امروزه خرید دوربین مداربسته یکی از فاکتورهای مهم در تامین امنیت یک ملک ، یک محله، یک کسب و کار و … است. اما استفاده از این تکنولوژی ملزم به آگاهی از سیم کشی دوربین مداربسته جهت راه اندازی و مانیتور کردن تصاویر ضبط شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا راجع به دوربین های مداربسته و کابل کشی این تجهیزات برای راه اندازی و استفاده از آنها ، مطالب بیشتری را بیان کنیم.

دوربین های مداربسته

همانطور که می دانید، دوربین های مداربسته یکی از بهترین سیستم های امنیتی در دوره کنونی است که از آن برای حفاظت از منازل مسکونی، کسب و کار ها، محله ها و … استفاده می شود.

دوربین های مداربسته وسیله ای برای ضبط تصاویر و ویدیو هستند که اولین بار در سده 19 میلادی توسط ارتش نازی به کار گرفته شدند. این تجهیزات می توانند با دریافت نور و تبدیل آن به سیگنال های ویدیویی، تصاویر ضبط شده از محیط را دریافت نموده و آن را به صورت یک فایل ویدیویی ذخیره کنند.

سیم کشی دوربین مداربسته - n,vfdk lnhvfsji

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته خود با توجه به تکنولوژی و قابلیت هایی که دارند ، می توانند به انواع مختلفی تقسیم بندی شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دوربین های آنالوگ: اولین نسل از دوربین های مداربسته به شما می آیند که معمولا سرعت پایینی در ارسال سیگنال به صورت آنالوگ داشته و تصاویر ضبط شده کیفیت پایینی دارند.
  • دوربین های مداربسته تحت شبکه: این نوع از دوربین ها در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شوند که سیگنال های تولید شده به صورت داده هایی از 0 و 1 (دیجیتال) در آمده و اتصال دوربین ها به دستگاه NVR به وسیله کابل های شبکه انجام می شود.

از دیگر انواع دوربین های مداربسته می توان به دوربین های HD ، دوربین های بولت، دام، اسپید دام، چشم ماهی و مینیاتوری و … اشاره نمود.

سیم کشی دوربین مداربسته

سیم کشی دوربین مداربسته

در این قسمت می خواهیم به سیم کشی دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP آموزشی را خدمت شما ارائه کنیم. قبل از ارائه مطالب، بسیار مهم است که در نظر داشته باشید، دوربین های مداربسته باید توسط متخصصین آن نصب شود تا علاوه بر اینکه از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل گردد، آسیب جدی به تجهیزات آن وارد نشود.

سیم کشی دوربین مداربسته دارای یک سلسله مراحل مرتبط با یکدیگر است که شامل موارد زیر می باشد:

  • در ابتدا باید برآوردی از کابل های مورد نیاز شبکه ارائه شود.
  • سپس باید طول کابل در قرقره یا جعبه علامت گذاری شود.
  • با انتخاب مسیر، سیم کشی دوربین مداربسته انجام شده و
  • لازم است طبق دستورالعمل هایی که در ادامه بیان می کنیم، عملیات نصب دوربین مداربسته انجام گردد.

سیم کشی دوربین مداربسته

نحوه سیم کشی دوربین مداربسته

پیش از آنکه به بیان نحوه سیم کشی دوربین های مداربسته بپردازیم، لازم است با برخی تجهیزات آشنا شوید. این تجهیزات عبارتند از:

  • داکت دوربین مداربسته: همانطور که باید بدانید، برای اتصال دوربین های مداربسته با DVR ، باید از کابل های کواکسیال استفاده شود. اما لازم است برای مرتبط سازی این دو از داکت دوربین مداربسته استفاده شود.
  • جعبه تقسیم و کانال: جعبه های تقسیم و اتصال، تجهیزاتی هستند که می توان از آن برای محافظت از کابل های دوربین مداربسته به عنوان محفظه های ضد آب استفاده نمود.

همانطور که گفتیم ،اولین گام برای سیم کشی دوربین مداربسته ، برآوردی از متراژ کابل است که باید با توجه به محدودیت کابل های شبکه، با در نظر گرفتن سوئیچ های مناسب به درستی فراهم شود. برای این کار لازم است طول مسیر اندازه گیری شده و مشخص شود.

در مرحله دوم از روش سیم کشی دوربین مداربسته  لازم است برای جلوگیری از کوتاه شدن کابل ها، این تجهیزات علامت گذاری شود و مقدار سیم باقیمانده مشخص گردد. این مرحله به شما کمک می کند تا در طول فرآیند کابل کشی، منابع خود را به درستی مصرف کنید.

سیم کشی دوربین مداربسته

چگونگی سیم کشی دوربین مداربسته

مرحله سوم که می توان آن را مرحله مهمی در سیم کشی دوربین مداربسته دانست، انتخاب یک مسیر مناسب برای کابل کشی دوربین های مداربسته است که اگر به درستی انتخاب نشود، تنها موجب هدر رفت منابع و سخت تر شدن اجرای عملیات و همچنین آسیب جدی به تجهیزات می گردد.

برای کابل کشی لازم است کابل ها داخل داکت قرار گیرند تا علل مختلفی از جمله تداخل امواج الکترومغناطیسی موجب اختلال در تصاویر نگردد. همچنین ذکر این نکته مهم است که فواصل بین کابل ها باید به صورت استاندارد رعایت شده تا موجب قطع و وصل تصاویر نگردد.

در ادامه مراحل سیم کشی دوربین مداربسته باید کابل ها و باکس ها به صورت 1 و 2 و 3 و 4 تا … علامتگذاری گردد تا متناسب با محیط قرارگیری از آن استفاده شود. این کار از آنجایی مهم است که گرچه زمان فرآیند کابل کشی را افزایش می دهد اما در هنگام ایجاد یک مشکل می تواند به ما کمک کند تا کابل معیوب را در کوتاهترین زمان شناسایی کنیم.

سیم کشی دوربین مداربسته

دیگر نکات کابل کشی دوربین مداربسته

در طول فرآیند چگونگی سیم کشی دوربین مداربسته از ابزارهای مختلفی استفاده می شود که یکی از آنها فنر سیم کشی است. این وسیله می تواند عملیات کابل کشی دوربین مداربسته را تسریع بخشیده و عبور کابل ها را درون داکت ها و لوله ها سریعتر کند. در واقع استفاده از فنر های درخشان می توانند مسیر کابل را در سیم کشی مشخص کرده و در تاریکی نشان دهند.

به طور کلی، سیم کشی دوربین مداربسته باید با تجهیزات دیگری همچون نردبان ها ، ابزارآلات مختلفی همچون پیچ گوشتی، چاقو، ابزار پانچ، پیچ و مهره های خاص آن و … انجام شود. تکنسین های دوربین های مداربسته می توانند از کمربندهای ابزار یا کیف های مخصوص آن استفاده کنند تا با صرف زمان کمتر ، عملیات کابل کشی دوربین های مداربسته را انجام دهند.

شما می توانید برای خرید دوربین مداربسته و نحوه سیم کشی دوربین مداربسته از نیروی متخصص پارسیان تک استفاده کنید. پارسیان تک، یک شرکت فنی و مهندسی است که در زمینه فروش سیستم های صوتی، تجهیزات نوری دوربین های مداربسته با آگاهی و دانش به روش سیم کشی دوربین مداربسته فعالیت می کند. شما می توانید برای  استفاده از دوربین مداربسته و خرید آن، از طریق راه های ارتباطی که در انتهای وب سایت ارائه شده است، با پشتیبانی وب سایت ارتباط برقرار کنید.

0/5 (0 نظر)