ویژگی های میکروفون داینامیک شامل موارد مختلفی است. از جمله این ویژگی ها می توان به قیمت ارزان تر و سبکتر بودن آن و همچنین مقاومت آن در برابر صدمات فیزیکی و رطوبت اشاره نمود. میکروفون های داینامیک در واقع نوع متداولی از میکروفون ها برای ضبط صدا است که از فناوری کویل و مغناطیسی برای تبدیل سیگنال صوتی به الکتریکی استفاده می کند. در ادامه بیشتر به معرفی این نوع میکروفون ها خواهیم پرداخت.

میکروفون چیست؟

میکروفون یا Microphone وسیله ای – مبدلی – است که صدا را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند. میکروفون در بسیاری از وسایل از قبیل تلفن، سمعک، سیستم های آدرس دهی عمومی یا سیستم های اعلام عمومی برای سالن های کنسرت و رویدادهای عمومی، مهندسی صوتی، ضبط صدا، رادیوهای دو طرفه، مگافون، ساخت برنامه های مختلف رادیو و تلویزیون و … استفاده می شود. آنها همچنین در رایانه ها برای ضبط صدا، تشخیص صدا، VoIP و برای اهداف غیر آکوستیک مانند سنسورهای فراصوت یا حسگرهای ضربت استفاده می شوند.

امروزه چندین نوع میکروفون استفاده می شود که از روش های مختلفی برای تبدیل تغییرات فشار هوا از یک موج صوتی به سیگنال الکتریکی استفاده می شود. نوع میکروفون پویا است که از سیم پیچ سیم معلق در یک میدان مغناطیسی استفاده می کند. در میکروفون نوع خازنی، از دیافراگم لرزاننده به عنوان صفحه خازن استفاده می کند و در میکروفون تماسی، که از یک کریستال از مواد پیزوالکتریک استفاده می کند. میکروفون ها معمولا قبل از اینکه سیگنال ضبط یا تولید شود، باید به یک پیش تقویت کننده متصل شوند.

ویژگی های میکروفون داینامیک

انواع میکروفون ها

قبل از پرداختن به ویژگی های میکروفون داینامیک، لازم است ابتدا به معرفی انواع میکروفون ها بپردازیم. میکروفون ها را می توان به 5 دسته تقسیم بندی نمود که در ادامه به توضیح انواع آن خواهیم پرداخت.

  • میکروفون های داینامیک: این نوع از میکروفون ها با حرکت یک هادی در میدان مغناطیسی، سبب ایجاد سیگنال های صوتی می شود. در ادامه بیشتر به معرفی این نوع هدفون و ویژگی های میکروفون داینامیک می پردازیم.
  • میکروفون های خازنی: در میکروفون های خازنی، حساسیت به سرعت و تحرک امواج بیشتر بوده و صدا به صورت دقیق تر ایجاد می شود. در سیستم این نوع میکروفون می توان به دیافراگم های نازک و کشیده، خازن، باتری، صفحه Backplate و … اشاره نمود. صدا با برخورد با دیافراگم آن را لرزانده و سبب تغییر ظرفیت خازن می شود. در این حالت با تغییر ولتاژ، سیگنال خروجی ایجاد می شود. میکروفون های خازنی در دو نوع ترانزیستوری و لامپی ساخته می شوند.
  • میکروفون های ریبون: در این نوع از میکروفون ها به جای سطح فشار صدا، به مولکول های هوا واکنش نشان داده شده و المان های معلق در آن در یک میدان مغناطیسی قوی حرکت می کنند. این میکروفون ها امروزه طوری طراحی شده اند که توانایی فشار کاری سنگین را دارند.
  • میکروفون یو اس بی
  • میکروفون بی سیم UHF , VHF
ویژگی های میکروفون داینامیک

معرفی میکروفون داینامیک

میکروفون های داینامیک، میکروفون هایی هستند که از فناوری الکترومغناطیس در آنها استفاده شد است و کویل ها یا سیم پیچ ها در آن به ایجاد میدان مغناطیسی می انجامد. در واقع میکروفون های داینامیک همانطور که در قسمت بالا هم بیان کردیم، از یک دیافراگم باریک و سبک در برابر فشار هوا ناشی از سیگنال صوتی ما ساخته شده است که حرکت آن، باعث حرکت صدای معلق در میان یک میدان مغناطیسی شده و در نهایت منجر به ایجاد یک جریان الکتریکی به عنوان یک سیگنال الکتریکی می شود.

