در این مطلب ازپارسیان تک به برسی برترین تولید کنندگان باند اکتیو در جهان پرداخته ایم و برند های معتبر باند اکتیو  را معرفی میکنیم

بلندگوها در سراسر زندگی ما وجود دارند. آن ها در تلفن های همراه ما، مدارس، وسایل نقلیه، مساجد، سیستم های سرگرمی خانگی و… تعبیه شده اند. رواج و گسترش انواع بلندگوها سبب شد تا شرکت های تولید کننده آن ها نیز افزایش پیدا کند. پس سوالی برای ما مطرح می شود که کدام یک از این شرکت ها، بهترین باندهای اکتیو را تولید می کنند. معیارهای متعددی در این باره وجود دارد که در ادامه مقاله به آن ها می پردازیم. البته در نهایت تصمیم با خریداران است و این مقاله تنها یک راهنمایی کلی و جامع را ارائه خواهد داد.

 باند اکتیو Bose

از زمان تاسیس در سال 1964تا به امروز، Bose Corporation به یک مارک معروف تجهیزات صوتی تبدیل شده که قیمت و کیفیت فوق العاده مناسبی دارد. این شرکت، بیشتر به دلیل تولید سیستم های صوتی خانگی و هدفون های نویز کنسلینگ شناخته شده است. طراحی خلاقانه bose در طول سال ها خدمت منجر به تولید انواع سیستم های اکتیو و پسیو با قابلیت های متعدد شده است. Bose همچنان پیشرو در مسیر تجهیزات صوتی و بلندگوها بوده و با ارائه محصولات با کیفیت و مقرون به صرفه، علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب می کند. امروزه دفتر مرکزی این شرکت در فرامینگهام، ماساچوست ایالات متحده قرار دارد.

 باند اکتیو Bose

باند اکتیو JBL

JBL در سال 1964 توسط جیمز بولو لانسینگ تاسیس گردید و از آن زمان، به تولید اسپیکرهای اکتیو و پسیو می پردازد. این شرکت دارای دو بخش است؛ JBL Consumer و Professional. قسمت JBL Consumer بر تجهیزات صوتی خانگی و بخش Professional بر لوازم صوتی حرفه ای تمرکز دارد. JBL برای افرادی که خواهان سیستم های صوتی حرفه ای هستند، انتخاب مناسبی خواهد بود. انواع بلندگوی های اکتیو به ویژه پرتابل توسط این برند تولید می شود. این برند در حال حاضر متعلق به سامسونگ الکترونیک بوده و توسط صنایع بین المللی هارمون مدیریت می شود. از بهترین محصولات این شرکت می توان به stage A180 اشاره کرد. این اسپیکر دو طرفه، در ابعاد    اینچ تولید شده و جنس بدنه آن از آلومینیوم است. این اسپیکر از محبوب ترین سیستم های خانگی تولید شده توسط JBL می باشد.

باند اکتیو JBL

باند اکتیو Klipsch

برند کلیپش در سال 1946 توسط پاول کلیپش پایه گذاری شد. در سال 2011، شرکت Audiovox این کمپانی را خریداری کرد. کلیپش به عنوان یکی از بهترین تولید کننده های تجهیزات صوتی در سراسر جهان شناخته می شود. بلندگوهای هورن از جمله بهترین محصولات تولید شده توسط این شرکت است. به عنوان یک شرکت تولید کننده تجهیزات صوتی، کلیپش بر تولید بلندگو، درایو، سینمای خانگی و… تمرکز دارد. دفتر مرکزی این شرکت در ایندیاناپولیس، ایندیانا در ایالات متحده قرار گرفته است.

باند اکتیو Klipsch

باند اکتیو KEF

کف، با هدف تولید محصولات پیشرفته و نوآورانه در سال 1961 توسط ریموند کوک و روبرت پیرچ تاسیس شد. البته از آن زمان تا به امروزه، بر این هدف خود استوار بوده و به تولید محصولات کم نظیر و متمایز می پردازد. برخی از بلندگوهای کف گران قیمت هستند زیرا امکانات خاصی در آن ها تعبیه شده است. البته محصولات مقرون به صرفه تر نیز توسط این شرکت تولید می شود. قیمت نسبتاً بالای محصولات کف باعث شده تا در بازار محصولات صوتی، کمتر شناخته شود. اسپیکرهای HIFI، سینمای خانگی و… از جمله محصولات این شرکت هستند که همگی دارای گواهی THX می باشند. در سال 1992، کف توسط GP Acoustics که متعلق به گروه Gold Peak هنگ کنگ است، خریداری شد. دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان قرار دارد.

