دوربین مداربسته یکی از ارکان مهم امنیتی و حفاظتی برای اماکن و وسایل مهم می باشد که با تکنولوژی های متفاوتی کار می کند. در انتخاب و خرید دوربین های مداربسته برای محیط خود باید مسائل مختلفی را در نظر بگیرید. اکثر دوربین های مداربسته از طریق اشعه مادون قرمز کار می کنند.

معرفی دوربین مداربسته

خرید دوربین مداربسته

حفاظت و نگهبانی از ساختمان های تجاری، مسکونی و صنعتی امری بسیار مهم است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از دوربین مداربسته بسیار رواج یافته است.  دوربین مداربسته دید در شب یکی از انواع دوربین مداربسته است که با تکنولوژِی مادون قرمز، توانایی ثبت تصاویر را در تاریکی شب دارد و می تواند از محل های مهم در برابر سرقت محافظت کند. دوربین مداربسته دید در شب باید مقرون به صرفه و ارزان باشند، نصب آسانی داشته باشند، قابلیت کنترل از راه دور داشته باشند و توانایی ثبت تصاویر مناسب در شب را نیز داشته باشد. دوربین های مداربسته قادر هستند بخشی از طیف مادون قرمز را به صورت مرئی نمایش دهند، طیفی که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست.

دوربین های مداربسته دید در شب چطور کار می کنند

دوربین های مداربسته دید در شب به دو صورت کار می کنند که به شرح زیر است:

– در حالت اول دوربین مداربسته از طریق نور مادون قرمزی که ساطع می کند اجسام را شناسایی می کند و از آنها تصویر برداری می کند. در این حالت که به حالت فعال یا active معروف است دوربین مداربسته نور اشعه مادون قرمز را به وسیله لیزر خود(نامرئی) یا یک نورافکن(مرئی) به اشیا می تاباند و با استفاده از این اشعه تصوربرداری را انجام می دهد.

– در حالت دوم دوربین مداربسته از اشعه مادون قرمز استفاده نمی کند و هیچ گونه پرتو نورانی مرئی یا نامرئی از خود ساطع نمی کند و تنها از طریق تشدید و تقویت نور ستارگان و ماه کار می کند. در این حالت که به passive معروف است از آنجایی که هیچ نوری را ساطع نمی کند، سارقان یا افراد دیگر از وجود دوربین مطلع نمی شوند که این یک مزیت است. این دوربین ها نوری که از سطح اجسام منعکس می شود را تقویت می کنند و به حدی می رسانند که توسط چشم انسان قابل مشاهده باشد.

دوربین حفاظتی مادون قرمز

مزایا و معایب و ویژگی های دوربین مداربسته دید در شب مادون قرمز

– دوربین های مداربسته دید در شبی که از تکنولوژی مادون قرمز استفاده می کنند دارای تکنولوژی ساده ای هستند که این امر باعث شده که بیشتر تولید کنندگان دوربین مداربسته، این نوع دوربین ها را تولید کنند.

– ساخت و فروش دوربین مداربسته دید در شب که با تکنولوژی مادون قرمز کار می کند بسیار ارزان می باشد که باعث رونق این نوع دوربین های مداربسته شده است.

– این دوربین های مداربسته در تاریکی شب، تصاویر را به وسیله اشعه مادون قرمزی که از درون دوربین ساطع می شود ثبت می کنند و به همین دلیل به روشنایی دیگری نیاز ندارند.

– هرچه تعداد سنسورهای مادون قرمز در دوربین های مداربسته بیشتر باشد عملکرد این دوربین ها هم بهتر خواهد بود.

البته دوربین مداربسته با مادون قرمز معایبی هم دارد:

– چراغ های دید در شب دوربین مداربسته همیشه روشن نیست و تنها در مواقعی که نور محیط از حدی کمتر می شود روشن می شود و نمی توان آن را به صورت دستی روشن کرد که به همین خاطر اگر مقدار نور محیط از یک حدی بیشتر باشد ولی محیط کامل روشن نباشد، چراغ های دید در شب دوربین مداربسته روشن نمی شود و کیفیت تصویر برداری به خاطر نور کم بسیار پایین می آید.

