استفاده از سیستم صوتی بیمارستانی تفاوت های بسیاری با دیگر مراکز و مکان های عمومی دارد. چرا که با توجه به بخش های مختلف بیمارستان، باید این سیستم به گونه ای تعبیه شود که شدت صدا در برخی مکان ها بیشتر و در برخی مکان ها کمتر باشد. از طرفی دیگر میزان شدت صدا نباید بالا باشد چرا که حفظ آرامش در بیمارستان اهمیت بسیاری دارد.

سیستم صوتی بیمارستان

سیستم های پیجینگ در بیمارستان و سیستم کنفرانس بیمارستانی از مهمترین سیستم های صوتی بکار رفته در این مرکز درمانی هستند که با کمک تجهیزات مختلف کار اطلاع رسانی و پیج کردن را انجام می دهد. در واقع استفاده از این سیستم سبب نظم دهی بیشتر کارها شده و روند انجام امور مختلف را علاوه بر نظم، سرعت نیز می بخشد. اما با توجه به شرایط خاصی که محیط بیمارستان دارد لازم است بدانید یک سیستم صوتی خوب در بیمارستان :

  • در صدای کم و ملایم به راحتی قابل شنیدن باشد.
  • با توجه به نیاز هر بیمارستان و مرکز درمانی نصب و اجرا شود.
  • فشار صوتی خروجی بلندگوها با توجه به مکان های مختلف بیمارستان تنظیم شود.
  • سیستم مرکزی آن در برابر استفاده مداوم مقاومت بالایی داشته باشد.
  • امکان نصب سیستم مرکزی در قفسه یا میز مخصوص باشد.
سیستم صوتی بیمارستان

طراحی سیستم پیجینگ بیمارستان

از آنجایی که سیستم صوتی بیمارستان بخشی از دکوراسیون آن به حساب می رود، بنابراین لازم است تا طراحی که برای این سیستم در نظر گرفته می شود، علاوه بر کاربردی بودن، زیبا، مدرن نیز باشد. از طرف دیگر لازم است تا تجهیزات مختلف سیستم پیجینگ مورد نظر به ویژه باند و بلندگو ها حجم کمی داشته باشند و غالبا خیلی در دید افراد قرار نگیرند و زیبایی دکوراسیون داخلی بیمارستان یا مرکز درمانی مورد نظر تحت تاثیر این تجهیزات قرار نگیرد. اما لازم است بدانید برخی برندهای سیستم صوتی به صورت بسیار خلاقانه ای طراحی شده اند و ظاهر بسیار زیبا مدرنی دارند.

سیستم صوتی بیمارستان

داوم و ماندگاری بالا

همه ما می دانیم که استفاده از سیستم صوتی در بیمارستان هیچ وقفه ای ندارد و دائما پرسنل بیمارستان با اهداف گوناگونی از این سیستم استفاده می کنند‌. در برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز از این سیستم برای پخش آهنگ ملایم و موسیقی استفاده می شود که در این صورت نیز باید گفت استفاده از این سیستم دائمی و بدون تعطیلی است. به همین دلیل باید برای خرید سیستم صوتی بیمارستان ار برندهای باکیفیت و بادوامی استفاده کرد که در صورت استفاده زیاد و ۲۴ ساعته طول عمر بالایی داشته باشد و لازم نباشد هر روز به دنبال تعمیر و یا تعویض قطعات بی کیفیت باشید.

سیستم صوتی بیمارستان

بلندگوی سیستم صوتی بیمارستان

شاید به جرات بتوان گفت که اصلی ترین بخش در سیستم صوتی بیمارستان باندها و بلندگوهای آن هستند. چرا که کیفیت آنها، تعدادشان، مکان نصب آنها و همچنین نحوه نصب این تجهیزات تاثیر بسزایی در ایجاد صدای باکیفیت و آرام، متناسب با محیط دلخواه دارد. بنابراین لازم است بلندگوی سیستم صوتی بیمارستان:

  • از نوع دیواری یا سقفی باشند و به صورت روکار یا توکار نصب شوند.
  • دارای پاسخ صدایی با حداقل فرکانس 30 تا 14000 هرتز باشد.
  • مجهز به کنترل کننده صدا باشد.
  • با توجه به قدرت بلندگو در فواصل مناسبی از یکدیگر نصب شوند.

