجهیزات را می توانید دقیق و به اندازه کافی انتخاب نمایید که محل نصب دوربین مدار بسته معین شده باشد.

مواردی که هنگام نصب دوربین مدار بسته باید رعایت شود

خرید تجهیزات دوربین مدار بسته هزینه بر است و اما نگهداری از تجهیزات نصب شده در واقع صرفه جویی در هزینه و افزایش طول عمر و کارایی تجهیزات می باشد، بکارگیری و رعایت این موارد می تواند باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سیستم امنیت دوربین های مدار بسته شود. اولین نکته که باید در نصب دوربین مدار بسته رعایت شود استفاده از سیم کشی توکار است، سیم های این سیستم امنیتی باید از درون لوله های پلی اتیلنی و یا فلکسی و فولادی که مختص این کار کشیده شده است، عبور کنند. همچنین دوربین در معرض باران و نور مستقیم خورشید قرار نگرفته باشد، درست است در بسیاری موارد قابل رویت بودن دوربین مانع برخی از اعمال مجرمانه خواهد شد و این مورد در نصب دوربین های مدار بسته لازم است رعایت شود اما دوربین نباید در موقعیتی باشد که افراد به راحتی دسترسی به آن داشته باشند و یا سارقین به راحتی بتوانند آن را از کار انداخته و یا سرقت ببرند. بهتر است در زیر سایبان به دور از سرما و گرما دوربین نصب شود. دوربین نباید به گونه ای نصب شود که موقعیت آن موجب محدودیت منطقه پوشش دهی آن شود. استانداردها می گویند منبع تغذیه دوربین ها منبعی مستقل از سایر تجهیزات برقی باید باشد

 

0/5 (0 نظر)