میکروفن هدمیک، دارای کیفیت صدای بالا و طراحی بسیار ظریف است. این میکروفن برای خوانندگان، بازیگران و سخنران ها کاربرد دارد. کیفیت بالای میکروفن هدمیک باعث می شود در صورت حرکت سخنران یا وارد شدن ضربه بر آن صدای آن را پنهان کرده و نویز صدا را کاهش دهد. بسیاری از سخنران ها می خواهند میکروفن آنها هنگام قرار گرفتن جلوی دوربین مشخص نشود، این دسته از سخنران ها می توانند از میکروفن های دو گوش هدمیک استفاده کنند زیرا این میکروفن ها به صورت نامرئی خواهند بود.

در مقایسه میکروفن های هدمیک و یقه ای می توان گفت میکروفن هدمیک با توجه به امکانات و ویژگی های موجود، عملکرد مناسبی نسبت به میکروفن های یقه ای دارد. همچنین این نوع میکروفن را می توانید در جای دلخواه نصب کنید و نگرانی عدم دریافت سیگنال را نداشته باشید. میکروفن های هدمیک را می توانید از سایت های مختلف مانند سایت پارسیان تک با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کرده و از استفاده از آن لذت ببرید.

میکروفن هدمیک

میکروفن هدمیک دارای طراحی بسیار ظریف و زیبایی است و همچنین کیفیت بسیاری بالایی در ضبط صدا دارد. نکته قابل توجه درباره میکروفن هدمیک تنظیم راحت و بسیار ساده آن است. برای استفاده از این میکروفن نیازی به مهارت بالایی نمی باشد و هر کسی می تواند به سادگی از آن استفاده کند. میکروفن هدمیک انواع مختلفی دارد که هر کسی با توجه به نیاز خود می تواند یکی از آنها را انتخاب نماید. میکروفن های هدمیک دارای انعطاف پذیری بالا، دوام و پایداری بسیار خوب و همچنین کیفیت صدای فوق العاده عالی هستند.

میکروفن های هدمیک در دو مدل دو گوش و یک گوش تولید می شوند. استفاده از آنها بسیار ساده است و سخنران یا هر کسی که از آن استفاده می کند، احساس راحتی خواهد کرد. مدل های دو گوش این میکروفن چون به گردن شخص می چسبد، دیده نمی شود و حالت نامرئی دارد. از میکروفن هدمیک می توان در تمامی برنامه های سخنرانی، ورزشی، موسیقی یا آموزشی استفاده کنید. 

میکروفن هدمیک

امکانات میکروفن هدمیک

میکروفن های هدمیک دارای برخی امکانات مانند:

•    پاسخ فرکانسی بین 40 تا 15000 هرتز

•    دارای خروجی TRS

•    دارای کپسول کاردیوئید که با استفاده از آن صدای اصلی را می گیرد و نویز موجود در آن را به حداقل می رساند.

•    دارای چراغ های هشدار دهنده کمبود باتری

•    دارای کنترل ولوم

•    دارای خروجی هایی جهات اتصال به دستگاه های پخش و ضبط صدا مانند میکسر، سیستم های پخش خانگی، کامپیوتر، آمپلی فایر، رکوردر، اکو همراه و….

•    دارای پوشش گیرندگی 10 تا 20 متر ( با توجه به شرایط محیطی و آب و هوا تغییر می کند)

•    دارای گیرنده های تک کاناله

•    قابلیت استفاده در مساجد، همایش، سالن های کوچک و بزرگ، سخنرانی ها، مداحی و آموزشی را دارد.

