امروزه استفاده از تکونولوژی در کارها به آنها و سرعت و راحتی زیادی بخشیده است. میکروفن یقه ای حرفه ای یک میکروفون بسیار پیشرفته است که در اموری همچون سینما و یا سخنرانی ها و یا بسیاری از کارها آزادی عمل و راحتی زیادی به اجرا کنندگان این امور بخشیده است.

میکروفن یقه ای چیست

در گذشته افرادی که در سینما و یا تاتر و یا سخنرانان در همایش ها و یا مجریان برنامه ها مجبور یه حمل میکروفون هایی بودند که سیم های بلند و دست و پا گیری داشت. سیم ها علاوه بر مشکلاتی که برای استفاده کنندگان این دستگاه ها داشت محل اجرا را نیز شلوغ و در هم  ریخته می نمود. در تمام ساعات اجرای برنامه و یا سخنرانی نیز مجریان همیشه نگران گیر افتادن در این سیم ها و یا قطع ناخواسته سیم بنا به هر دلیلی بودند.

اما امروزه با استفاده از فن آوری های بسیار پیشرفته و تولید میکروفن یقه ای حرفه ای این گونه امور به سادگی اجرا و هیچ نگرانی بابت قطع و یا شلوغی صحنه وجود ندارد.

با اتصال این نوع میکروفون یقه ای به لباس و به طور مخفی هر فرد آزادی عمل زیادی در تحرکت و اجرا دارد. همچنین از خسته شدن دست برای نگه داری میکروفن نیز خبری نیست.

میکروفن یقه ای حرفه ای

میکروفن های مینیاتوری

در گذشته به میکروفن های یقه ای حرفه ای میکروفون مینیاتوری اطلاق می شد. تولید کنندگان این محصولات در فکر طراحی و تولید میکروفن های یقه ای به کوچک ترین اندازه ممکن اما با بالا ترین کارکرد هستند.

بزرگ ترین مزیت این میکروفن حرفه ای قابلیت استفاده از آن در تمام جهات می باشد. مصرف کننده می تواند به سادگی به اطراف حرکت نماید بدون این که نگران ضبط با کیفیت صدا در یک جهت مشخص باشد.

امروزه نوعی بسیار پیشرفته ای از میکروفن یقه ای حرفه ای به بازارعرضه شده است که سیم ندارند و تنها برای ارتباط گیرنده وفرستنده از دو آنتن در آن استفاده شده است.

میکروفن یقه ای حرفه ای

نحوه استفاده از میکروفن یقه ای حرفه ای

با طراحی ویژه ای که این میکروفن ها با آن تولید می شوند هر مصرف کننده به سادگی می تواند از آن در یقه لباس و یا در صورت داشتن موهای پرپشت در داخل موهای خود استفاده نماید.

در صورتی که شما از داشتن موهای بلند و پرپشت بهره مند هستند به سادگی قسمت بادگیر میکروفن یقه ای را جدا و میکروفن را در داخل موهای خود پنهان نمایید. در این صورت دست ها آزادی عمل بیشتری داشته و قدرت اجرای شما با استفاده از دست ها افزایش می یابد.

اما در صورتی که از نعمت موهای پر پشت بی بهره هستند باز نگران نباشید طراح و سازنده این میکروفن یقه ای حرفه ای به فکر شما بوده است. میکروفن را به سادگی به یقه ای لباس و یا کت خود  متصل و در زیر آن پنهان نمایید. نکته مهم در هنگام اتصال به این صورت در این است که باید هر چه می توانید میکروفن را به دهان خود نزدیک نمایید. در این صورت است که صدای صاف و بدون لرزش و نویز خواهید داشت.

میکروفن یقه ای حرفه ای

چگونه از میکروفن یقه ای حرفه ای استفاده نمایید

برای این که از این میکروفن یقه ای حرفه ای بهره کامل را ببرید نیاز است که به محل اتصال آن توجه نمایید. معمولا هر تولید کننده با اندازه های مختلفی این میکروفن های یقه ای را تولید می نماید.

در هر میکروفن یک گیرنده صدا وجود دارد که معمولا بی سیم بوده و به دستگاه رکوردر اتصال می یابد. اما افراد می توانند این اتصال را با سیم نیز انجام دهند. اما باید کمی تغییرات در آن ایجاد شود. برای این کار باید یک مبدل عمل اتصال را به کنتور صورت دهد. اما عیب این نوع اتصال در این است که مجری و یا سخنران و یا هر فرد مصرف کننده دیگر قادر به تحرک نمی باشد. زیرا در صورت حرکت میکروفن کارایی لازم را دارا نیست.

میکروفن یقه ای حرفه ای

خرید میکروفون یقه ای

برای این که یک خرید مناسب انجام دهید باید به چند نکته مهم هنگام خرید میکروفن یقه ای حرفه ای توجه ویژه نمایید.

  • از میکروفن یقه ای برای چه کاری و در چه مقدار فضا می خواهید استفاده نمایید.
  • در صورتی که از باتری به عنوان منبع تغذیه میکروفن بهره می برید آیا باتری های قابل شارژ برای این کار مناسب هستند.
  • این باتری ها تا چه زمانی توانایی شارژدهی به میکروفن شما را دارد.
  • قیمت میکروفن های یقه ای حرفه ای به چه عواملی بستگی دارد.

مزایای استفاده از میکروفون های یقه ای

از مهم ترین مزایای این نوع میکروفن ها می توان به این موارد اشاره نمود.

  • کیفیت بالا در ضبط صدا
  • افزایش ایمنی برای مصرف کننده
  • راه اندازی سریع و کم بودن تعداد کابل ها و سیم ها
  • عدم نیاز به پایه میکروفون و مانیتور در صحنه

از این نوع میکروفن یقه ای حرفه ای بیشتر گزارشگران و یا خبرنگاران می توانند استفاده نمایند. اما برای مجریان که اقدام به ضبط برنامه های ورزشی  می نمایند و یا بازیگران هنگام فیلم برداری و یا هر گونه برنامه ای که نیازمند تحرک است نیز می توان استفاده نمود.  

میکروفن یقه ای حرفه ای

میکروفون یقه ای موبایل

میکروفن یقه ای حرفه ای تنها برای امور مجری گری و یا این گونه موارد نیست نوعی از میکروفن های یقه ای برای موبایل طراحی و تولید شده اند که به سادگی به این گوشی ها اتصال یافته و می توانید به آن به امور شخصی مربوطه بپردازید.

این نوع همچنین می توانند به دوربین های فیلمبرداری و یا انواع ضبط صوت نصب و مورد استفاده واقع شوند. مزیت این نوع میکروفن یقه ای حرفه ای در دارا بودن کنداسور با کیفیت عالی است.

نحوه خرید میکروفون یقه ای از سایت پارسیان تک

از مهم ترین نکات هنگام خرید میکروفن توجه به نوع مصرف و محل مورد استفاده می باشد. همیشه گران ترین کالا لاجرم بهترین کالا نمی باشد. بعضی از میکروفون های یقه ای گران قیمت برای همه امور کارایی ندارند. برای همین بهتر است که هنگام خرید این محصول ابتدا با افراد با تجربه در این زمینه مشورت نموده و سپس اقدام به خرید نمایید.

برای خرید و مشاهده لیست قیمت انواع میکروفن و سیستم های صوتی می توانید به سایت پارسیان تک مراجعه و با کارشناسان در این بخش مشاوره نمایید. قیمت بسیار مناسب و تنوع سیستم های صوتی از بزرگ ترین مزایای این سایت می باشد.

5/5 (1 نظر)