– برد دوربین مداربسته با مادون قرمز کم است. البته در هنگام خرید این دوربین ها ممکن است با برد 50 یا بیشتر مواجه شوید اما باید بدانید که این برد مفید این دوربین ها نیست و برد مفید دوربین مداربسته با تکنولوژی مادون قرمز چیزی در حدود 10 متر است.

– در مواقعی که جسمی یا فردی بیش از حد به این دوربین ها نزدیک شود، چهره اش به صورت یک نقطه پرنور نمایش داده می شود و قابل شناسایی نمی باشد.

 

دوربین مداربسته دید در شب

انتخاب دوربین مداربسته مناسب

در واقع باید دید که دوربین سیم دار، بی سیم یا شبکه ای کدام بهتر است؟ برای انتخاب دوربین مداربسته مناسب باید شرایط محیط و نیازمندی های خود را بررسی کنید. دوربین های مداربسته می توانند سیم دار یا بی سیم باشند. دوربین های مداربسته سیم دار برای محیط هایی که مساحت زیادی دارند مناسب می باشند. این دوربین ها تصاویر با کیفیتی را ثبت می کنند، البته این دوربین ها به دلیل داشتن سیم های قابل دیدن می توانند توسط سارقان شناسایی شوند.

دوربین های مداربسته بی سیم قابلیت نصب آسان دارند و دارای هزینه مناسبی می باشند. این دوربین امنیتی دیجیتال از طریق سیگنال های دیجیتال کار می کند و در برابر سیگنال های دیگر موجود در محیط مقاوم است. این دوربین ها برای محیط های وسیع مناسب نیستند زیرا باید به کلی تحت پوشش سیگنال باشند. این دوربین های بی سیم به وسیله باتری کار می کنند و سیمی ندارند و به همین دلیل از دید دزدها پنهان می مانند. نوعی دیگر از دوربین های مدار بسته وجود دارد که از طریق شبکه IP کار می کنند که این قابلیت این امکان را می دهد که بتوان دوربین را از طریق گوشی هوشمند یا کامپیوتر متصل به اینترنت کنترل کرد.

دوربین های فضای باز و بسته

دوربین های مداربسته مخصوص فضای باز باید قابلیت ضد آب و همچنین ضد گرد و غبار داشته باشند. برای عملکرد بهتر دوربین های مداربسته در فضای باز می توانید برای آنها سایبانی نصب کنید تا از باران در امان باشند. دوربین های مداربسته ای که در فضای بسته مورد استفاده قرار می گیرند لازم نیست که در برابر هر هوایی مقاوم باشند یا ضد آب باشند. در برخی از دوربین های مداربسته از حسگر حرکتی استفاده شده است تا تنها در مواقعی که حرکتی رخ می دهد دوربین روشن شود و تصویر برداری کند، اینطور در حجم ذخیره سازی DVR هم صرفه جویی می شود.

خرید دوربین مداربسته ارزان

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE15C2P-IR : این دوربین دارای قیمت مقرون به صرفه و کیفیت تصویر برداری مناسبی است، بدنه آن ضد آب است، برد آن در شب حدود 20 متر است و برای منازل و مغازه ها مناسب می باشد.

دوربین تحت شبکه مدل  Home Security : دارای زوم دیجیتال، دید در شب، ارتباط با گوشی هوشمند از طریق وای فای و سیستم صوتی شامل میکروفون و بلندگو می باشد.

دوربین مداربسته داهوا مدل HDBW1200RP : تصاویر گرفته شده توسط این دوربین ها دارای کیفیت دو مگاپیکسلی می باشد. در تاریکی هم به وسیله مادون قرمز قدرت تصویر برداری دارد. قابلیت تنظیم نور تصویر بالایی دارد.

 

خرید دوربین امنیتی

 

برای خرید دوربین مداربسته و مشاهده لیست و قیمت به فروشگاه آنلاین دوربین های مداربسته مراجعه کنید.

0/5 (0 نظر)