دوربین مدار بسته از جمله تجهیزات مدرنی است که برای ایجاد امنیت بیشتر در بیشتر سازه ها نصب می شود. اما این تجهیزات برای راه اندازی نیاز به نصب تخصصی دارند. اما برای آن جمله افرادی که علاقمند یادگیری هستند در این مقاله آموزش نصب دوربین مدار بسته را در چند مرحله توضیح خواهیم داد.

آموزش نصب دوربین مدار بسته در چند مرحله

دوربین های مدار بسته به انواع مختلفی تولید می شوند. این تنوع تولید باعث کارایی بیشتر این تجهیزات در سازه های مختلف با درجه امنیت متفاوت می شود. به علت علاقه بسیاری از افراد به آموزش نصب دوربین مدار بسته این کار در بعضی از مراکز به صورت اجباری صورت می گیرد.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

مرحله اول نصب دوربین مدار بسته

در آغاز کار نیاز به تهیه نقشه برای نصب دوربین در سازه داریم. طراحی نقشه دارای چند مزیت بزرگ است. اولین مزیت آن کمک به نصب دوربین در مدت زمان کوتاه تر است.  اما مزیت دیگر آن برآورد تعداد تجهیزات و لوازم مورد نیاز است. تهیه نقشه همچنین در پروژه های بسیار بزرگ کمک می کند تا با تقسیم بندی کار سرعت نصب بیشتر شود.

توجه نمایید که نمی توان در تمام قسمت های سازه ها از دوربین مدار بسته به دلیل هزینه بالای این تجهیزات استفاده نمود. به همین دلیل مشخص کردن بخش هایی از سازه ها که نیاز به نصب دوربین دارند در نقشه طراحی شده بسیار ضروری است.

چه فضاهایی باید حتما دوربین نصب شود

بیشتر سازه ها نقاط کوری دارند که همیشه نمی توان از این قسمت ها تصویر واضحی داشت. به همین دلیل باید نصب دوربین در این بخش ها طوری صورت گیرد که بیشترین تصویر را از این قسمت بتوانید داشته باشید. از مهم ترین قسمت ها در سازه که باید حتما توسط دوربین تحت کنترل قرار بگیرند می توان به این موارد اشاره نمود.

  • درب های سازه، این درب ها در قسمت جلو و پشت سازه هستند. درب های اضطراری را فراموش نکنید.
  • پنجره هایی که روبه خیابان قرار دارند.
  •  اتاق ها، آشپزخانه، پذیرایی در سازه های مسکونی
  • پارکینگ، لابی و .. در مجتمع ها
  • انبارها و سالن های تولید در کارخانه ها
  • نصب دوربین در کوچه یا خیابانی که سازه در آن قرار دارد.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

مراحل پایه ای برای نصب دوربین مدار بسته

قبل از آغاز به کار برای نصب دوربین باید ابتدا در محل های مشخص شده در نقشه سوراخ هایی جهت رد نمودن کابل ها و سیم ها ایجاد نمود. معمولا امروزه ابزارهای بسیار مدرنی برای ایجاد سوراخ بدون خراب نمودن بخش هایی از سازه به کار گرفته می شود. همچنین در بعضی از سازه ها که از سقف کاذب و یا کناف در سقف آن استفاده شده است ایجاد سوراخ لزومی ندارد و کابل ها از زیر و میان همین تزئینات عبور داده می شود. در بعضی از قسمت ها هم که نیاز به عبور سیم ها از روی کار است با استفاده از داکت ها و سینی کابل کار مخفی نمودن سیم ها انجام می شود.

استفاده از پکیج های بی سیم در این سازه ها به نصب راحت تر و بدون درد سر دوربین مدار بسته کمک زیادی می کند.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

 مرحله دوم در آموزش نصب دوربین مدار بسته

در این مرحله از آموزش نصب دوربین مدار بسته تهیه تجهیزات با توجه به نقشه است هرچه کیفیت تجهیزات مورد نظر بالاتر باشد تصاویر دریافت شده بهتر و از وضوح بیشتری برخوردار است. توجه به نوع برند در این مرحله بسیار مهم است. با خرید تجهیزات برند تا مدت ها خیال خود را از امنیت سازه راحت نمایید.

