با توجه به اینکه میکروفن موبایلی در حال حاضر کارایی زیادی دارد مشاهده می شود از تنوع بالایی برخوردار است که هر کدام از آنها با توجه به کاربردی که دارد طراحی مختلفی نیز خواهد داشت. حال هنگامی که شما قصد خرید میکروفن برای موبایل را داشتید، لازم است با مشخصات بهترین نوع محصول آشنا شده و سپس با مراجعه به فروشگاه پارسیان تک بهترین نوع این میکروفون را سفارش داده و در سراسر کشور آن را تحویل بگیرید.

انواع مختلف میکروفن موبایلی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مشاهده می شود که تجهیزات بسیار پیشرفته و متنوعی در بازار موجود است که در این بین طبیعتا میکروفن موبایلی نیز انواع مختلفی دارد و توسط شرکت ها و برندهای معتبر تولید شده است. با این حال تفاوت کارکرد انواع میکروفون و اینکه هر کدام از آنها به چه منظوری به کار گرفته می ‌شود به خریدار کمک می‌ نمایند تا بهترین نوع محصول را خریداری کنند. در اینجا باید بدانید به طور کلی این میکروفون ها در تلفن همراه به سه دسته مختلف تقسیم می شوند که یکی از آنها میکروفون اصلی بوده که وظیفه دریافت صدا یک کاربر را داشته و در قسمت پایین گوشی موبایل نزدیک دهان قرار داد. 

میکروفون حذف صدای نویز محیط نیز در قسمت بالای گوشی موبایل و در بعضی تبلت ها و موبایل ها در قسمت پشت دستگاه قرار می ‌گیرد و میکروفون تشخیص صدا نیز جهت تشخیص صدای نویز محیط در تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام از آنها کارکرد خاص خود را دارند.

میکروفن موبایلی

میکروفون موبایل یقه ای آهو جا

علاوه بر آنچه بیان شد به طور کلی باید بدانید در حال حاضر میکروفون هایی تولید و طراحی شده اند که به گوشی موبایل وصل شده و می تواند ضعف میکروفن موبایلی را پوشش دهد. یکی از انواع این میکروفون ها، میکروفن موبایلی یقه آهوجا بوده که در مقایسه با سایر محصولات مشابه سیمی بلند به طول ۶ متر دارد. این سیم با لایه اضافی محافظ شده و نویز پایینی که دارد به هیچ عنوان تاثیر منفی روی کیفیت صدا نداشته از طرفی گیرنده میکروفون همه طرفه است و انتهای آن یک جک صوتی و سه و نیم میلیمتری قرار می گیرد.

میکروفن موبایلی

معرفی میکروفون گوشی یقه ای اینوی

یکی دیگر از انواع میکروفن موبایلی، میکروفون گوشی یقه ای اینوی است که اگر شما هم از افرادی هستید که نیازمند دریافت صدا از بخش جلویی میکروفون باشید و باید فاصله زیادی با منبع صدا داشته باشید، این میکروفون که با قیمت ارزان ارائه می شود کاملا جوابگو خواهد بود. این نوع بلندگو از الگوی قطبی پشتیبانی کرده که این انر موجب شده با داشتن ابعاد کوچک و قیمت مناسب، عملکرد خوبی ارائه نماید. 

توجه داشته باشید از جمله مهمترین کاربردهای این نوع میکروفن موبایلی می‌ توان به تولید پادکست و گزارش ‌های صوتی نیمه حرفه ای، مکالمات روزمره، ضبط موسیقی نیمه‌ حرفه ای و تایپ صوتی اشاره کرد. با این وجود اگر شما مشغول انجام پروژه های حرفه ای هستید باید یک میکروفون گوشی با فرکانس پاسخگویی بالاتر خریداری نمایید در غیر این صورت میکروفون مدل اینوی جوابگوی نیاز شما خواهد بود. از جمله ویژگی‌ های این محصول می‌ توان به عدم نیاز آن به اتصال باتری جداگانه و همچنین جک صوتی 3.5 میلیمتری اشاره نمود به طوری که جهت مصاحبه به راحتی می توان بدون ایجاد مزاحمت این میکروفون را به یقه فرد صحبت کننده وصل نمود.

