نصب دوربین مدار بسته

نحوه نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته از جمله راهکارهایی است که امروزه از این وسیله به منظور افزایش سطح امنیت محیط و مکان های مختلف بهره می برند. این امر باعث آسودگی خیال افراد شده؛ چرا که آن ها از طریق دستگاه DVR که با استفاده از تکنولوژی انتقال تصویر کار می کند؛ به راحتی می توانند کلیه تصاویر که بعد از خروج آن شخص از خانه یا محل کارشان توسط دوربین ضبط و گرفته شده را مشاهده و بررسی نمایند. از همین رو با توجه به استقبال عموم مردم به استفاده از دوربین های مدار بسته برای ساختمان های خود میتوان گفت که بعد از یادگیری نحوه نصب دوربین مدار بسته و افزایش مهارت های خود در این زمینه می توانید درآمد بسیار خوبی را از طریق این حرفه کسب نمایید.

نصب دوربین مدار بسته - یادگیری نحوه نصب دوربین مدار بسته

برای یادگیری نصب کردن دوربین مدار بسته از کجا شروع کنیم ؟

امروزه از دوربین مدار بسته در جلوی مغازه ها و یا داخل و بیرون انواع ساختمان های مسکونی؛ اداری ، آموزشی، تجاری و …  به منظور نظارت بر رفتار و بر رفت و آمدهای افراد کمک گرفته می شود. این وسیله کاربردی با ضبط تصاویر پیرامون محل نصب خود به صورت شبانه روزی باعث ارتقای امنیت محیط شده و هر شخص با توجه به اطلاعات و توانایی هایی  که در زمینه نحوه نصب دوربین مدار بسته و انتخاب دستگاه مناسب دارد؛ می تواند خود به تنهایی و بدون نیاز به کمک نصاب حرفه ای برای نصب و راه اندازی این دوربین اقدام نماید. در ادامه این بخش ما به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک سیستم دوربین مداربسته را در طی چند مرحله نصب و راه اندازی کنید :

نصب دوربین مدار بسته - یادگیری نحوه نصب دوربین مدار بسته

مرحله اول : اقدامات لازم قبل از نصب دوربین مدار بسته

در نخستین گام برای نصب دوربین مدار بسته در قسمتهای مختلف ساختمان مورد نظر خود باید با استفاده از تجهیزات مختلفی نظیر داکت , لوله , سینی کابل و …، حفره ای را درون دیواره های ساختمان برای عبور سیم کشی دوربین ایجاد نمایید. همچنین یکی دیگر از راهکارهای ممکن برای مخفی کردن محل سیم کشی دوربین مدار بسته، عبور آن از سقف های کاذب, کناف, زیر زمین، دو پوش و … است. البته برخی از مدل های متنوع سیستم های امنیتی دوربین مداربسته نیز در قالب پکیج های بی سیم به فروش می رسند.

نصب دوربین مدار بسته - یادگیری نحوه نصب دوربین مدار بسته

مرحله دوم : تهیه لیستی از اقلام مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

بعد از مرحله مشخص کردن پلان سیم کشی نصب دوربین بر روی کاغذ؛ اکنون در این مرحله لازم است که تمامی نیازها و انتظارات خود را از بابت محل دقیق نصب دوربین، زاویه بندی حوزه تحت نظارت آن در قالب یک لیست به طور دقیق و مشخص تعیین کنید. همچنین میزان شفافیت و کیفیت تصاویر ضبط شده به وسیله دوربین نیز از دیگر اولویت هایی است که باید در این لیست جای گیرد.

از آنجا که به دلیل گران بودن دوربین مداربسته نمی توان برای نظارت و کنترل بر تک تک نقاط ساختمان از این وسیله استفاده نمود؛ باید از نصب دوربین در بخشهای غیر ضروری خودداری کرد و تنها نقاط مهم و حساسی که احتیاج به نظارت دائمی دارند نظیر درب ورودی ، پشتی، پارکینگ ، لابی، راه پله و …. را برای گرفتن بهترین تصویر با بیشترین امکان دید را بر روی پلان نقشه ساختمان مشخص نمود.

نصب دوربین مدار بسته - یادگیری نحوه نصب دوربین مدار بسته

مرحله سوم : خرید بهترین دوربین مداربسته مطابق با نیازهای امنیتی ساختمان

هر شخص با توجه به حساسیت و نیازهای امنیتی پروژه و ساختمان مد نظر خود و متراژ آن می تواند برای خرید پکیج کامل دستگاه دوربین مدار بسته و یا سایر اقلام مورد نیاز خود به صورت جداگانه اقدام نماید. به عبارت دیگر در محیط های کوچک نظیر خانه های مسکونی و … معمولا توصیه می شود که از پکیج آماده ارزان و مقرون بصرفه‌ تر سیستم های نظارت تصویر استفاده شود که نحوه نصب و راه اندازی آن ها نیز بسیار سریع و راحت می باشد.