باند اکتیو KEF

باند اکتیو Definitive Technology

Definitive Technology یک شرکت نسبتا نوپا بوده و در سال 1990، فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در تولید سیستم های صوتی سینمای خانگی و هدفون تخصص دارد. اگر چه محصولات این شرکت چندان متنوع نیستند، اما کیفیت بالا سبب شده در لیست بهترین تولیدکنندگان باندهای اکتیو قرار بگیرد. دفتر مرکزی Def Tech در کالیفرنیای ایالات متحده واقع شده است. از بهترین محصولات این شرکت می توان به Definitive Technology BP-9080X اشاره کرد. این بلندگو دو طرفته بوده و مجهز به ساب ووفر 12 اینچی قدرتمند است.

باند اکتیو Definitive Technology

باند اکتیو Bowers & Wilkins

B &W از جمله شرکت های با سابقه در زمینه تولید تجهیزات صوتی محسوب می شود. Bowers & Wilkins  در سال 1966 توسط جان باورز در ساسکس غربی انگلستان تاسیس شد .این شرکت بلندگوهای فوق العاده ای را در مقیاس تجاری تولید می کند.  اولین بلندگوی این شرکت با نام P1 در سال 1967 وارد بازار شد. B&Wدر زمینه تولید هدفون و بلندگو تخصص دارد. بلندگوهای بیسیم، بلندگوی خودرو، مینی تاتر و نمایش خانگی از محصولات محبوب این شرکت هستند. امروزه دفتر مرکزی این برند در منلو پارک کالیفرنیادر ایالات متحده است.

باند اکتیو Bowers & Wilkins

باند اکتیو Focal

از سال 1979، شرکت فرانسوی فوکال در حال طراحی و فروش سیستم های صوتی Hi-Fi است. این شرکت در سال 1979 توسط ژاک ماهول در سنت اتین فرانسه تاسیس شد. اگرچه نام تجاری این شرکت همچنان مستقل است، اما پس از ادغام با لوازم الکترونیکیNaim Audio Limited  تحت مالکیت گروه Vervent Audio  قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت همچنان در سنت اتین فرانسه قرار دارد. فوکال جزء بهترین شرکت های تولید کننده تجهیزات صوتی محسوب می شود. Focal Chora 826 محبوب ترین باندهای این شرکت بوده که می توان به صورت انفرادی یا جفت برای تنظیم استریو استفاده شود.

باند اکتیو Focal

 

باند اکتیو Quested

از سال 1985، Quested در حال طراحی و ساخت سیستم های استودیویی و سینمای خانگی درجه یک است. این شرکت توسط Roger Quested در انگلستان تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر هانیتون انگلیس واقع شده است. V3110 از قدرت مندترین اسپیکرهای Quested است که با 100 وات توان و آمپلی فایر کلاس D، بهترین صدا را در اختیار شما قرار می دهد.

باند اکتیو Quested

باند اکتیو Dynaudio

داینا آدیو، تولید کننده دانمارکی بلندگو، در سال 1977 فعالیت خود را آغاز کرد. این برند در طراحی و ساخت بلندگوهای خانگی یا حرفه ای و استدیویی، بسیار خوش درخشیده است. این شرکت در تولید بلندگوی خودرو نیز پیشگام بوده و برای کمپانی های ولوو، فولکس واگن و بوگاتی به تولید باند می پردازد. در سال 2014، داینا آدیو توسط شرکت چینی قطعات آکوستیک Goertek خریداری شد. دفتر مرکزی داینا آدیو در اسکندربورگ دانمارک قرار گرفته است. این برند از برترین تولید کنندگان باند اکتیو در جهان میباشد

سئو سایت

قفسه فروشگاهی

قفسه راک

باند اکتیو Dynaudio

1/5 (1 نظر)