•    دارای کپسول هایی با حساسیت بالا و پاسخ های فرکانسی مناسب برای ایجاد صدای طبیعی 

میکروفن هدمیک

میکروفن یقه ای

میکروفن های یقه ای در دو مدل بیسیم و با سیم در بازار در دسترس قرار دارد. این نوع میکروفن ها وقتی به دهان سخنران نزدیک باشد در بهترین حالت کار می کند. در صورتی که سخنران سر خود را تکان دهد، ممکن است کمی از کیفیت صدا کم شود اما می توان گفت همچنان کیفیت صدا قابل قبول است. میکروفن های یقه ای به مکان نصب خود وابسته نیستند و در هر سمتی که نصب شوند، صدا را از هر جهت ضبط خواهد کرد. میکروفن های یقه ای برای استفاده در تلویزیون، تئاتر، خبرنگاران، مجری های ورزشی و مصاحبه ها بسیار مناسب و پرکاربرد هستند. زمان هایی که سخنران تحرک زیادی ندارد و در جای خود ثابت هستند، از این میکروفن ها استفاده می کنند.

میکروفن هدمیک

اتصال میکروفن یقه ای

میکروفن های یقه ای اکثرا توسط گیره هایی به یقه سخنگو یا کراوات او متصل می شوند. اگر میکروفن سیم دار باشد، سیم میکروفن به یک رکوردر متصل می شود و آن را در زیر لباس مخفی می کنند. همچنین اگر میکروفن بی سیم باشد، گیرنده به یک رکوردر متصل می شود و یک فرستنده در جیب یا روی کمربند سخنران قرار می گیرد.

میکروفن هدمیک

تفاوت میکروفن هدمیک و یقه ای

برای اینکه انتخاب درستی بین میکروفن های یقه ای و هدمیکی داشته باشید بهتر از تفاوت های آنها آگاه باشید. برای انتخاب بین میکروفن هدمیک و میکروفن یقه ای باید دانست که میکروفن های یقه ای در حالت ثابت قرار می گیرند و فاصله آن با دهان فرد سخنران در طول برنامه تغییر نمی کند، این موضوع باعث می شود ماندگاری صدا افزایش یابد. و اما در میکروفن های هدمیک چون بازوی میکروفن متحرک است و ممکن است فرد سخنران مدام جای آن را تغییر دهد و یا زمانی که از مدل یک گوش آن استفاده می شود.

میکروفن درست روی گوش قرار نگیرد و سخنران سعی کند در طول سخنرانی جای آن را درست کند، ممکن است بر روی کیفیت صدا و نویز هایی که روی آن می افتد، تاثیر گذاشته شود. در صورتی که از میکروفن هدمیک استفاده می کنید، باید در هنگام نصب بر روی گوش فرد سخنگو دقت کافی به خرج دهید.

مهمترین و بزرگترین عیبی که میکروفن های یقه ای دارند این است که اگر بر روی میکروفن ضربه ای بزنید یا لباس فرد سخنران تکان بخورد، صدای آن توسط میکروفن پخش خواهد شد. در نتیجه باید گفت در صورتی که سخنران در هنگام صحبت، تحرک خواهد داشت، بهتر است از میکروفن های هدمیک استفاده شود. در زمان هایی که می خواهید میکروفن مشخص نباشد، در صورتی که از میکروفن یقه ای استفاده کنید، باید آن را در زیر لباس نصب کنید که در این صورت ممکن است در دریافت سیگنال از میکروفن دچار مشکل شوید. ولی اگر از میکروفن های هدمیک استفاده کنید با این مشکل عدم دریافت سیگنال روبرو نخواهید شد. زمانی که نمی خواهید مشخص باشد، بهتر است از میکروفن های هدمیک دو گوشی استفاده کنید تا هم مشکل دریافت سیگنال را نداشته باشید و هم میکروفن شما به صورت نامرئی خواهد شد.

میکروفن هدمیک

کاربرد میکروفن هدمیک

میکروفن های هدمیک به دلیل کیفیت بالا برای خوانندگان، بازیگران، مجریان و حتی بازیگران بسیار مناسب خواهد بود. میکروفن های هدمیک نیز در دو مدل بی سیم و باسیم تولید می شود که در اکثر مواقع از میکروفن های بی سیم برای خواننده ها، مجری ها و سخنرانی ها استفاده می شود. هدمیک هایی که سیم دار هستند برای پادکست ها، تولید محتوا و از این دست موارد استفاده می شوند.

0/5 (0 نظر)