میکروفن موبایلی

میکروفون موبایل استودیویی

از دیگر انواع میکروفون های موبایلی می ‌توان به میکروفون موبایل استودیوی اشاره کرد. این میکروفون همانطور که از اسمش پیداست بیشتر برای استودیوها کاربرد دارد البته کاربران خانگی که به میکروفون بزرگتر نیاز داشته باشند و محصولات یقه‌ جوابگوی نیاز آنها نباشند، می توانند اقدام به خرید این محصول کنند. از جمله مهم‌ترین کاربردهای این میکروفون می ‌توان به صوت ویدیویی و ویدیو کنفرانس اشاره نمود. کابل میکروفون 1.8 متر طول داشته و انتهای آن دارای جک صوتی 3.5 میلیمتری می باشد. همچنین از دیگر انواع این محصول میکروفون گوشی چند جهته بوده که ابعاد کمی داشته و به دلیل نداشتن سیم اضافی استفاده همراه با گوشی‌ های هوشمند مناسب به نظر می ‌رسد که می ‌توان گفت مهمترین کاربرد آن دریافت کننده صدا خبرنگاران به حساب می آید.

میکروفن موبایلی

کاربرد میکروفن موبایلی

با توجه به آنچه بیان شد به طور کلی درمی یابیم که مهمترین کاربرد میکروفن موبایلی وصل آن به موبایل و استفاده از دوربین موبایل برای فیلمبرداری حرفه ای می باشد. با وجود اینکه بسیاری از میکروفون های گوشی ضعیف هستند و حتی اگر شما بهترین و گران قیمت ترین برند بازار را تهیه کنید مجهز به میکروفون های بسیار با کیفیت برای فیلمبرداری نیستند، می توان گفت این گوشی ضعف شدیدی دارد که در اینجا استفاده از میکروفون های گوشی بی نظیر می باشد. اگر چه در حال حاضر دوربین ‌های موبایل رده بالا که امروزه ساخته می شود جهت فیلمبرداری حرفه ای و ساخت تیزر کفایت می کند اما اگر از میکروفون موبایلی هوشمند استفاده نشود طبیعتا کیفیت صوت هرگز با ویدیو همخوانی نخواهد داشت. از این رو افراد برای اینکه ویدیو های کاملا حرفه ای ضبط کنید لازم است از آنها استفاده نمایید.

میکروفن موبایلی

ویژگی های یک میکروفون موبایل خوب

با توجه به اینکه در حال حاضر در بازار انواع مختلف میکروفن موبایلی وجود دارد طبیعتا هنگامی که شما بخواهید نوع مرغوب محصول را خریداری کنید باید به ویژگی های آن توجه کنید. به طوری که یکی از مهمترین ویژگی های میکروفون موبایلی خوب،امکان استفاده آن برای انواع گوشی های هوشمند بوده و با استفاده از آن می توان به ضبط ویدئو کنفرانس و فیلمبرداری پرداخت. همچنین یک میکروفون با کیفیت باید دارای دریافت چند جهت داشته باشد که این امر موجب می‌ شود بهترین گیرندگی را داشته و همچنین کمترین نویز را دریافت کند.

علاوه بر این داشتن وزن پایین میکروفون موجب می شود حمل و نقل آن آسان بوده و بتوان در شرایط مختلف از آن استفاده نمود. قیمت کاملا مناسب میکروفون های موبایلی نیز بسیار مد نظر خریداران قرار می گیرد که با این حال وقتی شما به فروشگاه پارسیان تک مراجعه می کنید اگرچه با طیف گسترده ای از میکروفون ها گوشی مواجه می شوید اما باید کاملا متناسب با نیاز و هزینه ای که قرار است پرداخت کنید این میکروفون ها را خریداری نمایید که در اینجا طبیعتاً مشاورین فروش این فروشگاه شما را یاری خواهند کرد.

0/5 (0 نظر)