زمانی که نیاز به خرید تجهیزات دارید باید حتما از افراد آگاه و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. اما در صورتی که خود مایل به تهیه تجهیزات و نصب آن در سازه خود هستید باید اطلاعات کافی داشته باشید. خرید و نصب دوربین مدار بسته را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

قبل از خرید و نصب دوربین مدار بسته به چه نکاتی توجه کنید

معمولا افرادی علاقه دارند خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز خود را خود انجام دهند باید با کسب اطلاعات در این زمینه برای این کار آمادگی پیدا کنند. تجهیزاتی که با تکنولوژی مدرن طراحی و تولید می شوند و در بازار انواع مختلفی از آن با برندها و قابلیت های گوناگون عرضه می شود نیاز به مهارت و شناخت ویژه دارند. درباره نحوه خرید و نصب دوربین مدار بسته نیز این کار کاملا صدق می کند. به دلیل تنوع وسیع این تجهیزات در بازار عدم آگاهی های لازم انجام این کار باعث ایجاد خسارت به این افراد می شود. برای همین حتما به چند نکته مهم در زمان خرید دوربین مدار بسته و نصب آن در سازه توجه کنید.

خرید و نصب دوربین مدار بسته

نوع برند دوربین مدار بسته مهم در انتخاب

از مهم ترین نکاتی که در خرید و نصب دوربین مدار بسته اهمیت ویژه ای دارد توجه به برند آن است. به دلیل تولید این تجهیزات توسط کشورهای مختلف تولید کنندگان زیادی برای سودجویی اقدام به تولید محصولات بی کیفیت بدون ارائه خدمات نموده اند. در زمان خرید و نصب دوربین مدار بسته حتما به برند و کشور تولید کننده توجه نمایید. ارائه کارت گارانتی و خدمات پس از فروش از مزایای خرید این برندها است.  به شما توصیه می کنیم  از جستجو در سایت خارجی  برای یافتن محصول مورد نظر خود غافل نشوید.

خرید و نصب دوربین مدار بسته

قابلیت های دوربین مدار بسته

در خرید و نصب دوربین مدار بسته باید حتما قابلیت های دوربین  های عرضه شده در بازار را مقایسه کنید. بیشتر تولید کنندگان برای جلب نظر خریداران از قابلیت های مختلفی  در تجهیزات خود بهره برده اند. بعد از توجه به برند دستگاه این قابلیت های دوربین مدار بسته است که باید حتما مد نظر قرار گیرد.

توجه به نیاز خود

همیشه باید حتما نیاز خود به انتخاب چه نوع دوربین را مد نظر قرار دهید. معمولا به دلیل مقدار درجه  امنیت سازه ها می توان از دوربین ها با قابلیت امنیتی مختلف استفاده نمود. با توجه به سطح درجه امنیت در هر سازه دوربین ها با قابلیت های مختلفی در بازار عرضه می شوند. همچنین انتخاب تعداد دوربین هایی که در قسمت های با اهمیت تر سازه نصب می شوند و از کیفیت تصاویر بالاتری برخوردار هستند نیز در خرید و نصب دوربین مدار بسته بسیار مهم است.

خرید و نصب دوربین مدار بسته

 تعیین تعداد تجهیزات مورد نیاز در خرید و نصب دوربین مدار بسته

در زمان خرید و نصب دوربین مدار بسته باید حتما تعداد تجهیزات و دوربین هایی که در سازه باید نصب شوند را مد نظر قرار دهید. با توجه به امنیت سازه ها تعداد دوربین های نصب شده در هر سازه متفاوت است. در سازه ها با درجه امنیتی بالا معمولا تعداد دوربین ها طوری انتخاب می شوند که هیچ گونه نقطه کوری در میان فضاهای تصویربرداری شده به وجود نیاید.

تعیین مقدار تجهیزات نظیر مقدار کابل، سیم ها و یا پیچ ها و.. باعث می شود تا در زمان نصب دچار کمبود تجهیزات نشوید و زمان کمتری برای نصب صرف نمایید.

انتخاب محل دقیق نصب دوربین

قبل از خرید و نصب دوربین مدار بسته باید محل دقیق نصب دوربین را در سازه مشخص کنید. مقدار امنیت این قسمت در هر سازه باعث می شود تا از دوربین با کیفیت تصاویر متفاوتی استفاده شود. همچنین توجه کنید که محل نصب دوربین ها باید حتما با همدیگر همپوشانی داشته باشند. یعنی این که با توجه به برد تصویر برداری هر دوربین می توانید محل نصب دوربین دیگر را تعیین نمایید. باید توجه کنید که در میان این دو محل نصب هیچ گونه فضای خالی که هیچ گونه پوشش دهی تصویری ندارد وجود نداشته باشد.

خرید و نصب دوربین مدار بسته

ایجاد سوراخ و حفره های مورد نیاز

نصب دوربین مدار بسته بر روی دیوارها با ایجاد سوراخ هایی جهت عبور سیم ها و کابل ها صورت می گیرد. حتما قبل از خرید و نصب دوربین مدار بسته اقدام به ایجاد سوراخ در محل نصب نمایید. این کار مانع از تلف شدن وقت شما در زمان نصب دوربین می شود. همچنین با ایجاد سوراخ با ابزارهای مناسب این کار مانع از ایجاد خرابی و ایجاد هزینه های اضافی برای سازه می شود. توجه نمایید که در بعضی از محل ها که ایجاد سوراخ امکان پذیر نیست حتما از داکت ها یا سینی کابل جهت پوشش کابل ها برای ایجاد زیبایی بیشتر استفاده نمایید.

موارد مهم در زمان نصب دوربین مدار بسته

با نکات مهم در خرید و نصب دوربین مدار بسته آشنا شدید اما در زمان نصب دوربین باید حتما به چند مورد مهم توجه نمایید.

  • ارتفاع محل نصب دوربین را در نظر بگیرید. این کار کمک می کند تا دوربین بهترین تصاویر را ضبط کند علاوه بر آن دوربین از دست سارقان نیز دور بماند.
  • از نصب دوربین در محل هایی که امکان آتش سوزی در آن وجود دارد خودداری کنید. اگر مجبور به نصب دوربین در این محل ها هستید حتما از کاورهای ضد حریق برای پوشش دوربین استفاده نمایید.
  • نصب دوربین باید در محل هایی باشد که کمترین احتمال اصابت صاعقه را دارد. نصب میله صاعقه گیر در خرید و نصب دوربین مدار بسته به شما کمک می کند.
  • از نصب دوربین در نزدیکی ایستگاه های رادیویی یا سیم های فشار قوی بپرهیزید. این کار باعث ایجاد نویز بر روی تصاویر ضبط شده می شود. برای جلوگیری از این اتفاق حتما از سیم ارت در نصب دوربین استفاده کنید.
  • سیم دوربین مدار بسته نباید در محل دید و در دسترس باشد. تغییر زاویه دید دوربین با کمک سیم ها به راحتی امکان پذیر است.

خرید و نصب دوربین مدار بسته

در صورتی که در زمان خرید و نصب دوربین مدار بسته دچار مشکل شدید حتما از افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. سپردن نصب دوربین مدار بسته به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک می کند تا از ایجاد هزینه های اضافی بعد از نصب جلوگیری کنید.

سایت پارسیان تک با سال ها تجربه در زمینه عرضه تجهیزات امنیتی به خریداران این محصولات خدمات ارائه می کند. با خرید از این سایت از نیروی متخصص آن جهت نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته با هزینه بسیار مناسب استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه فرمایید.

 

0/5 (0 نظر)