نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها : نصب دوربین مدار بسته در تهران و سایر شهرستان یکی از پروسه های مهمی است که برای انجام آن به شکل صحیح و اصولی نیاز به اطلاعات و دانش پایه ای در این زمینه دارید؛ از همین رو شرکت های مختلفی در سراسر کشور با کادر متخصص و حرفه ای خود به کمک شما آمده اند تا مراحل نصب دوربین را به صورت گام به گام و به شکلی اصولی و منطقی اجرا کنند. در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص مراحل نصب دوربین مداربسته برای شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ همراه ما باشید.

آشنایی با مراحل نصب دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته یکی از اقلام ضروری و مهمی است که امروزه افراد و صاحبین کسب و کارهای مختلف با خرید و نصب این وسیله در قسمت های مختلف ساختمان مسکونی، اداری، تجاری و … خود قصد دارند تا به نحوی باعث افزایش امنیت محیط مورد نظر شوند. اما این که آیا خود به تنهایی از پس این کار بر می آیند یا به کمک افراد نصاب و حرفه ای احتیاج دارند؛ سوالی است که در این قسمت به آن پاسخ خواهیم داد. در حقیقت اگر فرد از اطلاعات و دانش کافی در زمینه انواع دوربین های مداربسته و کاربرد هر یک از اجزای آن برخوردار باشد؛ میتوانند به راحتی با پشت سر گذاشتن هریک از مراحل زیر از پس انجام این کار بربیاید :

نصب دوربین مدار بسته - نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها

مرحله 1 : انتخاب دوربین و سایز تجهیزات جانبی مناسب

در این مرحله باید برای تهیه دوربین مداربسته و سایر اقلام جانبی مورد نیاز آن نظر هارد دیسک، کابلهای کواکسیال یا شبکه، فیش BNC و سوکت های شبکه، منبع تغذیه و دستگاه DVR یا NVR از بهترین مدل و برندهای روز دنیا اقدام نمود. بدون شک هر چه میزان کیفیت لنز و قابلیت های دوربین خریداری شده بیشتر باشد، میتوان تصاویری بهتر و صداهایی واضح تر را با کمک آن ضبط کرد. همچنین هرچه میزان حافظه هارد دیسک که روی دستگاه قرار می گیرد نیز بیشتر باشد، تصاویری بیشتری را به صورت شبانه روزی میتوان توسط دوربین ضبط و بر روی دستگاه ذخیره کرد. بهترین و مقرون به صرفه ترین راه در این شرایط برای نصب دوربین مداربسته، خرید پکیجی مناسب و متناسب با مساحت و موقعیت ساختمان، نیاز و خواسته های مالک ساختمان است که قصد نصب چند دوربین و از چه مدلی را دارد.

نصب دوربین مدار بسته - نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها

مرحله 2 :  مشخص کردن و جانمایی محل سیم کشی های دوربین مدار بسته

در این مرحله باید مسیر مشخص و کوتاهی را برای عبور کابل و سیم های متصل کننده دوربین ها به دستگاه در درون دیواره های ساختمان، سقف های کاذب، کناف یا زیر زمین حفر و ایجاد کرد. البته برخی از مدل های دوربین مداربسته احتیاج به سیم کشی نداشته و تحت شبکه وای فای کار میکنند.از سویی دیگر به دلیل گران بودن این نوع دوربین ها بهتر است که بهترین و حساس موقعیت های ساختمان را بر روی پلان مشخص کرده و با تنظیم زاویه مناسب دوربین در نقاط مورد نظر بیشترین امکان نظارت و دید را بر مسیر های پر رفت و آمد یا مخفی برای افزایش امنیت ساختمان و ساکنین آن فراهم کرد.

نصب دوربین مدار بسته - نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها

مرحله 3: کابل‌کشی و برقراری مدارهای شبکه دوربین

کابل و مدارهای مورد استفاده برای هر دوربین با توجه به نوع و سیستم کارایی آن با دیگر دوربین ها متفاوت است. فلذا در این مرحله عملیات سیم کشی را با توجه به نوع دوربین انتخابی خود در محلهای مشخص شده آغاز میکنیم. مدار آنالوگ یا اچ دی نخستین حالتی است که معمولا در هنگام نصب دوربین مدار بسته شاهد آن هستیم. در چنین حالتی به کمک کابل های RG۱۱، RG۶، RG۵۹ دوربین های مدار بسته به دستگاه DVR متصل میگردند. نصب دوربین مدار بسته در نوع دیگر آن یعنی حالت تحت شبکه یا  آی پی به وسیله کابل های Cat۶، Cat۵e، Cat۵  به دستگاه NVR متصل شده و با آن ارتباط برقرار میکنند. در سومین حالت نصب دوربین مدار بسته به جای استفاده از کابل کشی به کمک شبکه وای فای اینترنتی و به صورت بی سیم اتصالات برقرار میشود.

