اتصال دوربین مداربسته به موبایل از قابلیت های بسیار کاربری این تجهیزات است که امکان کنترل و نظارت راحت تر محیط را برای کاربران فراهم می کند. این ویژگی می تواند به کمک اپلیکیشن ها و تنظیماتی که در ادامه که به توضیح آنها می پردازیم، به راحتی انجام پذیر شود. در این مقاله با ما همراه شوید تا در رابطه با چگونگی اتصال دوربین مداربسته به موبایل و استفاده از این ویژگی با شما صحبت کنیم.

دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته که با عنوان Closed Circuit Television یا cctv شناخته می شوند، تجهیزاتی هستند که در حفاظت، سیستم های مانیتورینگ، نظارت و برقراری امنیت در یک محیط به کار می روند. اولین نوع این دستگاه ها در سال 1942 برای کشور آلمان ساخته شد و سال ها بعد به صورت گسترده برای نظارت بر فعالیت های انسان ها و جلوگیری از وقوع جرم استفاده شد.

امروزه این تجهیزات خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از مهمترین آنها می توان به دوربین های آنالوگ و دوربین های تحت شبکه اشاره نمود. از جمله کاربردهای این تجهیزات می توان همچنین به موارد زیر اشاره نمود:

  • نظارت بر ترافیک
  • حمل و نقل و ایستگاه های مترو
  • بیمارستان ها
  • مراکز تجاری
  • استادیوم های ورزشی
  • ارگان ها و نهاد های دولتی و خصوصی

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

همانطور که گفتیم امروزه انواع مختلفی از مدل های دوربین مداربسته در جهان وجود دارد که با توجه به پیشرفت این تجهیزات، می توان از قابلیت های کنترلی آنها استفاده نمود. یکی از این قابلیت های بسیار کاربردی اتصال دوربین مداربسته به موبایل می باشد که می تواند امکان کنترل آن را از راه دور فراهم سازد.

اتصال دوربین مداربسته به موبایل به کاربران امکان آن را می دهد تا در هنگامی که خارج از خانه خود هستند و یا در یک سفر قرار دارند، به راحتی بتوانند از طریق تلفن همراه خود، از محل سکونت یا محل کار خود آگاه شده و به کنترل و نظارت بر آن ادامه دهند. اتصال دوربین مداربسته به موبایل یکی از بهترین ویژگی های دوربین های مداربسته است که در این قسمت تلاش می کنیم به چگونگی برقرار این اتصال بپردازیم و شما را با این قابلیت بیشتر آشنا سازیم.

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

چگونگی اتصال دوربین مداربسته به موبایل

اپلیکیشن های مختلفی برای اتصال دوربین مداربسته به موبایل وجود دارند که از جمله آنها می توان به :

  • iCamViewer
  • mCam
  • SuperLive Pro
  • EverFocus NVR

اشاره نمود که برای سیستم عامل های مختلف Android , IOS می باشد. با استفاده از این اپلیکیشن ها، شما می توانید به صورت رایگان از قابلیت اتصال کنترل آنلاین دوربین های مداربسته استفاده کنید. اما اگر قصد دارید این کار را با اپلیکیشن ها یا بهتر است بگوییم موبایل خود انجام دهید، مراحل زیر باید انجام شود:

  • در مرحله اول باید اقدام به وصل نمودن DVR به مانیتور نمایید.
  • در مرحله دوم باید تنظیمات مرتبط با DVR را انجام دهید.
  • در مرحله سوم باید تنظیمات روتر را انجام دهید.
  • در مرحله چهارم باید اقدام به متصل نمودن DVR به اینترنت نموده و تنظیمات آن را چک کنید.
  • در مرحله آخر باید دوربین را به موبایل متصل نمایید.

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

مراحل اتصال دوربین مداربسته به موبایل

در ابتدا باید دوربین مداربسته را با استفاده از کابل VGA و یا HDMI (هر کدام ساپورت می شود) ، DVR را به مانیتور متصل نمایید تا در صورت برقراری اتصال ، متوجه نمایش آن بشوید. در این مرحله لازم است از سالم بودن کابل ها نیز مطمئن باشید.

مرحله دوم تنظیمات مربوط به DVR است که برای این کار ، ابتدا لازم است به قسمت Setting رفته و از بخش Network ، گزینه ای با عنوان Obtain An IP Address Automatically را غیر فعال کنید. پس از انجام این کار، حال باید از قسمت STATIC IP ، در بخش IP ADDRESS ، کد “192.168.1” و همچنین در بخش SUBNET MASK ، کد”255.255.255.000″ را وارد کنید. همچنین لازم است در این مرحله در قسمت GATEWAY ، کد”192.168.1.1″ و عدد “80” را در قسمت HTTP PORT وارد نمایید. با وارد کردن این اعداد ، دستگاه DVR را ریست کنید.

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

راه اندازی دوربین مداربسته

در مرحله سوم از نمایش دوربین مداربسته بر روی موبایل ، حال باید تنظیمات روتر را انجام دهید. برای این کار لازم است پس از آنکه مانیتور کامپیوتر را روشن کردید ، این دستگاه را به وای فای یا LAN متصل کرده و در قسمت مرورگر آن ، عدد “192.168.1.1” و ممکن است آی پی “192.168.0.1” را وارد نمایید. از طریق رمز عبور و نام کاربری که در دفترچه راهنما وجود دارد، می تواند تنظیمات روتر را انجام دهید. حال در ادامه در قسمت PORT FORWARDING ، لازم است بر روی گزینه ADD NEW کلیک کرده و به ترتیب موارد زیر را تکمیل نمایید:

  • لازم است در قسمت پورت ، عدد “80” را روبروی آن بنویسید.
  • همچنین در قسمت IP ADDRESS لازم است تا آی پی “192.168.1.7” را وارد کنید و با ذخیره کردن این داده ها، روتر را یکبار خاموش و روشن کنید.

قبل از آنکه به آخرین مرحله برای نمایش تصویر دوربین مداربسته  بپردازیم، لازم است اقدام به متصل کردن DVR به اینترنت و چک کردن تنظیمات آن نمایید. برای انجام این مرحله لازم است کابل شبکه را به DVR متصل نموده و حال اینترنت را فعال کنید. در مرورگر آی پی “192.168.1.7:80” را وارد نموده و در صورتی که نام کاربری و رمز عبور بخواهد، آن را از طریق فایل راهنما DVR بیابید. با انجام این مراحل، بایستی امکان مشاهده تصاویر ضبط شده را در نمایشگر داشته باشید.

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

مرحله آخر

در آخرین مرحله از اتصال دوربین مداربسته روی موبایل، باید از طریق وایفای گوشی، یکی از برنامه هایی که در ابتدا ذکر کردیم را از گوگل استور دانلود کنید. با نصب آن و باز کردن این برنامه ها، اطلاعاتی از شما خواسته می شود که:

  • در قسمت NETWORK باید کلمه WIFI را وارد نمایید.
  • در قسمت IP & PORT لازم است کد “192.168.1.7:80” را وارد نمایید.
  • نام کاربری و رمز عبوری که در دفترچه راهنما وجود دارد را وارد کنید.
  • حال برای اتصال دوربین مداربسته به موبایل ، Log In را بزنید.

در انتها شما قادر به اتصال دوربین مداربسته به موبایل شده اید و می توانید تصاویری که دوربین ضبط می کند را مشاهده نمایید.

دوربین مدار بسته ارزان

نصب دوربین مدار بسته در شهرستان

 

0/5 (0 نظر)