روبرو شدن با مدل های مختلفی از برندها و قیمت های فروش انواع میکروفن که غالبا هر کدام دارای ویژگی ها و عملکردهای مختلفی هم هستند برای شما که قصد خرید بهترین میکروفن حرفه ای را دارید کمی گیج کننده و خسته کننده است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از خرید میکروفن مورد نظرتان، سعی کنید با انواع میکروفن ها آشنا شوید و بدانید که این وسیله را دقیقا برای چه کاری می خواهید؟ در این صورت می توانید طیف گسترده ای از میکروفن های مختلف را محدودتر کنید و در نهایت به انتخاب درست تری دست بزنید. اما بیایید کمی با انواع میکروفن های موجود در بازار بیشتر آشنا شویم.

معرفی انواع میکروفن موجود در بازار

قبل از هر چیزی خوب است بدانید تمامی میکروفن های موجود در بازار زیر مجموعه 2 نوع کلی یعنی میکروفن خازنی و میکروفن دینامیکی هستند. اما چیزی که باعث ایجاد این همه تنوع و گستردگی می شود اختلاف در کارایی و ویژگی های این میکروفن ها می باشد. اما به طور کلی این دو نوع میکروفن تفاوت هایی با هم دارند که در این باره می توان گفت :

  • اگر به دنبال میکروفن مقاوم و بادوام هستید نوع خازنی گزینه مناسب تری است.
  • اگر می خواهید صدایی شفاف و میکروفنی حساس تر داشته باشید، میکروفن خازنی بخرید.
  • و اگر تامین مولد برق برایتان سخت است به دنبال خرید میکروفن دینامیکی باشید چرا که نوع خازنی حتما به یک منبع تغذیه نیاز دارد.

حال که با این 2 دسته کلی آشنا شدید لازم است بدانید برای خرید بهترین میکروفن حرفه ای ویژگی های متعدد دیگری نیز وجود دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرند. پس برای شناخت این ویژگی ها در ادامه با ما همراه باشید.

خرید بهترین میکروفن حرفه ای

راهنمای خرید بهترین میکروفن حرفه ای

برای خرید بهترین میکروفن حرفه ای باید ابتدا با برخی عملکردهای میکروفن ها و تفاوت آنها آشنا شوید تا بتوانید گزینه مناسب را با دقت بیشتری انتخاب کنید. بنابراین لازم است بدانید در خرید انواع میکروفن نوع الگوی قطبی آن اهمیت بسیاری دارد، در این میان برخی میکروفن ها دارای الگوی قطبی کاردیود، سوپر کاردیود و هایپر کاردیود هستند. این اصطلاحات میزان صدای دریافتی میکروفن را از قسمت جلویی و اطراف آن مشخص می کند که برای کاربردی که شما از میکروفن دارید مهم می باشد. اما اگر می خواهید میکروفن خریداری شده را در محیط های مختلف استفاده کنید بهتر است از میکروفن هایی با الگوی چندگانه استفاده کنید تا بتوانید به راحتی آن را با محیط های مختلف تطابق بدهید.

واکنش فرکانسی میکروفن و همچنین منحنی پاسخ فرکانسی آن نیز اهمیت بسیاری دارد و با توجه به نوع صدایی که قرار است ضبط یا پخش بشود متغیر می باشد. به طور مثال برای دریافت صدا هنگام خوانندگی بهتر است از میکروفن با پاسخ فرکانس 80 هرتز به بالا استفاده کنید و این درحالی است که یک میکروفن 50 هرتزی هم برای دریافت صدای سازهای زبلی و زهی کفایت می کند.

میزان حساسیت میکروفن از دیگر موارد مهمی است که با عنوان SPL نشان داده می شود، در واقع هر چه عدد SPL کوچکتر باشد میزان حساسیت دستگاه نسبت به صداهای اطراف بیشتر خواهد بود. در نهایت نیز لازم است بدانید یکی دیگر از ویژگی هایی که در هنگام خرید بهترین میکروفن حرفه ای مورد بررسی قرار می گیرد اثر همجواری آن است. این بدین معنی است که با مجاورت بیشتر میکروفن صدای بم و افکت موثرتری ایجاد می شود. این ویژگی برای خوانندگانی که به دنبال تغییر صدا و یجا افکت در حین اجرا هستند اهمیت دارد. در این میان میکروفن های خازنی با قابلیت داشتن اثر همجواری بیشتر نسبت به نوع دینامیکی برای ای کار مناسب ترند.

