امروزه نصب دوربین مدار بسته از جمله حرفه های پرمتقاضی بازار به شمار آمده و میتوان از این راه درآمد بسیار خوبی را کسب کرد. در واقع امروزه با هوشمندترشدن شهرها و به مراتب ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و … حاصل از پیشرفت های صورت گرفته در حوزه تکنولوژی، دوربین مداربسته به عنوان از جمله اقلام های اساسی و مهم سیستم امنیتی محسوب می شود. از همین رو مالکین این گونه از ساختمان ها تلاش می کنند که با نصب این دوربین در نقاط مهم و حساس، امنیت ساختمان خود را تا حد مطلوبی افزایش دهند. در این مقاله قصد داریم تا شما خوانندگان عزیز و محترم را با مراحل مختلف نصب دوربین مداربسته در تهران و سایر شهرهای کشور آشنا کنیم؛ همراه ما باشید.

نصب دوربین مدار بسته

 مراحل مختلف نصب دوربین مدار بسته

به طور کلی مراحل نصب دوربین مدار بسته با توجه به نوع آن لازم است که مطابق استانداردهای تعریف شده جهانی در این حوزه صورت بگیرد و رعایت تمامی اصول و نکات مربوط به آن از شرایط اصلی این کار به شمار می آید . در این بخش با توجه به نیاز گسترده مراکز مختلف جامعه به استفاده از این دسته اقلام امنیتی برا نظارت و کنترل محیط اطراف، ما به ذکر اطلاعات و دانش پایه ای گام و مراحل نصب آن به صورت زیر پرداخته ایم :

نصب دوربین مدار بسته

گام 1 : تعیین محل نصب دوربین و جانمایی محل عبور سیم ها 

در حقیقت قبل از خرید دوربین باید بر اساس موقعیت نقشه ساختمان خود مشخص کنیم که دقیقا چه نقاطی برای نصب دوربین مدار بسته حائز اهمیت بوده و بدون هیچگونه مانع و با زاویه دیدی مطلوب می تواند بر رفتار و آمد و شد افراد در آن محیط نظارت و کنترل داشته باشد. سپس با مشخص شدن نقاط نصب دوربین، نوبت به انتخاب مسیری کوتاه و مناسب برای سیم کشی این دوربین ها و اتصال آن ها با تجهیزات جانبی دیگر آن می رسد.

البته نوعی از دوربین های مدار بسته به صورت شبکه بیسیم و بر اساس وای فای کار و هیچ نیازی برای حفر مسیر عبور سیم داخل دیوار یا سقف و زمین ندارند. بهتر است که مسیر عبور سیم را به گونه ای در نظر گیرید که احتمال دسترسی سارقین و سایر افراد برای انجام اعمال خرابکاری به آن وجود نداشته باشد و از دید چشم افراد دور باشد.

نصب دوربین مدار بسته

گام 2 : خرید یک دوربین مدار بسته با کیفیت و انتخاب تجهیزات مناسب آن

در دومین گام از مراحل نصب دوربین مدار بسته باید متناسب با نیاز خود برای تهیه یک دوربین باکیفیت از برندهای معتبر و شناخته شده اقدام کرد. همچنین در کنار خرید دوربین باید به سایر اقلام و تجهیزات مورد نیاز آن با توجه به متراژ فضای ساختمان، حساسیت آن ها و … اقدام نمود. از جمله این اقلام و تجهیزات را میتوان شامل دستگاه DVR یا PVR، سیم (کابل) و فیش، هاردیسک، منیع تغذیه و … دانست که هر یک از آن ها باید از بهترین نوع و متناسب با دوربین های خریداری شده خود باشد.

