بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته از جمله موارد با اهمیتی می باشد که باید در زمان نصب به آن ها توجه شود. در صورتی که محل مناسبی برای نصب دوربین های مداربسته در نظر گرفته نشود، در تصاویر و صداهایی که دوربین ضبط می کند، اختلالاتی ایجاد می شود؛ به طوری که حتی اگر بهترین دوربین نیز در محل نامناسبی نصب گردد، در روند ضبط تصاویر و صدا اختلال ایجاد می شود و امنیت لازم را تامین نمی کند.

دوربین مدار بسته ضمن داشتن زاویه دید مناسب، باید در محلی نصب شود که در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد اما در عین حال نیز نور مناسبی دریافت کند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته در محل زندگی، ادارت، واحد های صنعتی و فروشگاه ها بپردازیم.

بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

افراد مختلف برای تامین امنیت خانه و محل کار خود تصمیم می گیرند از دوربین های مداربسته استفاده کنند؛ یکی از مواردی که کارایی دوربین های مدار بسته را بهبود می بخشد، نصب آن ها در محل مناسب است. در ادامه به بهترین مکان ها برای نصب دوربین مدار بسته اشاره کرده ایم:

1.درب اصلی ساختمان

اولین و بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته، درب اصلی یک ساختمان می باشد. به نظر بسیاری از افراد درب اصلی ساختمان چندان مورد نظر سارقان نیست؛ اما جالب است بدانید بیش از 30 درصد از سارقان برای ورود به ساختمان، درب اصلی را انتخاب می کنند.

البته اگر این قسمت دارای امکاناتی همچون آیفون تصویری نیز باشد، می توان دوربین مداربسته را در دیگر قسمت ها همچون حیاط نیز به کار برد اما با این حال دید مناسب درب اصلی را نخواهد داشت.

توصیه کارشناسان پارسیان تک این است که دوربین مدار بسته در فضاهای باز در ارتفاع بالای 3 متری از سطح زمین قرار بگیرد و در مکان های مسقف نیز در نزدیکی سقف نصب گردد.

بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

2.درب پشتی و یا درب جانبی بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

از دیگر مکان های مناسب برای نصب دوربین مدار بسته، درب پشتی می باشد. درب پشتی کمتر مورد توجه ساکنین قرار دارد و معمولا در میدان دید افراد ساکن در ساختمان نیست؛ به همین دلیل انتخاب بسیاری از سارقان می باشد.

نصب دوربین مداربسته در درب پشتی و یا درب جانبی به صورتی که ورود و خروج افراد مختلف را ضبط کند، هر گونه ورود بدون اجازه ای را متوقف خواهد کرد. بهتر است دوربین در معرض دید قرار داشته باشد تا سارق با دیدن آن از ورود به ساختمان و منزل شما خودداری نماید.

3.پله ‌ها و ورودی آسانسور

در زمان نصب دوربین های مدار بسته، بهتر است تمامی مسیرهای ورود و خروج با دوربین تحت نظر گرفته شود تا از هر گونه مزاحمت، سرقت، جرم و جنایت در آن محل جلوگیری گردد.

به این منظور پله ها، راهروها و درب ورودی آسانسور بهترین گزینه برای نصب دوربین مدار بسته هستند؛ چراکه در بسیاری از موارد سارقین با آسیب رساندن به دوربین های نصب شده در درب ورودی ساختمان، آن ها را از دسترس خارج می کنند. در این زمان دوربین های آسانسور و راهروها می تواند با ضبط تصاویر به شناسایی سارقین کمک کند.

4.پنجره ها و درب ورودی تراس بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

در بسیاری از موارد سارقین به جای استفاده از ورودی های اصلی ساختمان، به سراغ درب بالکن، تراس و پنجره ها می روند. نصب دوربین مدار بسته در ورودی پنجره ها، درب تراس و بالکن در چنین شرایطی به تامین امنیت بیشتر کمک می کند.

