بلندگو و باند سقفی از بهترین وسایل صوتی برای پیجینگ می باشد که امکان اتصال آن به سقف وجود دارد. با توجه به نیاز این افراد می‌ توانند یکی از  انواع بلندگوی سقفی روکار و یا بلندگوی سقفی توکار را خریداری کنند.

باند سقفی

اسپیکر سقفی یا باند سقفی یکی از انواع باند است که از آن برای فضاهای سر بسته می توان استفاده نمود. این باند از مزایای زیادی برخوردار بوده و به همین دلیل در میان معماران و دکوراتیو ها و همچنین افرادی که کار نصب تجهیزات صوتی را انجام می دهند، طرفداران زیادی دارد.  چون این بلندگوها از قابلیت نصب آسان برخوردار می باشند، بنابراین در بین پرفروش ترین محصولات و بلندگوها قرار دارند و یکی از مزایای بسیار خوبی که دارند پخش صدای یکنواخت در محیط می باشد.‌

در صورتی که از بلندگوی مناسب در فضای سالن استفاده نشود، ممکن است صدای بلند برای افرادی که نزدیک به بلندگو نشسته اند، اذیت کننده باشد و همچنین افرادی که دور از بلندگو هستند و صدای آن را نمی شنوند، از این موضوع شکایت خواهند داشت. ولی استفاده از بلندگو و باند سقفی موجب می شود که صدا در محیط به صورت یکنواخت پخش شود و بنابراین دیگر مشکلات این چنینی وجود نخواهد داشت.

باند سقفی

انواع باند سقفی

انواع بلندگوی سقفی در فضای داخلی به منظور پخش صوت به کار برده می شوند. باندهای سقفی دارای دو نوع می باشند. نوع روکار و توکار. باندهای سقفی توکار یکی از انواع بلندگوهایی هستند که دارای قابلیت کابل کشی داخل سقف بوده و روی زیبایی محیط اثر نامطلوبی نمی گذارند. از بلندگوهای تو کار می توان برای فضای بیرونی نیز استفاده کرد. اما بر روی آن ها لایه محافظی قرار می گیرد تا جلوی آسیب احتمالی گرفته شود. بلندگوهای سقفی معمولا با در نظر گرفتن سایز و توانی که دارند، دارای انواع مختلفی می باشند که این موضوع روی قیمت آن ها نیز تأثیر می گذارد. بلندگو و باند سقفی ضد آب یکی از انواع باند است که برای استفاده در محیط های مرطوب گزینه مناسبی می باشد.

اگر قصد استفاده از بلندگو یا باند سقفی را برای پخش پیام پیجینگ دارید، در صورتی که می خواهید بلندگو و باند سقفی را برای پخش پیام پیجینگ به کار ببرید، توصیه می ‌شود که بلندگوی سقفی مجینگ دار ولتی را برای این کار استفاده نمایید.‌ ولی در صورتی که کیفیت پخش برای شما بسیار مهم می باشد، و همچنین برای تعداد بلندگو ها و مسیر کوتاه سیم کشی بهتر است که از بلندگوی سقفی اهمی استفاده کنید.

باند سقفی

باند های سقفی روکار

برای استفاده از نوع رو کار به برش سقف نیازی نیست و می‌توان خیلی راحت آن را بر روی سقف قرار داد. باند سقفی روکار از دیگر نمونه‌ های باند سقفی می باشد و انواع مختلفی از برندهای این نوع باند سقفی در مراکز تجهیزات صوتی به فروش می‌ رسد. از این باند ها می توان برای آپارتمان ها، بیمارستان ها، مدارس، هتل ها، دانشگاه ها، آژانس های هواپیمایی، مجموعه های ورزشی، مراکز تجاری، رستوران هل، کافی شاپ ها، گیم نت ها و … استفاده کرد‌.