از نظر تنوع نیز لازم است بدانید انواع بلندگوی بیمارستان به صورت سقفی و دیواری تولید و روانه بازار می شوند اما در صورتی که امکان نصب این نوع بلندگوها را نداشتید، می توانید از مدل های استوانه ای و ایستاده نیز استفاده کنید. لازم است بدانید این نوع بلندگوها قدرت خروجی بالاتری نسبت به دیگر نمونه ها دارند.

سیستم صوتی بیمارستان

عملکرد سیستم صوتی بیمارستان چگونه است؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره مهمترین بخش سیستم صوتی بیمارستان صحبت کنیم لازم است به نحوه عملکرد این سیستم نیز نگاهی بیندازیم. در واقع از طریق میکروفن سیگنال های بسیار ضعیف صوتی به سیستم مرکزی یا همان آمپلی فایر می رسد. لازم است بدانید این سیگنال های صوتی حتما باید توسط آمپلی فایر تقویت شوند تا قابلیت پخش داشته باشند. در این میان به طور حتم آمپلی فایر نقش بسیار مهمی در سیستم ها صوتی بیمارستان ایفا می کنند که در انواع مختلف آمپلی فایر اهمی و آمپلی فایر ولتی عرضه می شوند.

سیستم صوتی بیمارستان

آمپلی فایر در سیستم پیجینگ بیمارستان

در واقع باید گفت بخش حرفه ای سیستم صوتی بیمارستان همین آمپلی فایر می باشد به طوری که به ایجاد صدای شفاف و بدون نویز کمک بسیاری می کند. امروزه با وجود پیشرفته شدن آمپلی فایر حتی امکان تنظیمات بیشتری را دارید و می توانید صدا را با حالت های مختلف زیر، بم و اکو ایجاد کنید. در واقع این ابزار سبب می شود تا صدای خروجی در محیط بیمارستان به صورت کاملا حرفه ای و بدون نویز از طریق باندها و بلندگوها پخش شود.

سیستم صوتی بیمارستان

سیستم کنفرانس بیمارستان

اما علاوه بر سیستم پیجینگ در بیمارستان، سیستم کنفرانس نیز بخش دیگری از سیستم صوتی بیمارستان را در برمی گیرد. غالبا این سیستم نیز اهمیت خاص خود را دارد و غالبا برای انجام امور مختلف از جمله برگزاری جلسات مختلف، تحلیل و مشاوره پزشکی و همچنین برخی جلسه های آموزشی کاربرد دارد. اما لازم است این سیستم نیز از کیفیت خوب و ایده آلی برخوردار باشد تا بتواند به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. اما در این زمینه نیز لازم است بدانید شرکت های تولیدی بسیاری انواع سیستم کنفرانسی بیمارستان را طراحی، تولید و روانه بازار کرده اند. و قطعا بهتر است از برندهای معتبر محصولات باکیفیت را تهیه کنیم تا علاوه بر رفع نیاز افراد، از طول عمر خوبی نیز برخوردار باشد. این سیستم غالبا از تجهیزات و لوازم جانبی متعددی از قبیل

  • کنسول های میکروفن
  • منبع تغذیه
  • بلندگو
  • ویدئو پروژکتور
  • ماژول تخته هوشمند
  • مانیتور

اگر قصد دارید برای خرید سیستم کنفرانس بیمارستانی هزینه کمتری را صرف کنید و یک کالا در حد معمولی تهیه کنید، سیسم نوع آنالوگ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال قابلیت های بیشتر و کارایی های بالاتری هستید می توانید برای خرید سیستم کنفرانس فول دیجیتال اقدام نمایید. در واقع علاوه بر استفاده معمول از این سیستم صوتی، امکان رای گیری، حضور غیاب و بسیاری پشتیبانی های دیگر را نیز دارید. به طور مثال با کمک سیستم صوتی فول دیجیتال می توانید از مترجم همزمان نیز استفاده کنید. از طرفی لازم است بدانید این سیستم از دوربین های اتو تراک نیز پشتیبانی می کند.

0/5 (0 نظر)