وجود باندها و اسپیکرها در انواع و اندازه های مختلف، کار ما را ساده تر کرده است. در اکثر لوازم الکترونیکی مثل موبایل، تلویزیون، لپ تاپ، کامپیوتر و… نیز اسپیکر مشاهده می شود. اما اگر به دنبال خرید اسپیکر و باند مجزا هستید و اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرید. پارسیان تک در کنار شماست تا بهترین انتخاب ها را برای شما رقم بزند. در قدم اول، باید یک اطلاعات کلی و راهنما جامع از خرید اسپیکر به دست بیاوریم. به ویژه اگر در مراحل ابتدایی هستید، این مفاهیم می توانند کمک بسیار زیادی به شما بکنند. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

برای خرید اسپیکر اول بودجه خود را تعیین کنید!

مهم ترین جزء هر خریدی، تعیین میزان بودجه است. در قدم اول باید مشخص کنید که به چه مقدار پول قرار است صرف خرید اسپیکر شود! سپس بر اساس بودجه خود، گزینه های مد نظر را تعیین می کنید. این کار باعث می شود تا دقت بیشتری در خرید به خرج دهید و سردرگم نباشید! ممکن است تصور کنید که قیمت اسپیکر های باکیفیت، بسیار بالاست. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد. در تمام طیف قیمت، اسپیکر باکیفیت وجود دارد، کافی است انتخاب درستی داشته باشید. اگر برای خرید اسپیکر به کمک نیاز دارید، حتما با مشاورین پارسیان تک تماس بگیرید تا بهترین نکات جهت خرید به شما ارائه شود.

اندازه اتاق چه قدر است؟

اندازه اتاق چه قدر است؟

نکته بعدی که حتما باید به آن توجه کنید، اندازه اتاق است. فضای در دسترس شما ممکن است انتخاب هایتان را محدود کند، زیرا هر نوع اسپیکری برای هر اتاقی مناسب نیست. اسپیکرها برای اینکه حداکثر توانایی خود را نشان دهند به فضای خالی نیاز دارند؛ زیرا شما با امواج سر و کار دارید! به طور مثال، میزان پخش صدا در فضا به فاصله بین اسپیکر و دیوار بستگی دارد. در نتیجه برخی از افراد ذکر می کند حداقل فاصله دو متری از دیوار را رعایت کنید تا صدا انعکاس مناسبی داشته باشد. به طور مثال بلندگوی پرقدرت و بزرگ، مناسب اتاق کوچک نیست.

با توجه به شکل اتاق، شما باید تا حد امکان از گوشه ها و دیوارها دوری کنید تا صدا به اندازه کافی پخش شود. در صورت چینش نادرست و درنظر نگرفتن فضای کافی، حتی ممکن است تداخل میان امواج صدا ایجاد شود. یک بلندگوی تمام برد با پاسخ فرکانسی 60 هرتز تا 18 کیلوهرتز ممکن است برای بسیاری از ژانرهای موسیقی مانند کانتری، فولک یا فولک راک مناسب باشد.

خرید اسپیکر اکتیو یا پسیو؛ کدام یک بهتر است؟

اکتیو یا پسیو بودن در خرید اسپیکر اهمیت زیادی دارد. اصلی ترین تفاوت بلندگوهای اکتیو و پسیو در آمپلی فایر آن هاست. تقویت کننده یا آمپلی فایر در بلندگوهای اکتیو به صورت داخلی تعبیه شده اند. در حالی که بلندگوهای پسیو به تقویت کننده خارجی نیاز دارند. از اسپیکرهای فعال (اکتیو) در محیط های کوچک استفاده می کنند و برای اجراهای زنده کوچک عالی هستند. البته بسیاری از متخصصین حرفه ای، باندهای پسیو را نسبت به سایر موارد ترجیح می دهند. زیرا می توانند تنظیمات خروجی صدا را تغییر دهند. شما در پارسیان تک می توانید با تفاوت و شباهت های باند اکتیو و پسیو آشنا شوید.

به ساب ووفرها دقت کنید!

شاید از خود بپرسید که ساب ووفر دقیقا چه کاری را انجام می دهد؟ این وسیله کاربردی بدون کم کردن کیفیت، بیس صدا را تغییر می دهد. یکی از نکات مهم در خرید باند، توجه به حداکثر صدای خروجی است. این میزان با واحد وات بیان می شود. توان خروجی بالای ساب ووفر، نشان از کیفیت آن دارد. آمپلی فایرها در عملکرد ساب ووفر نقش مهمی ایفا می کنند. در واقع، همین سیستم به ظاهر ساده، تفاوت بسیار زیادی نسبت به باندهای معمولی ایجاد می کند. ساب ووفرها، یکی از مهم ترین اجزا در سیستم های حرفه ای محسوب می شوند پس ساده از کنار آن ها عبور نکنید!

به ساب ووفرها دقت کنید!

راهنمای خرید اسپیکر؛ ابعاد باند مساله مهمی است!

در نگاه اول ممکن است تصور کنید که ابعاد اسپیکر، اهمیت چندان زیادی در کیفیت صدا نخواهد داشت. اما قضیه کاملا عکس این ماجراست! جدا از اجزای داخلی باند، اندازه آن هم نقش مهمی در میزان صدا خواهد شد. تعداد افراد مستقر در فضای مورد اندازه، ابعاد و شکل اتاق و اسپیکر از عوامل تاثیر گذار در بازتاب امواج صدا هستند. به طور مثال، خرید یک باند بزرگ برای فضای کوچک مناسب نیست و در صورت عدم رعایت قوانین چینش، ممکن است صدای مناسبی به گوش مخاطب نرسد و این موضوع ربطی به کیفیت باند نخواهد داشت.

خرید اسپیکر و باند

چنانچه قصد خرید اسپیکر یا باند و تجهیزات جانبی آن ها را دارید، حتما به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. پارسیان تک همراه شماست تا باکیفیت ترین ابزار موجود را در اختیار شما قرار دهد. فروش انواع میکروفون، باند اکتیو و پسیو، تجهیزات نور، میکسر و پاور میکسر و… در فروشگاه پارسیان تک انجام می شود. جهت مشاوره و خرید کافی با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

لینک های پر بازدید سایت

خرید باند سقفی

خرید باند اکتیو

خرید باند پسیو

 

0/5 (0 نظر)