خرید بهترین میکروفن حرفه ای

بهترین راه تشخیص میکروفن باکیفیت از نوع نامرغوب

علاوه بر تمامی ویژگی هایی که پیش تر گفته شد بهترین روش برای شناسایی یک میکروفن حرفه ای باکیفیت و بی کیفیت، گوش دادن به صدای آن در هنگام خرید است. بنابراین سعی کنید با توجه به نیازی و انتظاری که از این دستگاه دارید، حتما میکروفن را مورد بررسی و امتحان قرار دهید. علاوه بر این موارد یک میکروفن خوب و باکیفیت دارای ساختار ظاهری بسیار مناسب است که استفاده از آن در همه شرایط آسان است. کیفیت ساخت قطعات آن نیز بالا می باشد و از بهترین قطعات ساخته شده و غالبا قیمت آن نیز نسبت به دیگر کالاهای بی کیفیت بالاتر است.

خرید بهترین میکروفن حرفه ای

خرید بهترین میکروفن حرفه ای برای کاربردهای مختلف

همان طور که گفته شد نوع استفاده شما از میکروفن اصلی ترین عامل برای انتخاب و خرید بهترین میکروفن حرفه ای مورد نظر شما می باشد. در واقع نوع استفاده شما سبب شده تا تولیدکنندگان این وسیله آن را با قابلیت ها و ویژگی های مختلفی طراحی و تولید کند تا کیفیت مورد انتظار شما را برایتان ایجاد کند. بنابراین می توان گفت جهت

  • خرید میکروفن برای سازهای مختلف
  • خرید میکروفن برای کامپیوتر و لپ تاپ
  • خرید میکروفن برای تولید پادکست
  • خرید میکروفن برای گویندگی و دوبله
  • خرید میکروفن برای خوانندگی
  • خرید میکروفن برای استودیوی خانگی

لازم است تا با دقت بیشتری عمل کنید. در این صورت با صرف هزینه های مناسب می توانید بهترین برند و بهترین میکروفن را از نظر ساخت و عملکرد تهیه کرده و مورد استفاده قرار بدهید.

خرید بهترین میکروفن حرفه ای

بهترین میکروفن برای استفاده های گوناگون

اگر بخواهیم بهترین میکروفن را برای امور مختلف معرفی کنیم لازم است بگوییم به طور مثال میکروفن های بولت برای افرادی مناسب  است که سازدهنی می زنند  و میکروفن های بلوتوثی یقه ای برای برقراری ارتباط موبایل و کامپیوتر گزینه خوبی هستند. یا اینکه میکروفن های بی سیم و کوچک برای اتصال روی سازهای زهی و بادی مناسب هستند. از طرف دیگر خرید میکروفن های USB برای افرادی که می خواهند از طریق کامپیوتر صدا ضبط کنند و یا یک پادکستر تازه کار هستند انتخاب خوبی است و قیمت مناسبی هم دارد.

در خرید بهترین میکروفن حرفه ای برای خوانندگی هم باید دقت کنید میزان تولید نویز صدا بسیار کم باشد و صدا را از یک جهت دریافت کند. بعلاوه اینکه صدای تولید شده در میکروفن حرفه ای استودیویی یا همان خوانندگی باید بسیار شفاف باشد. بهتر است برای خرید میکروفن خوانندگی بهترین کیفیت و قیمت را بپردازید، اما لازم نیست حتما برای خرید میکروفن خانگی هزینه های زیادی صرف کنید. میکروفن مناسب پادکست و دوبلاژ نیز بهتر است از نوع رومیزی باشد و به راحتی قابلیت اتصال به کامپیوتر و لپ تاپ را داشته باشد. میکروفن های بی سیم نیز می تواند در کارهای مختلفی از قبیل اجرای برنامه روی صحنه، آموزش ورزش و بسیاری موارد دیگر مناسب باشد.

خرید بهترین میکروفن حرفه ای

خرید بهترین میکروفن حرفه ای از پارسیان تک

انتخاب و خرید بهترین میکروفن حرفه ای کار ساده ای نیست و ممکن است باز هم شما برای خرید این وسیله تردید داشته باشید. بنابراین به شما توصیه می کنیم قبل از هر قدامی با مشاوران ما در پارسیان تک ارتباط برقرار نمایید و با توجه به نیاز خود مشاوره های لازم را دریافت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. ضمن اینکه در این فروشگاه می توانید با طیف گسترده ای از انواع میکروفن ساده مبتدی با رنج قیمت های مختلف آشنا شوید و برای خرید گزینه دلخواه اقدام نمایید.

0/5 (0 نظر)