اگر می خواهید با کاربرد میکروفن رومیزی آشنا شوید باید گفت این دستگاه نمونه ای از میکروفن هایی است که برای مکالمه های تصویری، صوتی و به طور کلی برای ضبط صدا به کار گرفته می شود. در واقع میکروفن های رومیزی یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی هستند که عموما در رایانه ها و بسیاری وسایل الکترونیکی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و با سیستم عامل های متفاوتی سازگاری دارند.

انواع میکروفن رومیزی

میکروفن های رومیزی ابزارهایی هستند که امواج صوتی را به نمونه هایی از امواج الکتریکی مبدل می سازد و به وسیله یک بلندگو موج های تقویت شده را پخش می کند. امروزه این دستگاه در دو نمونه:

  • میکروفن رومیزی پیجینگ
  • میکروفن رومیزی کنفرانس

با کاربردهای مشابهی مورد استفاده قرار می گیرد. که در این میان بیشترین کاربرد میکروفن رومیزی پیجینگ در سیستم های فراخوان می باشد و همچنین کاربرد میکروفن رومیزی کنفرانس بیشتر برای استفاده در اتاق های کنفرانس، سالن هایی که همایش ها و سخنرانی ها در آنجا صورت می گیرد و هر نوع اتاق آموزشی دیگر که نیاز به میکروفن داشته باشد به کار گرفته می شود.

کاربرد میکروفن رومیزی

 مهمترین کاربرد میکروفن رومیزی

همیشه در کنفرانس ها و گردهمایی های رسمی مهمترین ابزاری که بتواند صداها را در میان جمعیت انتقال دهد میکروفن ها هستند. هنگامی که بازی های کامپیوتری به صورت آنلاین پخش می شوند غالبا وجود یک میکروفن رومیزی می تواند صداها را به صورت واضح تر ارائه دهد. این نمونه از میکروفن های رومیزی در هنگام وبکم و یا زمانی که مشغول به چت تصویری هستید مطمئنا می تواند تجربه بهتری را برای شما ایجاد نماید و کیفیت کار را در سطح مطلوب تری قرار دهد.

این روزها میکروفن هایی در بازار موجود می باشد که دارای بدنه ای فلزی هستند و می توانند توسط کابل صدا به ورودی برخی دستگاه ها متصل شده و کاربردهای فراوانی را از خود نشان دهند. پس به طور کلی این دسته از میکروفن های رومیزی قابلیت این را دارند تا صدای پخش شده و یا صداهای ضبط شده را با کیفیت بهتری به کاربر ارائه دهد. جالب است بدانید هر فردی با در اختیار داشتن نمونه ای از میکروفن های رومیزی می تواند به سادگی مکالمه های اینترنتی را انتقال دهد و صدای انتشار شده از خود را به شکل امواج ساده درون رایانه ضبط نماید.

کاربرد میکروفن رومیزی

 بیشترین کاربرد میکروفن رومیزی

همانطور که ذکر شد بیشترین کاربرد میکروفن رومیزی در سالن های سخنرانی و کنفرانس ها می باشد. البته به دلیل اینکه میکروفن های رومیزی با کلیه ورژن های ویندوز سازگاری دارند بنابراین یکی از مهمترین کاربرد میکروفن رومیزی را می توان قرار گیری آن بر روی تریبون با بالاترین گیرندگی صدا همراه با پخش صدایی عالی دانست. این محصول دارای ظاهری زیبا و شکیل است که می تواند نمای بسیار مجللی را به جلسات رسمی ببخشد، البته فراموش نکنید که ضمن داشتن زیبایی ظاهری نیز ذخیره صدا توسط میکروفن های رومیزی امکان پذیر می باشد یعنی شما می توانید هر نوع صدای ورودی و خروجی به میکروفن های رومیزی را با استفاده از هندزفری، گوشی همراه، لب تاب، تبلت و هر نوع دستگاه ضبط کننده دیگری ذخیره کنید. در حقیقت کاربرد میکروفن رومیزی چیزی برعکس اسکپیرها است اما این نمونه دستگاه های الکترونیکی در مکان هایی مانند:

  • خانه
  • سالن اجتماعات
  • کنسرت ها

و بسیاری مکان های دیگر هم می تواند کاربرد های فراوانی داشته باشد.

