میکروفون های مقرون به صرفه امروزه برای ساخت یک استودیوی خانگی استفاده می شوند. ساخت و تجهیز یک استودیوی خانگی کار سخت و پرهزینه ای به نظر می رسد. اما می توان با در نظر داشتن چند نکته مهم و اساسی و استفاده از تجهیزات با کیفیت و قیمت مناسب، یک استودیوی خانگی مطابق با خواسته های خود ساخت. خرید میکروفون های مقرون به صرفه قدمی مهم در کاهش هزینه های استودیو خواهد بود.

تجهیزات اولیه یک  استودیو خانگی

در ساخت یک استودیوی خانگی برای علاقه مندان جدی موسیقی، عوامل و تجهیزات تاثیرگذار متعددی وجود دارند. از ابتدایی ترین و مهمترین این تجهیزات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

– کامپیوتر

– میکسر(DAW/Audio Interface Combo)

– اسپیکر مانیتورینگ

– میکروفون(میکروفون های مقرون به صرفه)

-پایه میکروفون

-هدفون

-مجموعه کابل

میکروفون های مقرون به صرفه

میکروفون های مقرون به صرفه

کیفیت و قیمت میکروفون های استودیو

با خرید میکروفون های مقرون به صرفه برای استودیو خانگی، گامی مهم در کاهش هزینه ها برداشته خواهد شد. اما باید در نظر داشته باشید که میکروفون از ملزومات مهم و تاثیرگذار یک استودیو به شمار می رود، پس کاهش هزینه ها نباید منجر به کاهش کیفیت شود. با تحقیق و بررسی، و استفاده از مشاوره اهالی فن می توان به فهرستی از  بهترین میکروفون های مقرون به صرفه استودیوی خانگی دست یافت. شما میکروفونی که برای تجربه های ابتدایی کودکان ساخته می شوند نیاز ندارید، همچنین قرار نیست چند هزار دلار برای حرفه ای ترین میکروفون ها هزینه کنید، اما دسته ای از میکروفون ها هستند که به شکل میان رده و دقیقا مطابق با خواسته شما طراحی شده اند که همان میکروفون های مقرون به صرفه هستند. تعدادی از میکروفون ها وجود دارند که در سطح مقدماتی- حرفه ای قرار می گیرند و به معنای واقعی کلمه با نمونه های گران تر موجود در بازار موسیقی رقابت می کنند.

میکروفون های مقرون به صرفه

میکروفون های مقرون به صرفه

انتخاب میکروفون

مهم نیست که می خواهید در استودیوی خانگی خود آواز خواندن یا ساز زدن و … را امتحان کنید، بلکه نکته مهمتر این است که با واقع بینی به انتظارات خود و سطح کار نگاه کنید. انتظارات واقع بینانه به شما در انتخاب میکروفون های مقرون به صرفه کمک خواهد کرد. به عنوان مثال اگر فقط نیاز به ضبط صدا دارید و قرار نیست چند صدای همزمان یا ورودی صدای سازهای مختلف داشته باشید استفاده از میکروفون های USB نیز می تواند خواسته های شما را تامین کند. نمونه هایی مثل Audio Technica AT A 2100-USBیا  Apogee Mike 96k با قیمت مناسب می توانند برای ضبط صدا بر روی کامپیوتر به کار روند. البته به این نکته توجه داشته باشید این نوع میکروفون ها به دلیل متصل نشدن به دیگر تجهیزات صوتی چندان حرفه ای محسوب نمی شوند. برای اتصال به دیگر تجهیزات و ضبط صداهای مختلف به طور همزمان می توانید به سراغ میکروفون های داینامیک یا کاندنسر بروید.

میکروفون های مقرون به صرفه

میکروفون های مقرون به صرفه

تفاوت میکروفون های داینامیک و کاندنسر

میکروفون ها در انواع مختلفی تولید می شوند و استفاده های گوناگونی نیز دارند. پر کاربرد ترین و مرسوم ترین انواع میکروفون در استودیو ها (Dynamic) و کاندنسر(Condenser) می باشد.