نصب دوربین مدار بسته - نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها

مرحله 4 : اجرای تنظیمات لازم به هنگام نصب دوربین مدار بسته

بعد از برقراری اتصالات بین دوربین های نصب شده و منبع تغذیه و دستگاه DVR یا NVR اکنون در این مرحله نوبت به تنظیم زوایه دید دوربین و قابلیت نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر یا تلفن هوشمند مالک یا نگهبان ساختمان میرسد. نصب دوربین مدار بسته در محل مورد نظر خود باید به شکلی اصولی و صحیح انجام گرفته باشد تا بتوان از طریق آن بیشترین حد دید را به فضای اطراف داشت. همچنین از نظر کیفیت تصویر و وضوح صداهای ضبط شده نیز باید بررسی شود که آیا همه چیز مطابق چیزی که میخواهیم هست یا خیر ؟

نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها

هنگام نصب دوربین مدار بسته همواره باید نکات و اصولی را مد نظر خود قرار داد که از جمله این نکات میتوان به موارد مطرح شده در قسمت ذیل اشاره نمود :

– محل دوربین مداربسته را به گونه ای انتخاب کنید که نه در معرض نور شدید و مستقیم خورشید و نه در مکان هایی با سطح نور کم قرار گیرد؛ هر دو فاکتور ذکر شده میتوان بر روی کاهش کیفیت تصویر ضبط شده تاثیری دو چندان بگذارد.

– دوربین مداربسته باید در محلی نصب شود که بتوان امنیت دوربین و ابزار جانبی آن نظیر مدار و کابل ها و … را در برابر اقدامات خرابکارانه و دسترسی سارقین و مهاجمین تامین کرد.

– هنگام نصب دوربین مدار بسته اگر کابل کشی سیم و مدارهای به صورت ساختار تور کار و یا رو کار اجرا شود باید از اقلامی مانند لوله های فلزی مقاوم و داکت های ویژه برای انتقال جریان برق در مدار کمک گرفت.

– منبع تامین برق مورد نیاز منبع تغذیه دوربین باید جدا از سیستم برق رسانی ساختمان بوده تا در مواقع اضطراری قطع برق نیز بتوان همچنان از سیستم امنیتی برای ضبط تصاویر و صدا کمک گرفت.

– قرارگیری دستگاه ذخیره سازی ویدئو یعنی همان (DVR) یا (NVR)  باید دور از دسترس دیگران و در مکانی امن باشد تا هر شخص نتواند به راحتی برای پاک کردن فیلم های ذخیره شده درون آن اقدام کند. بررسی وضعیت حافظه دستگاه نیز از دیگر مواردی است که برای ضبط تصاویر بیشتر در طول هفته یا ماه باید به آن دقت و توجه ویژه شود.

گروه پارسیان تک مجری انواع پروژه های دوربین مداربسته و سیستم های امنیتی در سراسر ایران، برای دریافت مشاوره عملیاتی کردن انواع پروژه های دوربین مداربسته با کارشناسان ما در گروه پارسیان تک در ارتباط باشید.

نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها

نصب دوربین مدار بسته در شهرهای بزرگ مانند تهران یکی از الزامات شهری و زندگی در کلان شهرها می‌باشد زیرا حفظ امنیت  و مشاهده تمام زوایای منزل و یا محل کار یکی از نیازهای روزمره بوده که می بایست توسط تجهیزات حفاظتی و نظارتی مانند دوربین مداربسته اجرا شود .

نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در منزل و یا محل کار  تنها یک نصب ساده دوربین به دستگاه و ضبط آن می باشد همانطور که مستحضر هستید دوربین مداربسته یکی از تجهیزات مدرن جامعه بشری می باشد برای مشاهده تمام زوایای منزل و یا محل کار و یا محلی که مد نظر شماست اختراع شده دوربین مداربسته می بایست توسط نصاب متخصص و با استفاده از بهترین تجهیزات و بالاترین کیفیت و در عین حال در سریع ترین زمان و با کمترین هزینه اجرا شود بنابراین لازم است که برای نصب و راه اندازی دوربین مداربسته از نصاب متخصص که دارای تجربه کافی و همچنین دارای پشتیبانی فنی  پیشرفته از نظر تامین تجهیزات خدمات پشتیبانی و فنی تعمیر دوربین مداربسته و استفاده از بهترین تجهیزات نصب می باشد.

5/5 (1 نظر)