همه چیز در باره حافظه دوربین های مدار بسته:
امروزه وجود دوربین مدار بسته در مکان های عمومی،خانه های مسکونی ،مجتمع های تفریحی یا تجاری و…اجباری شده است .تا حدی که طبق برسی هاو تحقیات ،در مکان های فاقد دوربین مدار بسته ۵۳ درصد سرقت بیشتری نسبت به مکان های دارای دوربین مشاهده شده است.
با اینکه همه ما تقریبا میدانیم که دوربین مداربسته چیست ولی با اینحال بهتر است قبل از شروع مطلب اصلی مروری بر چیستی دوربین های مدار بسته بکنیم:
دوربین مدار بسته چیست؟
دوربین مدار بسته یک سیستم حفاظتی است که همراه با یک سری تجهیزات در محلی نصب می شود و شخص می تواند به وسیله یک نمایشگر محل را رصد کند . دوربین های مداربسته ممکن است با اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند ؛ در مواردی جنبه نظارتی دارند و در مواردی هم به منظور کنترل به کار گرفته می شوند .
خب در این مقاله با پارسیان تک همراه باشید تا بصورت تخصصی به موضوع حافظه دوربین های مدار بسته بپردازیم…

اولین نکته ای که باید در نظر داشت این است که نوع ضبط تصاویر دوربین مداربسته توسط هاردی که در داخل دستگاه ذخیره کننده میباشد چند نوع است؟!
سه نوع:
ضبط دائمی : همانطور که از اسمش پیداست بصورت ۲۴ ساعته و بدون توقف ضبط میکند.
ضبط دستی : فقط در زمان های مشخصی عمل ضبط صورت گیرد یعنی مشخص میکنیم فقط شب ها از ساعت فلان تا فلان ضبط کنه! .
ضبط با حرکت : که فقط در هنگام حرکت در جلوی دوربین ضبط صورت میگیرد .
دومین نکته ای که باید توجه کرد کیفیت ضبط دوربین های مدار بسته است.هرچقدر کیفیت ضبط شده بیشتر باشد حافظه دوربین ها زودتر پر خواهد شد.
در کل کیفیت دوربین های مدار بسته از ضعیف ترین تا بهترین کیفیت به ترتیب زیر است:
آنالوگ »»»» اچ دی»»»» تحت شبکه
با توجه به نکات گفته شده بدیهی است که زمان ضبط تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ بیشتر از اچ دی می باشد .
خب،تا الن به انواع عواملی که در حافظه یک دوربین مدار بسته نقش دارند را فهمیدیم .برویم سراغ انواع حافظه دوربین های مدار بسته…
در یک تقسیم بندی کلی انواع حافظه دوربین های مدار بسته با توجه به ظرفیت به ۴ قسمت تقسیم میشوند:
۲۵۰g////۵۰۰g////1t////1tبه بالا
خب ممکن است در انتخاب کیفیت ظبط،تعداد دوربین،حافظه و…سردرگم شده باشید .بخصوص وقتی که بودجه شما محدود است …
با استفاده ازروش و مثال زیر و بررسی دقیق نیاز هایتان میتوانید با کمترین هزینه تمامی آن چه را که از دوربین مدار بسته میخواهید را بدست آورید…
به نمونه های زیر توجه کنید:
تعدا ۲ عدد دوربین با کیفیت آنالوگ (۴مگا پیکسلی) متصل به یک هارد ۱ ترابایتی قابلیت ظبط بصورت ۲۴ ساعته بمدت ۶۰ روز را دارد.
تعداد ۴ عدد دوربین آنالوگ متصل به یک هارد ۱ ترابایتی قابلیت ضبط ۲۴ ساعته بمدت ۳۰ روز را دارد.
و…


نگهداری طولانی مدت تصاویر ضبط شده برای برخی ارگان‌ها و تشکیلات، اهمیت بیشتری دارد. مثلا، موسسات مالی اعتباری و هتل‌ها، باید اطلاعات ضبط شده را به مدت بیشتری حفظ کرد. بنابراین به حافظه بیشتری نیاز خواهند داشت.

البته در برخی از کشورها، برای ضبط تصاویر دوربین‌های مدار بسته و دوره نگهداری آنها، قوانینی ثبت شده است. به عنوان مثال: در برخی از نقاط دنیا، برای نگهداری تصاویر محدودیت 30 روزه وضع شده است.

قوانین دولت جدید در کویت می‌گوید که اطلاعات دوربین‌های مداربسته باید به مدت 120 روز حفظ شوند. در بسیاری از کشورها، مشتریان سیستم‌های نظارت تصویری براساس قوانین موجود برای نگهداری تصاویر، به خرید هارددیسک اقدام می‌کنند. مثلا در کلرادو این زمان 40 روز و در واشنگتن 45 روز است.

بسیاری کشورها در مورد محیط‌های درمانی و بهداشتی نیز، زمان 30 روزه را برای حفظ اطلاعات تعیین کرده‌اند.

به عقیده برخی از فروشندگان، عوامل دیگری نیز در تعیین یک مدت زمان محدود برای حفظ اطلاعات دوربین مداربسته وجود دارند که بسیار مهم و تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل می‌توان به محدودیت‌های فیزیکی دستگاه رکوردر NVR یا DVR و قیمت تجهیزات ذخیره‌سازی مثل هارد دیسک اشاره کرد.

0/5 (0 نظر)