باند سقفی

باندهای سقفی توکار

 اما یکی دیگر از انواع باند هایی که استفاده می شود، باند سقفی تو کار می باشد که برای نصب آن لازم است، برش روی سقف به اندازه همان باند ایجاد کرد. این باند ها برای استخر و مجموعه های آبی نیز تولید می شوند. بلندگوی سقفی ضد آب یکی از مهم ‌ترین گزینه‌ هایی است که می‌ توان برای استفاده در مجموعه های آبی خریداری کرد.‌ در سقف های کاذب و کناف می ‌توان بلندگو و باند توکار را اجرا کرد. در واقع قسمتی از کناف یا کل سقف با این باند دچار تغییر می شود و موجب می شود تا صدا نسبت به حالت عادی چند برابر افزایش پیدا کند. همچنین استفاده از باند در سقف کاذب موجب بالا بردن جذابیت صدا می شود. برای پخش موزیک این نوع باند ها گزینه بسیار مناسبی هستند.

بلندگوی سقفی توکار از انواع بلندگو سقفی می باشد که دقیقا هم تراز با سقف نصب و اجرا می شود.  در برخی موارد در صورتی که امکان استفاده از بلندگوی سقفی به صورت روکار وجود ندارد، می توان از این نوع بلندگوی سقفی استفاده نمود. تولید و طراحی بلندگوی سقفی معمولاً به دو صورت انجام می شود که عبارتند از: بلندگوی فول رنج و بلندگوی سقفی تووی.
برای پخش کردن موزیک پس زمینه و پیجینگ بلندگوی سقفی فول رنج به کار برده می شود. ولی در صورتی که کیفیت پخش موزیک مورد نظر باشد، بهتر است که از بلندگوی سقفی تووی استفاده کرد. در این بلندگوها ووفر و تیوتر مجزا وجود دارد.

قیمت باندهای سقفی

در مقایسه با دیگر انواع بلندگو و باند باید گفت که قیمت بلندگو یا باند سقفی مناسب می‌باشند و می توان انواع آن را با قیمت مناسب از فروشگاه های اینترنتی خریداری کرد. یکی از مراکز عرضه کننده که این باند، سایت پارسیان سوند می باشد که برای بررسی و اطلاع قیمت انواع تجهیزات صوتی می توانید به این سایت مراجعه کنید.‌ در سایت پارسیان سوند، انواع اسپیکر سقفی و دکوراتیو با قیمت های مختلف عرضه می شوند که چون این محصولات را به صورت اینترنتی به فروش می رسانند، در هزینه ها و زمان مشتریان صرفه جویی زیادی صورت می‌گیرد. پس خرید انواع بلندگو و باند سقفی از این سایت مقرون به صرفه تر خواهد بود.

باند سقفی

انواع بلندگوهای سقفی از نظر امپدانس کاری و قدرت خروجی

باند های سقفی معمولاً دارای دو نوع چهارم و هشت اهم هستند که برای استفاده خانگی بهترین گزینه محسوب می شوند. زیرا در استفاده خانگی و دفاتر کار معمولاً تعداد بلندگو ها کم می باشد و نیازی به ولتاژ بالا نخواهد بود‌ برخلاف اینکه در مدل های ساختمانی و اداری برای استفاده بلندگو به یک سیستم صوتی اتصال پیدا می کند، این باند ها لازم است از نوع ولتی باشند و با ولتاژ های بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کار کنند تا بلندگو در مسافت‌ های طولانی دارای افت ولتاژ نباشند.

برای تقسیم بندی باند سقفی یکی از پارامترهای مهمی که وجود دارد، قدرت خروجی بلندگو می باشد که دارای مدل های متنوعی است و هر یک از آن ها برای یک فضای مشخص به کار برده می شوند. همچنین قدرت خروجی بلندگو ها با سایز آن ها رابطه مستقیمی دارد. به گونه‌ای که هر چقدر قدرت بلندگو بیشتر باشد، دارای سایز بزرگتری بوده یا اندازه که ووفر و سایز بلندگو بیشتر باشد موجب بخش نرم تر صدا خواهد شد و بلندگو دارای بیس قوی ترین خواهد بود.

0/5 (0 نظر)