اگر قصد دارید امنیت محل کار یا خانه خود را بالا ببرید پیشنهاد ما به شما استفاده از دوربین مداربسته است. نصب دوربین مداربسته در مجتمع های مسکونی موجب بالا بردن امنیت خانه ها می شود. اما کدام نوع از دوربین  را باید انتخاب کنیم؟ در این مقاله ما نکاتی را درباره خرید دوربین مداربسته و نصب دوربین با شما در میان خواهیم گذاشت.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

استفاده از دوربین مداربسته خانگی

 قبل از خرید دوربین مداربسته باید مواردی را در نظر داشته باشیم. مثلا تعداد دوربین هایی که برای حفاظت از ساختمان های مختلف مورد نیاز است متفاوت است. بهترین سیستم حفاظتی برای خانه شما، دوربینی است که بتواند تمام فضای خانه را کنترل کند. بنابراین ممکن است شما به دو یا چند دوربین نیاز داشته باشید.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

مکان هایی که معمولا نصب دوربین در آنها انجام می شود

برای نصب دوربین مداربسته قانونی وجود ندارد اما به طور کلی این دوربین ها در مکان های رفت و آمد و ورودی و خروجی ساختمان قرار می گیرند. به عبارتی هر مکانی که فرد یا افراد  بتوانند از آن به ساختمان شما وارد یا از آن خارج شوند نیاز به کارگذاری دوربین مداربسته دارد. مانند درهای ورودی و خروجی، در پارکینگ ها، حیاط ، پشت بام و محوطه جلوی ساختمان.
لازم است که دوربین مدار بسته به خوبی با دوربین های مجاور پوشش داده شود. اما تسلط کامل به منطقه داشته باشد. همچنین بهتر است برای ورودی های اصلی و پارکینگ از دوربین های با کیفیت و رزولوشن بالا استفاده نمود تا افراد به خوبی شناسایی شوند. در حیاط ساختمان اگر دیوارها کوتاه است بهتر است دوربین ها پوشش کافی روی امنیت دیوار را فراهم آورند.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

استفاده از دوربین مخفی برای ساختمان

نصب دوربین به صورت مخفی و غیر قابل دید خلاف قوانین است. شما تنها در صورتی می توانید برای ساختمان خود دوربین مخفی بگذارید که مجوزهای قانونی لازم را دریافت کنید.

برندهای مناسب

 دوربین مداربسته انواع مختلفی دارند و صدها برند مختلف با کیفیت های متفاوت عرضه کننده دوربین مداربسته می باشند. اما پیش از خرید دوربین مداربسته لازم است به مواردی دقت کنید. از جمله این موارد قیمت دوربین مورد نظر است. بهترین برندهای شناخته شده برای حفاظت از منزل برندهای یونی ویو، داهوا و هایک ویژن می باشند.

انواع سیستم دوربین مداربسته

  1. دوربین مداربسته کابلی
  2. دوربین مداربسته بی سیم
  3. دوربین مداربسته آی پی

دوربین‌های مداربسته خانگی کابلی

ارزانترین و پرکاربردترین نوع دوربین ها، دوربین های کابلی هستند. این نوع دوربین از طریق کابل به مانیتورهای نگهبانی یا نظارت متصل می شوند. مشکل این روش در بیشتر ساختمان ها، کابل کشی و نصب دوربین ها است. چرا که بیشتر افراد مایلند سیم کشی دوربین مداربسته و کانکتورهای آن در معرض دید نباشد.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته خانگی بی‌ سیم

این دوربین ها نیازی به کابل کشی ندارند و به کمک تکنولوژی های دیجیتال به کامپیوتر یا گوشی موبایل فرد متصل می شوند. این نوع دوربین در بیشتر مواقع اپلیکیشن هایی دارند که به کمک آن می توانید در زمان نبودن، تصاویری از منزل را داشته باشید و امنیت خانه را کنترل کنید. کیفیت این دوربین ها از نوع کابلی بهتر است اما گران تر هستند و مشکل این نوع دوربین این است که در صورت قطع شدن اتصال شما به اینترنت، امکان قطع فیلمبرداری دوربین نیز وجود دارد. همچنین تکنولوژی به کار رفته در این دوربین ممکن است روی کارکرد تلفن های بی سیم و روترها اثرگذار باشد. بنابراین در انتخاب دوربین خود این موارد را مد نظر داشته باشید.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

