یکی از عوامل بسیار مهم در کافی شاپ که موجب جذب بیشتر مشتریان خواهد شد، سیستم صوتی کافی شاپ می باشد. امروزه کافی شاپ ها یکی از مکان های بسیار مهم برای تبادلات و مباحث فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند که همه روزه افراد زیادی به این مکان ها مراجعه می کنند و اوقات فراغت خود را در آنجا سپری خواهند کرد. بنابراین استفاده از یک سیستم صوتی مناسب برای کافی شاپ از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. در این مقاله شما را با ایده های جدید برای سیستم صوتی کافی شاپ آشنا می کنیم.

سیستم صوتی کافی شاپ

در رابطه با سیستم صوتی کافی شاپ باید گفت که این سیستم صوتی فقط مربوط به دستگاه و تجهیزات پیشرفته ای که به این منظور از آن استفاده می شود، خلاصه نشده و از همان ابتدا برای نصب سیستم صوتی لازم است در این زمینه اطلاعات مناسبی را به دست آورید. در صورتی که شما نیز یک کافی شاپ دارید که به دنبال تغییر و تحول اساسی و بهینه سازی آن می باشید پیشنهاد می شود تا از کارشناسان طراحی و نصب سیستم صوتی کافی شاپ مشاوره های لازم را دریافت کنید.

چون با طیف متنوعی از مشتریان مختلف روبرو هستید. پس لازم است که برای انتخاب سیستم صوتی برای این محیط دقت زیادی را به خرج دهید. توجه کردن به گرایشات هنری مشتریان و همچنین سلیقه آنها در این زمینه کمک زیادی به شما خواهد کرد. یک سیستم صوتی خوب باید دارای ویژگی های مختلفی باشد تا بتوان آن را برای کافی شاپ نصب کرد.

سیستم صوتی کافی شاپ

بهره مندی از امکانات و تجهیزات صوتی مدرن در کافی شاپ

در رابطه با تجهیزات صوتی کافی شاپ باید گفت فقط چند دستگاه تنظیم و پخش برای صدا نیستند و لازم است شما در این زمینه از بلندگو هایی که با طراحی داخلی و دکوراسیون کافی شاپ متناسب است، استفاده کنید. همچنین باید برای زمانبندی و ایجاد و انتقال هماهنگی بیشتر در پخش صدا بهتر است که از بندی استفاده کنید. زون بندی روی هر بخش یا قسمتی از کافی شاپ اثر گذار خواهد بود و در گیرایی موسیقی برای هر بخش تاثیر زیادی دارد. در زون بندی و استفاده از آمپلی فایر لازم است با طراحی داخلی و دکوراسیون کافی شاپ متناسب بوده و به این نکته دقت شود.

سیستم صوتی کافی شاپ علاوه بر کارایی هنری باید دارای هندسه و قوانین مربوط به خود باشد که بتواند در جذب بیشتر مشتری موفق عمل کند. به هر میزانی که از امکانات و تجهیزات مناسب برای اجرای زنده ساز های مختلف استفاده شود، موجب تنوع و نوآوری در این زمینه خواهد شد، اجرا کردن نوازندگان در محل مناسب و همچنین کیفیت صدای آن ها از موارد بسیار مهمی است که در این زمینه به شما کمک زیادی می کند.

سیستم صوتی کافی شاپ

پخش یکنواخت صدا در تجهیزات صوتی کافی شاپ

در مواردی که عدم تنظیم سیستم صوتی و جمعی در کافی شاپ موجب پخش صداهای آزار دهنده می شود لازم است که در زمان نصب سیستم صوتی کافی شاپ به نکاتی مانند پخش صدا از مجاری مناسب به طور یکنواخت دقت شود یعنی باید صدا بگویی بخشود که گوش خراش نبوده و دارای وضوح کافی باشد در صورتیکه تنظیم حجم و ابعاد صدای سیستم صوتی برای کافی شاپ انجام می شود، موجب وضوح و ایجاد فضایی دلنشین و آرام بخش برای مشتریان خواهد شد که می‌تواند سبب فراهم سازی یک زمینه برای گفت‌وگوی دوستانه و لحظات شاد در جمع خانواده شود. همچنین باید بدانید که ایجاد سر و صدای مزاحم دیگر دستگاه صوتی و تصویری موجب عدم رضایت مشتریان خواهد شد. اگر سیستم صوتی که نصب می شود دارای توزیع صدای مناسبی باشد به عنوان یکی از مزیت‌های کافی‌شاپ به شمار می‌آید که موجب افزایش تعداد مشتریان خواهد شد.

