امروزه دوربین های مداربسته به یکی از اجزاء جدایی ناپذیر در اغلب مراکز مهم همچون فروشگاه ها، اداره ها، بانک ها و موسسات تبدیل شده اند. اپلیکیشن های دوربین مداربسته، برنامه هایی بسیار کاربردی هستند که با وصل شدن به این دوربین ها، امکان مشاهده تصاویر دوربین به صورت زنده را فراهم می کنند. از طریق اپلیکیشن های دوربین مداربسته می توان به راحتی دوربین را مدیریت کرد و از تمامی امکانات آن، از راه دور استفاده کرد. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین اپلیکیشن های دوربین مداربسته می پردازیم.

دوربین مداربسته و کنترل آن از طریق گوشی همراه

دوربین های مداربسته، در واقع به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت شده اند و با ضبط تصاویر،‌ آنها را به وسیله های مخصوصی ارسال می کنند. به احتمال زیاد شما کاملا با این دوربین ها آشنایی دارید، زیرا شما می توانید در اغلب مکان های مهم همچون فروشگاه ها، شرکت ها، بانک ها و موسسات دوربین های مداربسته را که با هدف نظارت و حفاظت نصب شده اند مشاهده کنید. امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین اینترنت، برنامه های دوربین مداربسته به کمک افراد آمده اند و کنترل و مدیریت دوربین های مداربسته را بسیار آسان تر و راحت تر از همیشه کرده اند. در واقع از طریق اپلیکیشن های دوربین مداربسته تصاویر دوربین از طریق مانیتور گوشی های هوشمند به نمایش در می آیند. این دوربین ها اگرچه عمدتا برای حفاظت به کار می روند، اما امروزه در کاربردهای مختلف پلیسی، نظامی، فضایی، صنعتی، کنترل ترافیک و کنفرانس ویدیویی به کار می روند. لازم به ذکر است کنترل دوربین های مداربسته از بیشتر سیستم عامل های مهم همچون اندروید، ios، ویندوز و مک و در انواع دستگاه های کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و موبایل امکان پذیر است که به نظر آسان ترین و راحت ترین آنها از نظر کاربرد، گوشی های تلفن همراه هستند.

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

نرم افزار XMEye

از مهمترین اپلیکیشن های دوربین مداربسته، می توان به نرم افزار کاربردی XMEye اشاره کرد. این برنامه کاربردی یکی از نرم افزارهای رایگانی است که برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته IP یا HD و دستگاه NVR یا DVR به گوشی های هوشمند استفاده می شود. این نرم افزار گوشی موبایل را از طریق تکنولوژی P2P برای مشاهده تصاویر دوربین مداربسته مجهز می کند. در واقع XMEye جزو محبوب ترین اپلیکیشن های دوربین مداربسته است که به شما امکان مشاهده تصاویر دوربین را از هر نقطه ای و با هر فاصله ای می دهد. از مهمترین قابلیت های این نرم افزار کاربردی می توان به قابلیت ضبط تصویر، زوم دیجیتال، pan & tilt در دوربین های مداربسته مجهز به این قابلیت، انتقال صدا به صورت دو طرفه، عکس برداری و ارسال هشدار اشاره کرد. مهمترین نکته ای که در خصوص این نرم افزار وجود دارد پشتیبانی آن از دستگاه های DVR و NVR است در حالی که اغلب نرم افزارها تنها از دوربین های مداربسته تحت شبکه و IP پشتیبانی می کنند.

