آموزش نصب دوربین مدار بسته، مقدماتی

یکی از نکات مهم در دوربین های مداربسته نصب صحیح آن است. در صورتی که نصب و راه اندازی دوربین مداربسته به خوبی انجام نشود هزینه های پرداخت شده از بین خواهد رفت. در این مقاله با نکات مقدماتی نصب دوربین مدار بسته بیشتر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

بیشتر افراد برای بالا بردن سطح امنیت در سازه های خود از تجهیزات ایمنی در آن بهره می برند. دوربین مدار بسته اولین و مهم ترین این تجهیزات است. اما برای این که نصب دوربین به خوبی  صورت گیرد و خیال مالک از ایمنی سازه خود راحت شود باید این کار حتما توسط متخصصین صورت گیرد.

معمولا فروشگاه هایی که اقدام به فروش این تجهیزات می نمایند با در خدمت داشتن افراد متخصص و حرفه ای به مشتریان خود خدمات ارائه می نمایند. نصابان این مجموعه ها نیز با دارا بودن تخصص و تعهد کاری این کار را به نحوه احسن انجام می دهند. اما بعضی از افراد علاقمند هستند که مراحل نصب دوربین را خود انجام دهند.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

انتخاب دوربین مناسب

اولین و مهم ترین نکته در آموزش نصب دوربین مدار بسته خرید این تجهیزات است. انتخاب دوربین مناسب و متناسب با سازه شما در نصب دوربین بسیار مهم است. بسته به سطح امنیت سازه ها دوربین ها با کیفیت ها و قابلیت های متفاوتی تولید می شوند. در صورتی که علاقمند بالا بردن سطح امنیتی در سازه خود هستید، بهتر است که در زمان خرید از انواع دوربین های برند تهیه نمایید. این دوربین ها دارای قابلیت های مختلفی هستند که باعث می شود  تا امینت سازه شما افزایش یابد.

اولین گام برای نصب دوربین

برای این که نصب دوربین صحیح انجام شود باید از فضای سازه در کلیه قسمت ها نقشه تهیه شود. علامت گذاری محل نصب دوربین ها در نقشه بسیار ضروری است. طراحی نقشه کمک بزرگی در نصب این تجهیزات می نماید. اولین کمک نقشه در این است که می توان با کمک آن تعداد و محل نصب دوربین ها را مشخص نمود. مزیت دیگر تهیه نقشه شناسایی نقاط مهم در نصب این تجهیزات است.

در اولین گام بعد از تهیه نقشه لازم است محل هایی که نیاز به نصب دوربین دارد را با ابزار مناسب سوراخ نمود. ایجاد حفره کمک می کند تا عملیات نصب سریع تر انجام شود. اگر نگران تخریب سازه خود بابت این کار هستید زیاد نگران نباشید با به بازار آمدن تجهیزات مدرن سوراخ کاری و ایجاد حفره تخریب زیادی به دنبال ندارد. همچنین با آموزش نصب دوربین هر فرد به راحتی قادر است که بر روی سیم ها و کابل ها را با استفاده از سینی کابل و داکت ها پوشش دهد.

حتی با نصب دوربین های بی سیم نیاز به ایجاد این حفره ها در سازه ها وجود ندارد. اما توجه نمایید که در آموزش نصب دوربین مدار بسته از نوع بی سیم هر چه دوربین از وای فای سازه دورتر شود ضبط تصاویر، با کیفیت پایین تری انجام می شود.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

گام دوم در نصب دوربین مداربسته

در گام دوم نیاز است که با توجه به نقشه طراحی شده اقدام به خرید تجهیزات و لوازم مورد نیاز نمود. در نصب دوربین مدار بسته تعداد دوربین هایی که محل های مهم مانند درب ها، پنجره ها، راه پله، درب های اضطراری و… را پوشش می دهند کاملا مشخص شده است.

توجه نمایید که در زمان تهیه تجهیزات حتما از دستگاه ها و لوازم برند و معتبر تهیه نمایید. اگر چه هزینه خرید این تجهیزات کمی بیشتر از حد معمول است. اما این هزینه ها با کمتر بودن هزینه تعمیرات و نگهداری این تجهیزات در طی چند سال به شما باز می گردد.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

مشاوره گرفتن برای تهیه تجهیزات

در صورتی که از انواع دوربین مدار بسته در بازار و نوع مورد نیاز خود اطلاع کافی ندارید حتما از افراد متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. این کار کمک می کند تا آموزش نصب دوربین مدار بسته را با کمک این افراد به خوبی به پایان برسانید.

کابلهای دوربین

در صورتی که از دوربین های آنالوگ برای سازه خود استفاده می کنید نیاز به سیم کشی با کابل های معینی دارید. این کابل ها در دوربین های تحت شبکه متفاوت بوده و نوع کابل کشی نیز متفاوت است.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه

 امروزه در بیشتر سازه ها از انواع دوربین تحت شبکه برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده می شود. این نوع، نیاز به دستگاه ذخیره ساز جهت نگهداری تصاویر ضبط شده ندارند و تصاویر را منتقل می کنند. همچنین قابلیت هوشمند بودن، هوش مصنوعی و … در این نوع بیشتر از دوربین های آنالوگ است.

چگونگی نصب دوربین های تحت شبکه

نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه با دوربین آنالوگ کاملا متفاوت است. این دوربین ها نیاز به فضایی با کارایی بیشتر و بهره وری بهتر دارند. قبل از نصب نیز حتما دوربین ها را تست کنید. زیرا بعد از نصب، تست دوربین وقت گیر است.

بسته به قابلیت های دوربین آموزش نصب دوربین مدار بسته نیز متفاوت می شود. در صورتی که دوربین را با آداپتور به برق متصل می کنید بهتر است که برای هر دوربین یک آداپتور مجزا در نظر بگیرد. این کار کمک می کند تا در محل نصب امکان قطع برق و یا ضبط تصاویر نا مشخص در دوربین های دید در شب به وجود نیاید.

حتما در زمان نصب دوربین از عایق جهت پوشش پایه های پیچ ها استفاده نمایید. در آموزش نصب دوربین مدار بسته باید محل نصب دوربین حتما محکم و مقاوم باشد.

رعایت مقدار استاندارد کابل کشی در ضبط تصاویر با کیفیت

هرچه متراژ کابل ها بیشتر شود و از استاندارد مشخص شده برای مصرف کابل فراتر رفته باشید ضبط تصاویر با مشکلات بیشتری صورت می گیرد. معمولا در زمان نصب هر دوربین در صورتی که از متراژ کابل بیشتری استفاده شود کیفیت تصاویر ضبط شده کاهش می یابد. به همین دلیل سعی کنید که حتما مقدار سیم کشی برای هر دوربین مقدار استانداردی باشد.

نکته مهم در زمان خرید تجهیزات این است که حتما سعی کنید برند دوربین ها و دستگاه ذخیره ساز یکی باشد. در غیر این صورت امکان پشتیبانی کردن از یکدیگر را ندارند. برای اتصال این دو نیاز به دستگاه مجزایی است که باعث ایجاد ارتباط از طریق ONVIF  می شود.

در صورتی که آموزش نصب دوربین مدار بسته برای شما کمی دشوار است و امکان بروز مشکل بعد از نصب وجود دارد حتما از نصابان حرفه ای در این کار کمک بگیرید.

سایت پارسیان تک به شما خریداران محترم در زمینه نصب حرفه ای این تجهیزات خدمات ارائه می کند: لیست و قیمت دوربین های مداربسته

0/5 (0 نظر)