سیستم صوتی کافی شاپ

تطابق سیستم صوتی کافی شاپ با نیازهای مشتریان

علاوه بر موارد ذکر شده لازم است که یک سیستم صوتی کافی شاپ دارای توان تطبیق و هم‌خوانی با بافت کافی شاپ بوده و و توانایی مطابقت با نیازهای روز مثل پخش کردن موسیقی مدرن را نیز داشته باشد. در حقیقت باید گفت که همان اندازه که این کار موجب جذب مشتریان جوان خواهد شد، بخش موسیقی سنتی و کلاسیک نیز موجب قانع کردن دیگر طیف ها می شود. علاوه بر شناخت گرایشات روز مشتریان لازم است از موسیقی مناسب برای سنین مختلف نیز برای کافی شاپ استفاده شود. در این زمینه کارشناسان هنری پیشنهاد می کنند که پخش موسیقی یا آهنگ ملایم و دلنشین به جای آهنگ های شلوغ و پرسروصدا در تجهیزات صوتی باید ترجیح داده شود.

سیستم صوتی کافی شاپ

به کار بردن بلندگوی سقفی و دکوراتیو در کافی شاپ

 یکی از ایده های بسیار خوب برای تجهیزات صوتی کافی شاپ استفاده از بلندگوی سقفی و بلندگوی دکوراتیو می باشد که بلندگوهای مناسب و بسیار خوبی هستند که معمولاً در سقف کاذب آن‌ها را نصب می‌کنند. بلندگوی سقفی و دکوراتیو دارای دو شکل توکار و روکار بوده و علاوه بر زیبایی موجب دادن حس لذت بخش مشتریان می شوند. برای نحوه نصب و تنظیم بلندگوی سقفی و دکوراتیو لازم است این کار با استانداردهای موجود در زمینه انتقال صدا به نقاط مخالف کافی شاپ دارای تطابق باشد.

سیستم صوتی کافی شاپ

نکات مهم برای خرید تجهیزات صوتی کافی شاپ

امروزه در بازار انواع مختلف سیستم های صوتی کافی شاپ با برندهای مختلف وجود دارند که با توجه به ویژگی هایی که دارند، هریک از این برندها از مزیت و معایب مخصوص به خود بر خوردار می باشند. بنابراین توصیه می شود اگر می خواهید سیستم صوتی کافی شاپ تهیه کنید که شما در تامین نیازهای تان در این زمینه یاری کند، بهتر است هنگام انتخاب تجهیزات صوتی نکات مختلفی را رعایت کنید. اگر در رابطه با این سیستم صوتی از شناخت کافی برخوردار نیستید، پس لازم است در هنگام خرید از مشاوران و افرادی که در این زمینه دارای تجربه هستند، استفاده نمایید. در رابطه با سیستم صوتی کافی شاپ باید گفت که قیمت این محصول و کارایی آن به نوعی مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند. پس علاوه بر مقرون به صرفه بودن سیستم صوتی باید از کاربردهای مختلف آن نیز اطلاع داشته باشید.

در هنگام خرید سیستم صوتی کافی شاپ باید در مورد گارانتی آن اطلاع پیدا کنید. همچنین برای نصب سیستم صوتی کافی شاپ باید از طراحان دکوراسیون در زمینه نصب و محل قرار گرفتن این سیستم کمک گرفته شود. این سایت یکی از مراکزی است که می توان از طریق آن سیستم صوتی با کیفیت برای کافی شاپ سفارش داد.

0/5 (0 نظر)