امروزه استفاده از میکروفون برای رساندن صدا به یک مکان مورد نظر و یا بالا بردن  وتقویت صدا بسیار رایج شده است. میکروفون ها به شکل های گوناگون برای کارایی های مختلف طراحی و تولید می شوند. میکروفون رومیزی یکی از انواع مختلف این محصول می باشد. در این مقاله به بررسی ویژگی های این محصول می پردازیم.

میکروفون چیست

بیشتر افراد در مکان های مختلف انواع گوناگونی از میکروفون را دیده اند. و شاید خود از آن برای امور شخصی و یا کاری استفاده می نمایند. شاید یکی از پرکاربرترین محصولاتی که توسط بشر اختراع شده است همین میکروفون ها باشند. وسیله ای جالب که انرژی صوتی را به انرژی الکتریکی تبدیل و باعث تقویت صدا می شود.

این وسیله توسط مخترع نامدار انگلیسی توماس ادیسون و همکار وی در سال 1877 اختراع شد. از همان سال ها تا به امروز میکروفون ها توسط افراد مختلف تکمیل و انواع متفاوتی از آن با کارایی های بیشتر و بهتر به ثبت رسیده است.

میکروفون رومیزی نوعی کاربردی از این وسیله است که در مکان های مختلف مانند: بانک ها و یا ادارات و یا حتی در منازل  مورد استفاده قرار می گیرد.

میکروفون رومیزی

میکروفون ها چگونه کار می کنند

همان طور که گفته شد میکروفون انرژی صوتی شما را به انرژی الکتریکی تبدیل نموده و این انرژی توسط این وسیله به محل مورد نظر حمل می شود. قطعات مختلف تعبیه شده در داخل میکروفون ها به عملکرد بهتر این وسیله کمک زیادی می نماید. برای همین  وجود کوچک ترین مشکل در یکی از قطعات دستگاه مانع از عملکرد صحیح  میکروفون خواهد شد.

میکروفون ها به سه نوع اصلی تقسیم بندی می شوند که میکروفن رومیزی می توان در این سه دسته قرار بگیرد.

میکروفون رومیزی

انواع میکروفون

از گذشته تا به امروز انواع مختلفی از این دستگاه ها تولید و با استفاده از تکنولوژی های مدرن میکروفون ها به شکل های امروزی در آمده و مورد استفاده قرار گرفته اند. از انواع میکروفون رومیزی می توان به این موارد اشاره نمود.

میکروفون داینامیک

این نوع دارای طراحی بسیار ساده با کاربردی بسیار گسترده می باشد. کیفیت صدا در این نوع میکروفون اگر چه دارای حساسیت های کمی هستند اما گزینه ای مناسب برای بعضی از موارد مانند: کنسرت ها و یا کنفرانس ها و یا حتی برنامه های زنده هستند.

ارزانی این نوع میکروفون رومیزی باعث افزایش علاقه و محبوبیت در میان مصرف کنندگان شده است. از بزرگ ترین مزایای میکروفون داینامیک رومیزی می توان به کم نمودن صداهای بسیار بلند بدون آسیب رساندن به خود دستگاه می باشد.

میکروفون های رومیزی خازنی

این نوع میکروفون رومیزی دارای حساسیت بالا و کیفیت صدای بسیار مطلوبی است. قطعات این نوع شامل یک صفحه در جلو و یک صفحه در پشت آن می باشد. از این نوع میکروفون می توان در کنفرانس ها و سخنرانی ها برای ایجاد صدای بسیار بالا و با کیفیت سود برد.

از معروف ترین نوع این میکروفون می توان به میکروفون الکترت اشاره نمود. اما این نوع دارای یک عیب بزرگ می باشد. کوچک ترین رطوبت در محیط باعث کاهش کیفیت صدا در آن می شود.

میکروفون های خازنی انرژی خود را از برق و یا باتری های کوچک تامین می نمایند.

میکروفون رومیزی

میکروفون ریبون

این نوع میکروفون نوع تقویت شده میکروفون های داینامیک هستند. از این نوع بیشتر برای ضبط صدا استفاده می شود. تمام این نوع میکروفون ها را با استفاده از پایه میکروفون می توان به یک میکروفون رومیزی تبدیل نمود.