این پکیج سیستم امنیتی بسته به دوربینی که قصد نصب آن را دارید؛ متشکل از اقلام مختلفی نظیر دوربین مداربسته، دستگاه دی وی آر (DVR)، کابل (کواکسیال یا شبکه)، سوکت و یا فیش BNC شبکه؛ منبع تغذیه و … می باشد. همچنین بهتر است که به منظور نظارت بر رفتار و نحوه عملکرد افراد و رفت و آمد های آنان در محیط های کوچک با نصب دوربین مدار بسته بیسیم (وای فای یا وایرلس) برای بر طرف کردن نیاز و خواسته های خود استفاده کنید.

نصب دوربین مداربسته - یادگیری نحوه نصب دوربین مدار بسته

در حالت کلی انواع دوربین مدار بسته را میتوان شامل دوربین هایی نظیر آنالوگ، AHD، تحت شبکه IP Camera، HDtvi، HDcvi و HDsdi دانست که هریک از آن ها از قابلیت های خاص و منحصر به فرد مخصوص به خود برخوردار هستند.

مرحله 4 : انتخاب هارد دیسک HDD  مناسب برای استفاده در داخل دستگاه DVR یا NVR

اکنون در این مرحله بعد از انتخاب دوربین مورد نظر خود نوبت به انتخاب هارد دیسک HDD و یکی از دو مدل دستگاه ها DVR یاNVR می رسد. کیفیت عالی و قابلیت پشتیبانی از رزولوشن مطلوب دستگاه DVR یا NVR از مشخصه های اصلی این دو دستگاه برای ضبط تصاویر در هر یک از انواع دوربین های مدار بسته است. البته نوع DVR در هر یک از دوربین های مداربسته با دیگری متغیر بوده و از دستگاه NVR  نیز تنها در دوربین هایی با قابلیت پشتیبانی از شبکه IP استفاده می شود.

همچنین در هنگام انتخاب و خرید دستگاه دی وی آر باید به تعداد کانال یا دوربین های مربوطه، وجود کانال میکروفن برای ضبط صدا، کیفیت تصاویر، میزان حافظه هارد دیسک و امکان اتصال یک کابل خروجی تصویر HDMI به آن به منظور نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایش دقت شود. هارد دیسک HDD از جمله اقلام ضروری و مورد نیاز به هنگام نصب دوربین مدار بسته است که بدون وجود آن بر روی دستگاه DVR یاNVR امکان ضبط تصاویر بلند مدت و خوب برای نظارت و کنترل دائمی محیط وجود ندارد. هارد دیسک انتخابی باید از بهترین برند بوده و هرچه میزان حجم حافظه در نظر گرفته شده برای آن بیشتر باشد؛ امکان ضبط تصاویر در بلند مدت بدون نیاز به حذف تصاویر قبلی نیز امکان پذیر است.

مرحله پنجم : کابل کشی دوربین و دستگاه DVR و متصل کردن سوکت های BNC و شبکه CAT5

از دیگر مراحل نصب دوربین مدار بسته، اکنون نوبت به کابل کشی های دوربین و دستگاه DVR در حفره های ایجاد شده می رسد که بعد از این اقدام لازم است که سوکت های BNC و شبکه CAT5 را به منظور انتقال تصویر دوربین مداربسته به دستگاه DVR، متصل کنیم. سپس تنظیمات مربوطه نظیر ضبط و تشخیص حرکت، آلارم و… را بر روی دستگاه دی وی آر  یا ان وی آر اعمال کرده و زاویه دوربین را نیز در بهترین حالت فیلم برداری خود تنظیم می کنیم.

مرحله ششم : اتصال دستگاه منبع تغذیه (آداپتورها) به سیستم و سیم کشی برقی آن

مرحله هفتم : متصل کردن دستگاه دی وی آر به لوازم جانبی نظیر مانیتور، تلویزیون، ماوس، میکروفن برای پخش صدا و تصاویر ضبط شده بعد از نصب دوربین مدار بسته

گروه پارسیان تک مجری نصب و راهندازی انواع سیستم های مدار بسته و امنیتی در سراسر ایران میباشد.

0/5 (0 نظر)