در موارد امنیتی و حفاظتی ، دوربین مدار بسته ( CCTV ) یکی از اصلی ترین تجهیزاتی است که مورد استفاده قرار میگیرد. امروزه بکارگیری سیستم های امنیتی فوق پیشرفته تاثیر بسیار زیادی در افزایش امنیت محل نصب دارد. این افزایش امنیت می تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد. افزون بر اینکه از دوربین های مداربسته می توان برای نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات و بازدیدکنندگان از کسب و کار شما نیز بهره گرفت.

حال سوالی که در این زمینه پیش می آید این است که یک دوربین امنیتی خوب باید از چه خصوصیاتی برخوردار باشد؟ برای دانستن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

ویژگی های یک دوربین مدار بسته مناسب و کاربردی

برای تهیه تجهیزات امنیتی همچون دوربین مدار بسته، بسیار مهم است که فرد از قبل، اطلاعات کافی در مورد بهترین و مناسبترین سیستم مدار بسته داشته باشد تا قادر باشد از این تجهیز نهایت استفاده را ببرد. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی هایی که لازم است یک دوربین مدار بسته از آنها برخوردار باشد، می پردازیم.

  • سازگار بودن دوربین با شرایط آب و هوایی محل نصب

دوربین های مداربسته را می توان هم در محیط داخلی ساختمان و هم فضای بیرونی آن نصب نمود و مورد استفاده قرار داد. اگر قصد دارید این تجهیزات امنیتی را در فضا های بیرونی بکار ببرید، لازم است تا فاکتور های متعددی از قبیل میزان نفوذ گرد و غبار، میزان بارش، نفوذ آب و بازه دمای کاری آن را در نظر بگیرید. توجه به درجه بندی های استاندارد IP به شما کمک می کند تا میزان مقاومت دوربین را در برابر بارش و گرد و غبار، به راحتی تشخیص دهید.

این را هم در نظر داشته باشید که دوربین هایی با کیفیت ساخت و ضریب نفوذ بالاتر با اینکه نیازمند صرف هزینه ای بیشتر از دوربین های مداربسته معمولی هستند، اما به دلیل داشتن طول عمر و ماندگاری بالاتر قطعا ارزش یکبار امتحان کردن را دارند.

دوربین مدار بسته

  • انتخاب دوربین مدار بسته در ابعاد و اندازه ای مناسب

خوشبختانه ما در عصری زندگی می کنیم که به سبب پیشرفت تکنولوژی به خصوص در عرصه تجهیزات امنیتی، دوربین های مدار بسته کوچکتر شده و در کنار آن از شکل و شمایلی مدرن و زیباتر بهره مند گشته اند.

بسته به اینکه دوربین مداربسته برای چه منظوری استفاده می شود، اندازه مناسب برای دوربین متفاوت خواهد بود، برای نمونه اگر فردی بخواهد در بیرون از ساختمان مسکونی خود از دوربین های امنیتی با اندازه بزرگ استفاده کند، با این کار سبب دوری سارقین از محل زندگی خود خواهد شد، چرا که این افراد با دیدن دوربین های مدار بسته، از ترس اینکه در حین وقوع جرم شناسایی و بازداشت شوند، از ارتکاب جرم خودداری نموده و سریعا محل را ترک می کنند.

همچنین خرید دوربین های مدار بسته در اندازه های کوچک را به افرادی توصیه می کنیم که قصد دارند به شیوه ای مخفیانه و کاملا نامحسوس محیط مورد نظرشان را تحت نظارت خود درآورند. افزون بر اینکه این مدل دوربین ها برای فضا های بسته مناسب تر است.

  • توانایی کنترل از راه دور

قابلیت کنترل از راه دور از مزایای بسیار کاربردی است که در مورد دوربین های مدار بسته وجود دارد. این ویژگی به شما کمک میکند تا در هر مکانی که هستید، قادر باشید به صورت آنلاین و اینترنتی به نظارت محل کار یا زندگی خود پرداخته و خیال تان را از بابت هر گونه مشکل آسوده نمایید.

دوربین مدار بسته

  • سنسور تشخیص حرکت

یکی دیگر از خصوصیاتی که در مورد یک دوربین مدار بسته خوب وجود دارد، قابلیت تشخیص حرکت می باشد. دوربین هایی که توانایی شناسایی حرکتی دارد ، قادر هستند علاوه بر شناسایی افراد، اشیا و وسایل نقلیه، هر گونه فعالیت مشکوک را ضبط نموده و در اختیار صاحب خانه قرار دهد.