ویژگی های میکروفون داینامیک

ویژگی های میکروفون داینامیک

از جمله ویژگی های میکروفون داینامیک  می توان به مواردی از جمله ویژگی های زیر اشاره نمود:

  • این نوع از میکروفون ها در مقابل فشار هوا و فرکانس های بالا حساسیت کمتری از خود نشان می دهد.
  • میکروفن های دینامیکی از همان اصل پویا استفاده می کنند.
  • از جمله تفاوت های میکروفون داینامیک با دیگر میکروفون ها می توان به کار کردن در شرایط سخت تری نسبت به دیگر میکروفون ها اشاره نمود.
  • یکی از مزیت ها و ویژگی های میکروفون داینامیک که می تواند مورد توجه قرار گیرد، ارزان بودن این نوع از میکروفون ها است.
  • یکی دیگر از مزیت های استفاده از این میکروفون ها، استفاده از آن در کاربردهای مختلف و گوناگون است.
  • از میکروفون های داینامیک می توان برای ضبط صدای درامز و گیتار الکتریک استفاده نمود که مناسب تر است.
ویژگی های میکروفون داینامیک

برخی دیگر از ویژگی های میکروفون داینامیک

از دیگر ویژگی های میکروفون داینامیک می توان گفت:

  • از بهترین مدل های این نوع از میکروفون ها می توان به میکروفون snare و میکروفون Shure SM57 (برای آمپلی فایر گیتار)، Sennheiser MD421 و AKG D112 (برای باس درام) اشاره نمود.
  • یکی دیگر از ویژگی های میکروفون داینامیک را می توان استفاده از برنامه ها و تکنولوژی های کاربردی در ساخت آن دانست. 
  • تطبیق پذیری بالای استفاده از این نوع میکروفون ها می تواند برای فعالیت های مختلف ضبط و پخش صدا مناسب باشد.
  • این نوع میکروفون ها می تواند در کنار سایر تجهیزاتی که نیاز به برنامه ریزی دارند از جمله درام، گیتار و … مناسب باشد.
  • میکروفون های داینامیک نسبت به میکروفون ها خازنی نیازی به منبع قدرت فانتوم نداشته و نسبت به میکروفون های خازنی SPL بالاتری دارند. سبک بودن و قیمت کمتر نیز از دیگر تفاوت های دو میکروفون ها است.

به طور کلی می توان گفت میکروفون داینامیک یا پویا (که به عنوان میکروفون کویل متحرک نیز شناخته می شود) از طریق القای الکترومغناطیسی کار می کند. آنها مقاومت خوبی داشته، نسبتا ارزان بوده و همچنین در برابر رطوبت مقاوم هستند. این ویژگی های میکروفون داینامیک سبب شده است تا کاربرد و استقبال مشتریان از این نوع میکروفون ها بالا باشد.

ویژگی های میکروفون داینامیک

خرید میکروفون داینامیک

وب سایت پارسیان تک یکی از وب سایت های فروشگاهی در زمینه خرید و فروش تجهیزات صوتی و تصویری و همچنین سیستم های امنیتی از جمله دوربین های مداربسته است. همچنین این شرکت امکان فروش میکروفون داینامیک را در بین محصولات خود فراهم کرده است که می توانید به وب سایت مراجعه کرده و برای خرید میکروفون داینامیک این محصول، نام آن را جستجو کنید. همچنین می توانید از طریق راه های ارتباطی که در انتهای وب سایت آمده است، با پشتیبانی تماس گرفته و محصولات خود را سفارش دهید.

0/5 (0 نظر)