  • میکروفون های داینامیک: این میکروفون ها برای تحمل صداهای با قدرت بالا ساخته می شوند. به همین دلیل برای برداشت صدای سازهایی که صدای قدرتمندی دارند مناسب هستند، مثل درامز یا گیتار الکتریک، همچنین برای ضبط صدای خوانندگان مرد از میکروفون های داینامیک استفاده می شود. به عنوان مثال میکروفون Shure SM57در بخش میکروفون های مقرون به صرفه دسته بندی می شود و به شکل مرسوم برای ضبط صدای خوانندگان، گیتار الکتریک و حتی سخنرانی ها کاربرد دارد. اگر تنها برای خرید یک میکروفون بودجه دارید این نوع به دلیل کاربرد چندگانه مناسب تر به نظر می رسد. به علاوه میکروفون های داینامیک به منبع خارجی تامین نیرو نیاز ندارند.
  • میکروفون های کاندنسر: در ابتدا میکروفون های کاندنسر از میکروفون های پرهزینه و گران قیمت برای استودیوها محسوب می شدند، اما در سال های اخیر کمپانی های مختلف نمونه هایی از این میکروفون پرکاربرد را در قیمت های مناسب تولید کرده اند که می تواند گزینه ای مناسب برای استودیوهای خانگی به شمار رود. فراموش نکنید این میکروفون ها قابلیت ضبط دامنه وسیع تری از فرکانس ها را دارا هستند و این مساله به وضوح صدا کمک به سزایی خواهد کرد، اما اگر در استودیوی خانگی خود از عایق بندی مناسب صدا برخوردار نیستید این قابلیت با ضبط صداهای اطراف می تواند کیفیت کار شما را تحت الشعاع قرار دهد. از این میکروفون در ضبط صدای سازهای آکوستیک و همچنین صدای خواننده ها استفاده می شود. استفاده دیگر این نوع میکروفون ضبط صدای درامز از بالا است. در استفاده از میکروفون های مقرون به صرفه کاندنسر به این نکته توجه داشته باشید که این نوع به تامین انرژی برق از یک منبع خارجی نیاز دارد. بیشتر این میکروفون ها از سیستمی به نام فانتوم پاور  (Phantom Power)برای تامین انرژی استفاده می کنند، البته قابلیت استفاده از باتری نیز در تعدادی از این نوع میکروفون ها وجود دارد.
میکروفون های مقرون به صرفه

میکروفون های مقرون به صرفه

بهترین میکروفون های مقرون به صرفه استودیو خانگی

  • MXL990: این میکروفون خازنی و بزرگ، طبق نظرات کارشناسان از بهترین نمونه های میکروفون مقرون به صرفه در استودیوهای خانگی به شمار می رود. این میکروفون از نمونه های بسیار حساس محسوب می شود که در ضبط وکال ها و ضبط صدای گیتار آکوستیک بسیار موفق عمل می نماید. همچنین در زمان استفاده از این میکروفون توجه به عایق بندی و صدای محیط را فراموش نکنید تا نتیجه حاصل شده، صدایی شفاف، بی نقص و بدون نویز باشد.
  • SHURE SM57: این میکروفون از بهترین میکروفون برای ضبط انواع صدا با دامنه ها و قدرت های متفاوت می باشد. بسیاری از افراد با تجربه معتقدند حتی بدون در نظر گرفتن میزان بودجه، این میکروفون از انتخاب های مناسب برای ضبط صدای سازها از گیتار تا درامز و همچنین صدای خوانندگان می باشد.
  • Audio-technica AT2035: این میکروفون نیز از میکروفون های مقرون به صرفه موجود در بازار محسوب می شود، که با حساسیت بالا همه جزییات را ضبط می کند و همچنین مناسب بودجه در نظر گرفته شده برای استودیو های خانگی ساخته شده است. این گزینه نیز می تواند برای ضبط بازه وسیعی از فرکانس ها، از وکال خواننده تا صدای سازهای مختلف به کار رود.
  • Behringer C1: اگر بودجه شما برای سایر گزینه ها کافی نیست این میکروفون می تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای یک استودیوی خانگی باشد. نکته مهم و قابل توجه این است که این میکروفون قابل مقایسه با میکروفون های حساس موجود در بازار نیست، اما با یک بررسی واقع بینانه می توان گفت بسیاری از استودیو های خانگی عایق بندی مناسبی از نظر صداهای ناخواسته ندارند. به همین دلیل کیفیت صدای ضبط شده با این میکروفون در یک استودیوی خانگی کاملا قابل قبول خواهد بود.
میکروفون های مقرون به صرفه

میکروفون های مقرون به صرفه

3.3/5 (3 نظر)