در این رابطه شما می توانید با صرف هزینه بیشتر، سیستم امنیتی تان را ارتقا داده و آن را مجهز به این آپشن فوق العاده کاربردی نمایید.

  • انعطاف پذیری در عملکرد دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته معمولی که ثابت هستند، تنها قادرند از یک نقطه مشخص فیلمبرداری کنند، نمی توانند در جهات مختلف بچرخند و از قابلیت بزرگنمایی نیز بهره ای نبرده اند. اما دوربین های PTZ تمامی این قابلیت ها را داشته و شما می توانید بر حسب نیاز خود، از بین این دو نوع دوربین امنیتی، یکی شان را انتخاب کنید، به عنوان مثال اگر قصد دارید یک منطقه بزرگ را تحت نظر بگیرید، به جای استفاده از چندین دوربین ثابت می توانید از یک دوربین گردان PTZ برای این کار بهره بگیرید، در مقابل دوربین های ثابت را داریم که عمدتا در محیط هایی با فضایی کوچک بکار گرفته می شوند.

دوربین مدار بسته

  • سیستم ضبط صدا و میکروفون

یکی از تفاوت های اساسی که بین دوربین مدار بسته امروزی و قدیمی وجود دارد، قابلیت ضبط و سمع صدا است. بیشتر سیستم های مداربسته امروزی مجهز به این قابلیت اند که با استفاده از آن میتوان به ضبط صدای محل کار و یا منزل پرداخت. با وجود چنین مزایایی، به این نکته هم باید توجه کرد که نصب دوربین های مدار بسته با قابلیت ضبط صدا در برخی مکان ها قانونی نبوده و در صورت استفاده ، ممکن است با مشکلات جدی روبرو شوید.

  • دید در شب

همانطور که می دانید بیشتر سارقان علاقه خاصی به انجام سرقت در تاریکی شب دارند؛ بنابراین اگر قصد نصب دوربین های مدار بسته را در منزل خود دارید، بهتر است از مدل هایی استفاده کنید که از قابلیت ضبط فیلم در تاریکی برخوردار باشند. دوربین های مجهز به مادون قرمز می توانند به راحتی اینکار را انجام دهند. البته شما می توانید با صرف هزینه ای بیشتر، انواع دیگری از دوربین های مدار بسته را تهیه کنید که بدون نیاز به تابش مادون قرمز، قادرند به ضبط تصاویر با کیفیت بپردازند.

دوربین مدار بسته

  • رنگ و رزولوشن

کیفیت و میزان وضوح تصویر یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت دوربین مدار بسته است. اگر تمایل دارید برای خرید سیستم امنیتی خود هزینه ای اندک را اختصاص دهید، میتوانید از دوربین های مداربسته سیاه و سفید با کیفیت تصویر پایین استفاده کنید. نکته منفی که در رابطه با این نوع دوربین های معمولی وجود دارد، این است که قادر به شناسایی دقیق سارقان و جزئیات تصویر نیستند.

خرید و نصب انواع دوربین های مدار بسته

حال پس از آشنایی با ویژگی های یک دوربین مدار بسته خوب ، در صورت تمایل برای خرید این تجهیزات حفاظتی و امنیتی می توانید به وب سایت فروشگاهی ما مراجعه نموده و پس از دریافت اطلاعات لازم به ثبت سفارشات خود بپردازید. این مجموعه یکی از فروشنده های معتبر در زمینه تجهیزات امنیتی با کیفیت است.

یک مورد از خدماتی که برای مشتریان به وجود آمده است، نصب انواع دوربین های مدار بسته به شیوه ای کاملا اصولی و استاندارد است. همیشه به یاد داشته باشید شما لیاقت دریافت بهترین خدمات را دارید و در این مورد می بایست از معتبرترین شرکت های نظارتی خرید کنید تا در صورت هر گونه مشکل، از آن ها کمک بگیرید چرا که دریافت خدمات ناقص یا غلط، تنها هزینه اضافی را برای شما در پی خواهد داشت.

دوربین مدار بسته

0/5 (0 نظر)