سعی کنید دوربین های مداربسته را در کنار پنجره هایی که رو به خیابان و یا جاده های شلوغ نیستند، قرار دهید؛ این پنجره ها مورد توجه سارقان قرار دارند، چراکه اغلب مردم به آن توجهی ندارند و به عبارتی از دید عموم مخفی می باشد.

ویژگی دوربین های مدار بسته گردان

 

5.پارکینگ

پارکینگ بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته می باشد ، چراکه پارکینگ ها معمولا مکان هایی هستند که افراد در آن اقدام به حرکات مجرمانه و سرقت می زنند.

دوربین مناسب برای پارکینگ

بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته

6.پشت بام

پشت بام انتخاب بسیاری از افراد برای سرقت است؛ بنابراین نصب دوربین در پشت بام از ورود سارقین جلوگیری می کند و یا در حالت دیگر به شناسایی آن ها کمک می کند.

7.حیاط خلوت

حیات خلوت به مکانی گفته می شود که کم رفت و آمد است و دقیقا به همین دلیل مورد توجه سارقان و مجرمین قرار گرفته است. حیاط خلوت به دلیل اینکه مکان آسیب پذیری است بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته می باشد.

بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها و واحد تجاری

بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته در فروشگاه ها و واحدهای تجاری درب ورودی فروشگاه، بالای صندوق، انبار و محل نگه داشتن کالاها، سالن و محوطه فروشگاه، فضای بیرون فروشگاه، رو به روی صندوق دار و یا فروشنده می باشد؛ با نصب دوربین مداربسته در این مکان ها می توان یک نظارت دائمی بر روی رفتار افراد داشت.

بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته در محیط های صنعتی

در واحدهای صنتعی به تناسب فعالیت هایی که دارند، دارای برخی اتاق ها و یا سالن های حساس می باشند که نظارت بر آن ها ضرورت دارد که محل مناسبی برای نصب دوربین هستند. اما به طور کلی بهترین مکان برای قرار گیری دوربین های مدار بسته در محیط های صنعتی و کارخانه ها ورودی اتاق ها، محوطه کارخانه ها، انبار، سالن های تولید، پارکینگ و … می باشد.

بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته در ادارات

ساختمان های اداری به ساختمان های مسکونی و تجاری شباهت زیادی دارند؛ به همین دلیل می توان در محل هایی که برای آن ها نام برد، در ادارات نیز دوربین مدار بسته نصب کرد.

اهمیت دوربین مداربسته برای شرکت ها و ادارات

بهترین مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته در ادارات

مکان‌های غیر مجاز نصب دوربین مداربسته

با اینکه برای نصب دوربین مداربسته مکان های مناسب بسیاری وجود دارد، با این حال سعی کنید از نصب دوربین مدار بسته به گونه ای که حق دیگران نقض شود، خودداری کنید. برای مثال ممکن است به سبب نصب دوربین مداربسته شما، حریم خصوصی همسایه تان از بین برد؛ در این صورت شما باید از نصب این دوربین اجتناب کنید.

همینطور از نصب کردن دوربین های مدار بسته در بخشی که حریم خصوصی و محدوده آسایش افراد هستند، همچون اتاق خواب، حمام، اتاق پرو و … نیز باید اجتناب نمایید.

سخن آخر

اگر در محل زندگی و یا محل کار خود از تجهیزات و یا لوازم گران قیمتی نگهداری می کنید، می توانید برای تامین امنیت خود و دارایی هایی که دارید، از دوربین های مداربسته استفاده کنید.

توصیه می کنیم که اگر نقاط کوری در حیاط، خانه و دیگر مکان های خانه شما وجود دارد، حتما در آن ها از دوربین های مداربسته استفاده کنید. همینطور علاوه بر انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین مدار بسته، سعی کنید در انتخاب دوربین مدار بسته باکیفیت نیز دقت داشته باشید و از خرید دوربین های بی کیفیت خودداری نمایید تا بتوانند با ضبط تصاویر و صداهای باکیفیت، امنیت مکان مورد نظر شما را برآورده کنند.

دوربین مداربسته داهوا

0/5 (0 نظر)