دوربین‌ های مداربسته آی پی

این نوع دوربین را می توان پیشرفته ترین نوع دوربین مدار بسته دانست. در این روش دوربین مدار بسته تحت نظارت شبکه یا پورتال اینترنتی شرکت یا منزل شما فعالیت می کند. تصاویر این دوربین مستقیما به کامپیوتر ارسال می شود و شما می توانید از طریق اینترنت به سادگی به آنها دسترسی پیدا کنید.

سایر مواردی که باید بدانید

به طور معمول در سیستم های مدار بسته حفاظت از منزل، اطلاعات و تصاویر دوربین در کامپیوتر شما ثبت می شود. به این ترتیب با کمک یک نرم افزار ویژه می توان ویدیوهای ضبط شده را به سادگی مشاهده و بررسی کرد. کامپیوتر شما به شما امکان ذخیره سازی اطلاعات به فرمت های ویدیویی مانند mpg را خواهد داد.

دسترسی از راه دور

بعضی از سیستم های مداربسته به کاربران این امکان را می دهند که از طریق گوشی یا اینترنت و اپلیکیشن تصاویر ضبط شده را ببینند. همچنین این تصاویر می توانند به شما ایمیل شوند.

دید در شب

یک مورد مهم برای دوربین مداربسته این است که بدانید در نور کم استفاده از دوربین سیاه و سفید مناسب تر است. اما اگر دوربین سیاه و سفید را انتخاب کردید، دقت کنید که دوربین شما به سیستم مادون قرمز مجهز باشد. این ویژگی کمک می کند که در شب نیز امنیت خانه شما تضمین شود. البته انواعی از دوربین نیز وجود دارند که روزها تصاویر  رنگی و شب ها سیاه و سفید ضبط می نمایند.

سنسور حرکتی

یکی از مواردی که می توانید در انتخاب دوربین منزل خود مدنظر قرار دهید استفاده از دوربین هایی است که به سنسور حرکتی مجهز هستند. این دوربین ها قادر به تشخیص حرکت هستند یعنی می توانید با تنظیمات مناسب کاری کنید که دوربین فقط زمانی فیلمبرداری کند که فرد یا شئی در اطراف محدوده آن حرکت نکند. به این ترتیب فضایی که برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارید نیز کاهش پیدا می کند.

دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

هزینه

یکی از مواردی که برای افراد نگران کننده است، هزینه این سیستم امنیتی است. امروزه انواع بسیاری از این نوع دوربین در بازارها یافت می شود. قیمت دوربین، بسته به نوع دوربین و تکنولوژی آن متفاوت است. به عنوان مثال دوربین های دید در شب یا دارای سنسور حرکتی نسبت به دوربین های عادی گرانتر هستند. همچنین کیفیت و قدرت دوربین نیز می تواند در قیمت آن موثر باشد.

میزان ضبط فیلم دوربین

اگر می خواهید بدانید که برای حفظ اطلاعات یک دوربین امنیتی به چه میزان فضا نیاز دارید لازم است که ببینید چند دوربین برای ساختمان استفاده می کنید. همچنین نوع دوربین و کیفیت آن در حجم فایل های ذخیره شده موثر است.  برای ضبط اطلاعات دوربین ها می توانید از هارد اینترنال استفاده کنید. چنین هاردی هر بار تا 12 روز اطلاعات 4 تا 6 دوربین را برای شما ذخیره می کند. اما اگر به فضای بیشتری نیاز دارید بهتر است فضای درایو کامپیوتر را افزایش دهید. دقت کنید که دوربین های شما باید یکدیگر را پوشش دهند تا حداکثر امنیت برای ساختمان فراهم شود.

0/5 (0 نظر)