کاربرد میکروفن رومیزی

پرکاربردترین میکروفن رومیزی

از نظر کاربرد میکروفن رومیزی و نمونه های موجود در بازار می توان گفت این محصول در دو نوع میکروفن  AUX و میکروفن USB جزو پرکاربردترین میکروفن رومیزی به حساب می آید که هر کدام از آنها می توانند با اتصال به پورت مربوطه کاربردهای زیادی را از خود نشان دهند. در حقیقت برخی از مدل میکروفن های رومیزی با داشتن مدار پیش زنگ برای استفاده پیج و داشتن ال ای دی جهت نشان دادن وضعیت دستگاه در حالت روشن و یا خاموش با ظاهری مختلف عرضه می شوند اما کاربرد میکروفن رومیزی در هر کدام از مدل ها یکسان می باشد.

خوب است بدانید میکروفن های رومیزی همگی دارای خروجی بالانس هستند و با داشتن پایه فنری امکان جا به جایی دستگاه را برای کاربر فراهم می آورند. وجود کلید تالک این اجازه را به شما می دهد تا کار پیج انجام بگیرد. قرار گرفتن دکمه خاموش و روشن بر روی گردن مرغابی شکل میکروفن این امکان را به شما می دهد که کنترل دستگاه را در دست داشته باشید، البته شاید بزرگترین مزیتی که این نمونه میکروفن ها در بر گرفته اند سبک بودن آنها و قابل حمل کردن آنها به مکان های دلخواهی و قرار دادن آنها بر روی هر نوع میزی و استفاده از میکروفن در هر نوع گردهمایی و هر جلسه ای می باشد.

کاربرد میکروفن رومیزی

کاربردی ترین میکروفن های رومیزی

اگر چه کاربرد میکروفن رومیزی بچینگ و کاربرد میکروفن رومیزی کنفرانس در حد مشابه ای هستند و هر دو اصولا بنا به ساختارشان عملکردی یکسان دارند اما با توجه به مزیت های منحصر بفردی که در سیستم های رومیزی بچینگ وجود دارد و همچنین استقبال زیادی که از میکروفن های رومیزی بچینگ انجام شده است می توان گفت سیستم های بچینگ در سطح بالاتری از میکروفن های رومیزی کارایی دارندو بیشتر کاربران تقاضا دارند تا در اجرای جلسات خود از میکروفن های رومیزی بچینگ استفاده نمایند.  شاید دلیل این استقبال از میکروفن های رومیزی بچینگ به علت:

  • عالی بودن دریافت صدا
  • عمر طولانی
  • دسترسی سریع
  • سبک بودن
  • داشتن پیش زنگ

و بسیاری مزایای دیگر باشد. البته خوب است بدانید میکروفن های رومیزی بچینگ دارای کپسول های خازنی هستند تا کاربر در زمان پیج کردن لازم نباشد به دهنی میکروفن زیاد نزدیک شود، یعنی از فاصله ای در حدود 20 سانتیمتری و حتی  30 سانتیمتری هم امکان پیج برای هر فردی فراهم است که این موضوع می تواند کاربردی دستگاه را تا حد قابل توجهی بالا ببرد.

کاربرد میکروفن رومیزی

 ویژگی های بهترین میکروفن رومیزی

معمولا بهترین و مناسب ترین میکروفن های رومیزی دارای آداپتور و باتری هستند تا در زمان قطع برق همچنان دستگاه با یک منبع تغذیه به عملکرد خود ادامه دهد. داشتن کابلی به اندازه 5 متر می تواند در بسیاری از مکان ها کاربری این محصول را بالا ببرد، یک میکروفن رومیزی ایده ال لازم است تا ولوم کنترل جدا جهت تفکیک سازی صدا و موزیک را داشته باشد. دارای درگاه UB بوده و توانایی اجرای فایل های MP3 را هم از خود نشان دهد و در نهایت قیمت میکروفن رومیزی باید متنایب با کیفیت محصول بوده و همچنین در پایین ترین نرخ بازار باشد.

0/5 (0 نظر)