تعیین محل نصب دوربین مدار بسته

یکی از مهم ترین مراحل در آموزش نصب دوربین مدار بسته آموزش تعیین محل نصب دوربین است. در این مرحله نیز باید حتما با توجه به نقشه طراحی شده محل دقیق نصب کلیه تجهیزات را مشخص نمود. در صورتی که این کار با دقت صورت نگیرد از دوربین مدار بسته نصب شده نمی توان دقت بالا و بازدهی مناسبی را انتظار داشت. عدم رعایت دقت همچنین باعث کم شدن امنیت سازه و رسیدن دست سارقان به حریم خصوصی افراد در سازه ها می شود. توجه نمایید که حتما در زمان نصب ارتفاع مناسب را در نظر بگیرید. عدم دسترسی به دوربین ها از مزیت انجام این کار است.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

کابل کشی دوربین و ایجاد ارتباط میان مدارها

این مرحله از آموزش نصب دوربین مدار بسته کاملا بسته به نوع دوربین صورت می گیرد. دوربین های آنالوگ نوع خاصی از کابل کشی را دارند و دوربین های تحت شبکه از نوع مشخصی از سیم کشی استفاده می کنند. در دوربین های آنالوگ  از کابل های آر جی  استفاده شده و اتصالات  با این کابل ها به دوربین و دستگاه دی وی آر انجام می شود.

دوربین های تحت شبکه نیاز به سوئیچ شبکه دارند و کابل ها در این نوع از سری متفاوتی است. در حالت بعدی کابل کشی از دوربین های بی سیم استفاده می شود. اتصال به شبکه اینترنتی در این مرحله بسیار مفید بوده و انجام نصب را راحت تر می کند.

مرحله تنظیمات آخرین مرحله از آموزش نصب دوربین های مدار بسته

در صورتی که کلیه مراحل آموزش نصب دوربین مدار بسته تا اینجا را درست انجام داده باشید مرحله تنظیمات به سرعت انجام می شود. نوع و برند دوربین در این مرحله بسیار مهم است. در این مرحله با توجه به نوع دوربین می توان تصاویر را حتی بر روی گوشی یا نمایشگر به سادگی مشاهده نمود. تنظیم زاویه دید از بزرگ ترین مزایای آموزش نصب دوربین مدار بسته  در این مرحله است.

بسته به محیطی که نصب دوربین در آن انجام می شود و نوع دوربین آموزش نصب دوربین مدار بسته متفاوت است. به همین دلیل نصب این تجهیزات بهتر است که حتما توسط متخصصین این کار صورت گیرد.  توجه به استفاده از افراد متخصص و با تجربه مانع از ایجاد هزینه های اضافی و مشکلات بعد از نصب دوربین می شود. نصابان حرفه ای با سرعت و دقت زیادی اقدام به نصب دوربین نموده  و در وقت و هزینه مالک سازه ها صرفه جویی بیشتری می نمایند.

آموزش نصب دوربین مدار بسته

تعهد و تخصص لازمه هر نصاب دوربین مدار بسته بوده و مانع از کاهش امنیت سازه می شود. عدم رعایت دستورالعمل های مهم در زمان نصب دوربین ممکن است که باعث ایجاد هزینه های اضافی برای مالک به دلیل بروز مشکلات و آسیب های احتمالی شود. برای نصب دوربین مدار بسته و یا آموزش نصب دوربین مدار بسته می توانید به سایت های آموزشی و یا آموزشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه فرمایید.

سایت پارسیان تک با سالها تجربه در این زمینه به شما علاقه مندان عزیز خدمات ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت پارسان تک مراجعه فرمایید.

 

0/5 (0 نظر)