دوربین های مداربسته از مهمترین تجهیزات حفاظتی و امنیتی محسوب می شود. انواع دوربین مداربسته با طرح ها و برند های معتبر جزء پرکاربردترین دوربین های امنیتی می باشد. از ویژگی های انواع دوربین مداربسته می توان به کیفیت عالی ضبط تصویر و رزولوشن بالا اشاره کرد. با سر زدن به مراکز فروش دوربین مداربسته می شود بهترین برند این دوربین ها را با قیمت استاندارد تهیه نمود.

دوربین مداربسته بهترین تجهیزات امنیتی

حفظ امنیت ساختمان ها و تجهیزات درون آن در مقابل سرقت و دستبرد از دغدغه های افراد محسوب می شود. در حال حاضر برای حفظ امنیت ساختمان و نظارت بر آن از انواع تجهیزات پیشرفته می توان بهره برد. انواع دوربین با تنوع در مدل و نوع کارکرد از مهمترین تجهیزات امنیتی محسوب می شود. از میان نمونه های پرکاربرد دوربین های امنیتی می توان به دوربین مداربسته اشاره کرد که با چندین برند معتبر در بازار موجود است.

انواع دوربین مداربسته

آشنایی با دوربین مداربسته

هر دوربین مداربسته متشکل از اجزاء مختلف مانند بدنه، لنز، سنسور یا حسگر و … می باشد. در دوربین های مداربسته از دو نوع سنسور ccd و cmos استفاده می شود که از حساسیت بالا برخوردار هستند. وظیفه سنسور ها در دوربین مداربسته دریافت نور و تبدیل آن به سیگنال الکترونیکی می باشد. از دیگر اجزاء دوربین مداربسته می توان به لنز اشاره کرد که وظیفه تنظیم زاویه دید و هدایت نور بر روی حسگر را به عهده دارد.

در تهیه بدنه دوربین های مدار بسته از کیس ها و المان های متعدد بهره گرفته می شود. از طرف دیگر شکل ظاهری بدنه دوربین مداربسته نیز از تنوع بالایی برخوردار است. دوربین های مداربسته بسته به نوع بدنه به کار رفته در ساخت آن به دوربین دام، بولت، اسپید دام، باکس و مینیاتوری تقسیم بندی می شود.

با نصب انواع دوربین مداربسته در فضاهای باز و بسته می توان تصاویر محیط را به صورت واضح ضبط نمود و در تجهیزاتی مانند مانیتور، لپ تاپ و … به نمایش درآورد. دوربین های مداربسته با کیفیت بالایی که دارند برای نصب در محیط های مختلف از جمله فروشگاه ها، ساختمان های تجاری و مسکونی، اداره ها مناسب می باشد. همچنین از دوربین های مداربسته می توان برای حفظ امنیت و نظارت بر محیط های گسترده مانند کارخانه ها بهره برد.

انواع دوربین مداربسته

ویژگی های انواع دوربین مداربسته

با کسب اطلاع در مورد ویژگی های دوربین مداربسته می توان بهترین این تجهیزات را جهت نصب در فضاهای مختلف تهیه نمود. از ویژگی های دوربین مداربسته می شود به کیفیت عالی ضبط تصویر حتی در شب اشاره نمود. دوربین های مداربسته قابلیت ضبط تصویر در شب را دارند. از طرف دیگر رزولوشن دوربین های مداربسته نسبت به سایر دوربین های حفاظتی بالا می باشد. رزولوشن دوربین های مداربسته با توجه به نوع دوربین از 1 تا 8 مگاپیکسل را در بر می گیرد.

از آنجا که دوربین های مداربسته معمولا در محیط های باز نصب می شوند در برابر عوامل خارجی و بیرونی مانند باد و باران مقاومت بالایی دارند. با توجه به استفاده از قطعات درجه یک در ساخت دوربین مداربسته این تجهیزات امنیتی از عمر مفید طولانی برخوردار هستند و از این رو خرید و نصب آنها مقرون به صرفه می باشد.