اما بعضی از انواع  میکروفون ها خود دارای پایه طراحی و تولید می شوند. از این نوع میکروفون ها به عنوان میکروفون رومیزی نام برده می شود.

موارد استفاده از میکروفون رومیزی

این نوع میکروفون ها دارای کارایی بسیار زیادی هستند. چند مورد از کارایی این  میکروفون عبارتند از:

  • برای ارتباط درویدئو کنفرانس ها
  • برای استفاده در سیستم های صوتی
  • برای کار در چت های اینترنتی
  • برای استفاده در بازیهای گیمینگ

نحوه اتصال میکروفون به رایانه از طریق پورت ای یو ایکس می باشد. از این نوع میکروفون ها برای ضبط صدا و یا بازیهای رایانه ای استفاده زیادی می شود.

میکروفون رومیزی

میکروفون رومیزی کنفرانس

یکی از پرکاربردترین نوع میکروفون رومیزی نوع میکروفون کنفرانس آن است. این نوع که بیشتر از نوع گردن غازی می باشد دارای فاکتورهای خاصی نظیر حذف صداهای مزاحم و بالا بردن کیفیت صدای سخنران به بهترین شکل ممکن است.

این نوع میکروفون ها در اندازه های مختلف و از 25 تا 45 سانتی متر متغیر است. در قسمت بالا کپسول میکروفون قرار گرفته است که با یک پوشش به خوبی قادر به جذب صدای سخنران می باشد. در صورتی که نیاز به تعداد بیشتر از این میکروفون ها در محل مورد نظر باشد این دستگاه ها به صورت سری به هم متصل شده و در انتها به مرکز کنترل و یا منبع تغذیه اتصال می یابند.

ویژگی های این نوع میکروفون

این میکروفون رومیزی دارای قسمت های مختلفی می باشد که هر کدام کارکرد معینی دردستگاه دارند. از ویژگی های مهم این دستگاه می توان به این موارد اشاره نمود.

  • یک مدار پیش زنگ که از آن جهت پیج استفاده می شود.
  • یک پایه فنری که به اماکن چرخش آن را به اطراف فراهم می نماید. جنس این پایه از فلز ضد زنگ بوده و در اثر رطوبت محیط دچار زنگ زدگی وفرسودگی نمی شود.
  • یک میکروفون با کیفیت بالا که باند مناسب برای دریافت صوت را ایجاد می کند.
  • یک روکش از جنس پنبه که وظیفه محافظت از میکروفون را دارد.
  • یک لامپ ال ای دی که نشان می دهد دستگاه روشن است.
  • کابل حدود 5 متر که با یک فیش بنون به میکروفون اتصال می یابد.

این نوع دارای مزیت سه سال گارانتی و همچنین خدمات 10 ساله است.

میکروفون رومیزی

میکروفون های گیشه یکی از انواع میکروفون های رومیزی

از دیگر میکروفون های رومیزی که بسیار کاربردی هستند میکروفون گیشه است. این نوع دارای یک کلید قطع و وصل می باشد که برای ارتباط بهتر میان مشتری و کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر ویژگی های این نوع میکروفون می توان به این موارد اشاره نمود.

  • لامپ ال ای دی برای نشان دادن روشن بودن سیستم
  • دو عدد میکروفون که یکی به سمت کاربر و دیگری به سمت مشتری خواهد بود.
  • دو عدد ولوم کنترل کننده صدا که بر روی پایه میکروفون نصب شده است.
  • جنس بدنه از آلومینیوم و بسیار مستحکم تولید شده است.

از این نوع میکروفون در ادارات، داروخانه ها، بانک ها، بیمارستان ها، صرافی ها و بسیاری از مکان ها به دلایل مختلفی استفاده می شود. از مهم ترین دلایل استفاده از این نوع میکروفون های رومیزی می توان به عدم انتشار بیماری های واگیر و ارتباط بهتر  کاربر و مشتری اشاره نمود.

برای خرید میکروفون رومیزی و همچنین مشاهده قیمت میکروفون رومیزی می توانید به سایت پارسیان تک مراجعه فرمایید. کارشناسان در این سایت آمده پاسخ گویی به شما عزیزان می باشند.  

1/5 (1 نظر)