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

نرم افزار GoodEye

به تازگی نرم افزار XMEye که از جمله اپلیکیشن های دوربین مداربسته مهم برای کنترل دوربین های مداربسته به شمار می رود، در کشور ایران دچار مشکلاتی شده است. در همین جهت از میان تمامی اپلیکیشن های دوربین مداربسته، نرم افزار GoodEye توانسته است جایگزین مناسبی برای این برنامه باشد و مشکلات آن را برای افراد برطرف سازد. GoodEye از طریق تکنولوژی cloud کاربران را قادر ساخته است تا با وارد کردن شماره سریال دستگاه مدیریت دوربین مداربسته را در اختیار بگیرند. از مهمترین قابلیت های این نرم افزار، می توان به قابلیت بهره مندی از تکنولوژی کلود، مشاهده زنده تصاویر ارسالی از دوربین مداربسته، امکان بازبینی تصاویر از راه دور، امکان ضبط و بازپخش تصاویر، قابلیت مخابره صدا به صورت دو طرفه، امکان اتصال به دوربین از طریق کد QR، امکان اضافه کردن و ویرایش دستگاه ها از راه دور، امکان افزودن دستگاه از طریق آدرس، امکان جستجوی دستی دوربین های موجود در شبکه و به روز رسانی خودکار در آنها اشاره کرد.

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

نرم افزار EZView

EZView، نسخه متفاوتی از اپلیکیشن های دوربین مداربسته است و کاربردهای بسیار زیادی دارد. کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید با اسکن کردن QR Code دستگاه به آن متصل شوید. امنیت از مهمترین ویژگی های اپلیکیشن های دوربین مداربسته است و خوشبختانه EZView تصاویر را پس از رمزنگاری ذخیره می کند و امنیت اطلاعات را تضمین می کند. از قابلیت های مهم این برنامه می توان به مدیریت 256 کانال، امکان زوم، فوکوس و دستور دهی، اضافه کردن دستگاه از طریق P2P و کلود، جستجو بر حسب زمان و همچنین امکان تنظیم رمز عبور برای جلوگیری از سوء استفاده دیگران اشاره کرد.

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

نرم افزار IP Cam Viewer Pro

یکی دیگر از اپلیکیشن های دوربین مداربسته که کاربردی و مهم است و در واقع برای مدیریت دوربین از راه دور استفاده می شود، برنامه بسیار کاربردی و خوب IP Cam Viewer Pro است. این برنامه بسیار کاربردی و فوق العاده امکانات بسیار زیادی را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد و شما می توانید با وارد کردن IP دوربین مورد نظر، به صورت کامل کنترل دوربین را در هر نقطه ای از دنیا در اختیار بگیرید. در این نرم افزار شما می توانید برای جلوگیری از ورود دیگران یک رمز دلخواه برای دوربین خود تنظیم کنید. از مهمترین قابلیت های این برنامه می توان به قابلیت رمزگذاری SSL و HTTPS، پشتیبانی از انواع فرمت های ویدیویی، حالات مختلف نمایش دوربین (ترتیبی، تصادفی و..)، بهره مندی از ویجت اختصاصی، قابلیت رمز گذاری بر روی اپلیکیشن و همچنین قابلیت ذخیره و به اشتراک گذاری تصاویر ضبط شده در آن اشاره کرد.

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

دیگر برنامه های دوربین مداربسته برای موبایل

اگرچه برخی از مهمترین اپلیکیشن های دوربین مداربسته معرفی شد، اما به طور قطع اپلیکیشن های دوربین مداربسته محدود به چند برنامه معرفی شده در بالا نیستند و انواع مختلفی از آنها را می توانید در استورهای مختلف مشاهده کنید. از دیگر برنامه هایی که می توانید به این منظور از آنها استفاده کنید می توان به tinyCam Monitor PRO، CCTV Viewer، SuperLivePro، mCam View، EverFocus EPRO NVR، GDMSS، IDMSS،ATV-AHD، UMEYE، ZAVIO-SNVR، IVMS، ATVCLOUD، NVSIP برای تصاویر DVR، SPY EYE، IMPAX، AVCLOUD،XVR، XVR، Viewtron، Eseenet، ESEE cloud، VSS Mobile، JFeye، MEye، N-eye، V380، SMART MEYE، FREE IP، HILOOK و بسیاری از برنامه های دیگر اشاره کرد.

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

اپلیکیشن های دوربین مداربسته

3/5 (2 نظر)