انواع دوربین مداربسته و مقایسه آنها

دوربین های مداربسته کارکرد های متنوعی دارند و بر حسب شکل ظاهری انواع مختلفی را در بر می گیرد. آشنایی با انواع دوربین های مداربسته می تواند به فرد برای انتخاب بهتر کمک کند. در ادامه به برخی از انواع دوربین های مداربسته اشاره می شود.

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته سقفی یا دام

از بین انواع دوربین مداربسته پرکاربرد در بازار می توان به دوربین مداربسته دام اشاره کرد. از آنجا که دوربین مداربسته دام عمدتا در فضاهای درونی و مسقف به کار گرفته می شوند با عنوان دوربین مداربسته سقفی مشهور می باشد. این دوربین های استاندارد که به صورت نیم کره طراحی شده را می توان برای تامین حفاظت بخش های درونی ساختمان به کار برد.

دوربین مداربسته بولت

طراحی دوربین های مداربسته بولت به صورت مکعب، چند وجهی، استوانه ای و … بوده و عمدتا برای نظارت در فضاهای باز استفاده می شود. دوربین های مداربسته بولت را به دلیل پایه دار بودن می توان بر دیوار نصب نمود. از این رو از این دوربین ها می توان جهت نظارت بر مکان های بدون سقف بهره برد.

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین های اسپید دام که از نمونه های بزرگ دوربین مداربسته به شمار می آید به شکل کروی طراحی می شود. انواع دوربین مداربسته اسپید دام قابلیت چرخش به اطراف را داشته و از این رو به آن دوربین چرخشی می گویند. از قابلیت های دوربین مداربسته اسپید دام می توان به قابلیت زوم از راه دور اشاره کرد.

انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مینیاتوری

از انواع دوربین مداربسته استاندارد می توان به دوربین مداربسته مینیاتوری اشاره نمود که علیرغم ظاهر کوچک از قابلیت های متعدد برخوردار هستند. از دوربین های مداربسته مینیاتوری به عنوان دوربین مخفی بهره گرفته می شود. این دوربین های کاربردی را می توان در جاهایی جاسازی کرد که در دید قرار نگیرد.

از دیگر نمونه های دوربین مداربسته می توان به دوربین مداربسته چشم ماهی، دوربین های صنعتی و … اشاره نمود. همچنین دوربین های مداربسته از نظر فرمت و سیستم ارتباطی به دوربین های آنالوگ، دوربین مداربسته HD، دوربین مداربسته تحت شبکه IP و … تقسیم بندی می شود.

برند های معتبر دوربین مداربسته

در حال حاضر مدل های مختلف دوربین مداربسته در بازار عرضه شده که تولید برند های معتبر و شناخته شده می باشد. از برترین برند های دوربین مداربسته می توان به برند هایک ویژن اشاره کرد. از دیگر برند های معتبر دوربین مداربسته برند داهوا می باشد که از رزولوشن بالایی برخوردار است.

دوربین مداربسته سامسونگ از دیگر برند های معتبر دوربین مداربسته می باشد که قدرت دید بالایی به ویژه در هنگام شب دارد. در دسته بندی برند های معتبر انواع دوربین مداربسته می توان به محصولات برند سونی اشاره نمود. کیفیت بالای تصویر و لنز قوی از خصوصیات دوربین مداربسته سامسونگ می باشد.

در حال حاضر در نمایندگی های فروش دوربین مداربسته می توان انواع دوربین مداربسته استاندارد را با کیفیت عالی و قیمت مناسب دریافت کرد. با کسب اطلاع در مورد ویژگی ها و قیمت دوربین مداربسته می شود بهترین این تجهیزات را تهیه کرد.

انواع دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته

بهترین راه برای خرید انواع دوربین از جمله انواع دوربین مداربسته استاندارد سر زدن به سایت خرید اینترنتی می باشد. با سر زدن به سایت خرید اینترنتی می توان اطلاعات لازم در مورد انواع دوربین های مداربسته را می توان به دست آورد.

0/5 (0 نظر)