نصب دوربین مدار بسته

گام 3 : نصب دوربین مدار بسته در محلهای تعیین شده بر روی نقشه

بعد از کابل کشی و عبور سیم ها در درون حفره های ایجاد شده داخل دیوار و یا عبور آن از روی سقف های کاذب یا زیر زمین، اکنون در این مرحله نوبت به نصب دوربین مداربسته در محل تعیین شده و تنظیم زاویه دید آن به محیط اطراف می رسد. هنگام نصب دوربین مدار بسته باید به زاویه نور خورشید و تاثیر آن بر روی کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین نیز دقت شود. به عبارت دیگر تصاویر ضبط شده باید به نحوی باشد که تابش نور زیاد خورشید به صورت مستقیم بر روی دوربین نصب شده در محل، باعث کاهش کیفیت وضوح تصاویر نشده و همچنین نصب دوربین در محل های تاریک و فاقد نور نیز کاری اشتباه به نظر می رسد.

نصب دوربین مدار بسته

نکته : هنگام نصب دوربین مدار بسته حتما توجه داشته باشید که این نوع دوربین ها ممکن است نسبت به فلز واکنش داده و نصب آن بر روی فلز بدون عایق باعث اختلال در عملکرد صحیح آن به منظور ضبط تصاویر شود. همچنین شرایط آب و هوایی منطقه و عدم دسترسی راحت سارقین به این دوربین ها از دیگر نکاتی است که باید به هنگام نصب دوربین مدار بسته به آن توجه شود.

گام 4: راه اندازی دوربین مدار بسته و تنظیمات مربوط به آن 

درست همانطور که اشاره شد؛ دوربین های مداربسته انواع مختلفی داشته و میتوان آن ها را در 2 حالت آنالوگ و تحت شبکه خریداری نمود. هریک از این دوربین ها با توجه به مدل خود از قابلیت های خاص و منحصر به فردی برخوردار می باشند. بعد از نصب دوربین مدار بسته ساختمان مورد نظر خود در هر یک از نقاط حساس و مهم آن نوبت به مرحله راه اندازی و تنظیمات مربوط به ضبط صدا و تصویر بر روی دستگاه دی وی آر می رسد که این تصاویر ضبط شده را میتوان از راه دور بر روی صفحه نمایشگر سیستم کامپیوتر یا گوشی همراه خود مشاهده کرد. هنگام راه اندازی دوربین مدار بسته به میزان حافظه هاردیسک ( کارت حافظه) خریداری شده برای دستگاه دی وی آر دقت و توجه کافی را داشته باشید.

همچنین تنظیمات مربوط به چرخش دوربین، وضوح مطلوب تر آن، قابلیت زوم بر روی سوژه، ضبط صدا و …. با کمی دانش و مهارت در این زمینه به راحتی انجام می گیرد. منبع تغذیه ای که برای راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته نیز در نظر گرفته شده نیز باید خارج از سیستم برق رسانی ساختمان بوده تا در مواقع اضطراری که با قطعی برق مواجه می شویم؛ این دوربین از کار نیفتند و همچنان مانند روال گذشته به کار خود در خصوص ضبط تصویر و صدای محیط اطراف ادامه دهند.

بهترین برندهای معتبر و شناخته شده برای خرید دوربین مدار بسته

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که چه شرکت هایی در زمینه طراحی و تولید انواع مختلف دوربین مدار بسته فعالیت جدی دارند و با توجه به سابقه و کیفیت محصولات تولید شده خود توانسته اند در جایگاهی ممتاز در این عرصه شناخته شوند. ما در این بخش با نام چند برند معتبر و شناخته شده جهانی در زمینه طراحی و تولید انواع مختلف دوربین مداربسته  همچون برند هایک ویژن، تیاندی، مکسرون، داهوا، آلبارتون، ناظر، آپتین اشاره میکنم. خرید دوربین مدار بسته هر یک از این برندها میتواند تا حدودی خیال شما را از بابت هزینه های گزافی که مجدد برای تعمیر یا تعویض دوربین مدار بسته در مدت زمانی اندک بعد از استفاده از آن باید صرف شود؛ راحت خواهد کرد.

0/5 (0 نظر)