یکی از مسائل مهم در نصب سیستم نظارت تصویری محل نصب دوربین مداربسته است، این مسئله یکی از مهم ترین قسمت های کار است که دارای اهمیت بالایی است. در ادامه چند محل مناسب برای نصب دوربین مداربسته و چند عامل برای پیدا کردن بهترین محل برای نصب دوربین مداربسته پرداخته ام.

محل نصب دوربین مداربسته

اهمیت محل نصب دوربین مداربسته

این که دوربین مداربسته یمان را در چه نقطه ای نصب کنیم یکی از سوالات اغلب افراد است. اگر بتوانید به این سئوال پاسخ درستی بدهید 50 درصد راه تامین امنیت را رفته اید اما اگر به درستی پاسخی به این سئوال ندهید امنیت مکان مورد نظر شما به درستی تامین نشده و باعث به وجود امدن خطرات امنیتی میشود.

اهمیت مکان نصب دوربین ها مهم تر از نوع دوربین های شماست، اگر شما دوربین هایی با حداقل کارایی دارید اما بتوانید انها را در محل مناسبی نصب کنید امنیت مکان شما بسیار بالاتر از امنیت مکانی است که دارای دوربین هایی با حداکثر قابلیت است اما در مکان مناسبی نصب نشده است.

 

بهترین محل ها برای نصب دوربین مداربسته

  • درب‌های جلو و عقب
  • پنجره‌های دور از خیابان
  • فضاهای عمومی بزرگ (آشپزخانه،‌ اتاق نشیمن و غیره)
  • راه‌های ورودی
  • ایوان‌ها
  • راه پله‌ها

محل نصب دوربین مداربسته

درب های ورود و خروج

از مهم ترین مناطق هر مکانی میباشد، در اکثر مکان هایی که فقط یک درب ورود و خروج دارند به شما کمک میکند تا رفت و امد افراد مختلف را زیر نظر بگیرید و اگر مورد مشکوکی را مشاهده کردید اقدام به برطرف کردن ان کنید.

پنجره‌های دور از خیابان

اغلب دزدان و سارقان با شکستن پنجره هایی که دور از خیابان یا به عبارتی پنجره هایی که در دید عموم نیستند استفاده میکنند، حال شما با نصب دوربین مداربسته در مکانی که بتوانید این پنجره ها را تحت پوشش خود دربیاورید میتوانید در صورت دزدی، به بسیاری از اطلاعات سارقان دست یابی داشته باشید.

فضاهای عمومی

در فضای های بزرگ، باید به این نکته در نصب دوربین مداربسته توجه کنید که دوربین های مداربسته همه قسمت های مکان مورد نظرتان را پوشش دهد و مکان شما دارای نقطه کور نباشد.

راه‌های ورودی و راه پله ها و ایوان ها

معمولا راه های ورودی و راه پله ها مکان خوبی برای پنهان شدن سارقان هستند. و زمانی که شما این راه ها را پوشش دهید امنیت مکان خود را تا حد زیادی تامین کرده اید.

محل نصب دوربین مداربسته

مراقبت از دوربین مداربسته

در هر مکانی که میخواهید از دوربین مداربسته استفاده کنید باید به این نکات توجه کنید:

  • امواج الکترومغناطیس و صاعقه
  • دما, میزان بارندگی, گرد وغبار
  • مناطق قابل اشتعال
  • میزان نور و روشنایی
  • و چند فاکتور دیگر…

 

اگر شما دوربین خود را در مکان هایی نصب کنید که در معرض خطرات بالا باشند اول از همه امنیت مکان مورد نظر شما پایین می اید و دوم باعث وراد شدن خسارات فراوانی بر شما میشود. در وهله اول اگر دوربین شما اسیب دیده باشد و شما از اسیب دیدگی ان اگاهی نداشته باشید باعث میشود تا افراد سودجو از این اسیب دیدگی استفاده کنند و امنیت مکان شما را به خظر بیندازند.

اما وجود این مشکلات به معنی عدم استفاده از دوربین در محل های بالا نیست، بلکه با استفاده از تجهیزات خاص میتوان جلوی وارد شدن اسیب توسط برخی از موراد بالا را گرفت؛ مثلا در مکان هایی مثل سایت های پتروشیمی که یکی از موراد قابل اشتعال است میتوان با نصب کاور های مخصوص بر روی دوربین های مداربسته از وارد شدن اسیب به دوربین مداربسته جلو گیری کرد.

و یا در مکان هایی که دوربین ما در معرض صاعقه و امواج الکترومغناطیسی است میتوان با استفاده از میله های صاعقه گیر جلوی وارد شدن اسیب به دوربین را گرفت.

در مناطقی که رطوبت هوا یا میزان بارندگی زیاد است یکی از عواملی که دوربین مداربسته ما را تهدید میکند ایجاد شبنم به واسطه تغییرات دمای هوا و زنگ زدن و خوردگی بدنه ی دوربین مداربسته است که میتوان با قرار دادن دوربین در محفظه های خاص از وارد شدن خسارت و اسیب به دوربین جلوگیری کرد.

که با توجه به منطقه میتوان از محفظه های مناسب استفاده کرد، مثلا در مناطقی که گرمای هوا زیاد است دوربین های مداربسته در محفظه هایی قرار میگیرد که دارای فن خنک کننده هستند.

در مواردی که روشنایی یا میزان نور خیلی زیاد یا خیلی کم است باید از نوع مناسبی از دوربین ها استفاده کرد، برای مثال در مکان هایی که میزان روشنایی کمی دارند باید از دوربین های مدار بسته ای که در نور کم تصویر برداری می کنند استفاده کرد که این دوربین ها دارای حساسیت بالا و یا اشعه مادون قرمز می باشند.

محل نصب دوربین مداربسته

سخن پایانی

این که شما دوربین مداربسته خود را در چه مکانی نصب کنید بستگی به مکان و محل مورد استفاده شما دارد، که شما میتوانید با یک مشاور مشورت کرده و بهترین محل ها را انتخاب کنید یا این که با مطالعه مقالات این چنینی خودتان محل های مناسب را برای نصب دوربین مداربسته یتان انتخاب کنید.

اما به این نکته هم توجه کنید که دوربین های شما همه نقاط مکان موردنظرتان را پوشش دهد یا به عبارتی مکان شما دارای نقطه کور نباشد. امیدوارم که این مقاله به شما در انتخاب محل موردنظرتان کمک کرده باشد.

0/5 (0 نظر)