گسترش تکنولوژی در دنیای امروزه باعث شده که توجه اغلب افراد به سمت کسب مهارت و دانش کافی در این حوزه جلب شود. آموزش تخصصی تعمیر دوربین مدار بسته از جمله دوره های فنی بسیار کاربردی در شاخه الکترونیک است که بعد از کسب مهارت و تجربه کافی در این زمینه می توانید درآمد به نسبت خوبی را کسب نمایید. در این بخش قصد داریم تا اطلاعاتی را هر چند به صورت مختصر اما مفید در این خصوص با شما خوانندگان عزیز و محترم به اشتراک بگذاریم؛ همراه ما باشید.

تعمیر دوربین مدار بسته

 

تعمیر دوربین مدار بسته - آموزش تخصصی تعمیر دوربین مدار بسته 

آموزش تخصصی تعمیر دوربین مدار بسته 

قرن 21 به عنوان قرن تکنولوژی و ارتباطات شناخته می شود و در همین راستا بسیاری از حوزه های کاری تلاش میکنند که با ارائه خدمات هوشمند به مردم، گامی موثر در جهت رفاه و آسایش آنان بردارند. دوربین مدار بسته از جمله اقلام مربوط به سیستم امنیتی است که با نصب آن در فضاهای مختلف میتوان به صورت غیر مستقیم و از راه دور بر کلیه اعمال و رفتار انسان ها در آن محیط نظارت داشت.

این دوربین ها به همراه تجهیزات مربوط به آن، انواع مختلفی داشته و هر یک از آنها بر حسب نیاز افراد از قابلیت های خاص و منحصر به فرد برخوردار هستند. از آنجایی که افراد برای خرید دوربین مدار بسته در تعداد مورد نیاز خود باید هزینه ای گزاف را خرج نمایند؛ در صورت خرابی هر یک از تجهیزات این سیستم امنیتی، اقدام مجدد برای تهیه آنها اصلا کاری معقول و مقرون به صرفه به نظر نمی آید. از همین رو با یادگیری آموزش های مربوط به تعمیر دوربین مداربسته می توان در صورت ایجاد هر نوع مشکلی برای سیستم امنیتی خود به سرعت متوجه  عیب اصلی  آن شده و برای برطرف نمودن مشکل پیش آمده اقدام نمود. همچنین کسب مهارت و تجربه کافی در این زمینه میتواند در بازار پر رونق تعمیرات لوازم الکترونیکی به عنوان یک منبع درآمد خوب برای افراد جویای کار باشد.

تعمیر دوربین مدار بسته - آموزش تخصصی تعمیر دوربین مدار بسته 

نکاتی در باب تعمیرات دوربین های مدار بسته 

امروزه آموزشگاه ها و موسسات مختلفی در سراسر کشور تلاش دارند که دانش و مهارت های فنی لازم را در خصوص حرفه های مختلف حوزه تکنولوژی و الکترونیک نظیر تعمیر دوربین مدار بسته به کارآموزان خود آموزش دهند. اما باید توجه داشت که ناکارآمدی سیستم آموزشی برخی از این موسسات باعث شده که اصول و نکات مربوط به این حرفه تخصصی به صورت غیر کاربردی به افراد منتقل شود. از همین رو آنها به دلیل عدم دانش و مهارت کافی در این زمینه به هنگام ورود به بازار کار با مشکل مواجه شده و نمی توانند از آن به عنوان یک منبع کسب درآمد خوب برای امورات زندگی خود بهره کافی را ببرند.

ما در این مجموعه به همراه اساتید برجسته و توانای خود تلاش کرده ایم که به صورت حرفه ای و کاملا  اصولی آموزش های لازم برای ورود تخصصی به این حرفه را به عنوان یک منبع درآمد بالا به کارجویان و کارآموزان انتقال دهیم. در ادامه با دیگر نکات مربوط به یادگیری اصولی این حرفه آشنا خواهید شد:

تعمیر دوربین مدار بسته - آموزش تخصصی تعمیر دوربین مدار بسته 

تعمیرات اصولی و نیاز به نیروی متخصص

بازار تعمیر دوربین مداربسته و تجهیزات وابسته به آن تفاوت زیادی با دیگر حوزه ها داشته و حتما افراد مدعی نیاز دارند که از تخصص و دانش کافی در این زمینه برخوردار باشند و این کار جز با تمرین مداوم و آموزش اصولی امکان پذیر نیست. فرد تعمیرکار باید به خوبی منشا بروز عیب را در دوربین مدار بسته یا دستگاه دی وی آر تشخیص داده و با تجربه و دانش کافی خود در این زمینه نسبت به تعمیر و یا تعویض قطعه مورد نظر با کمترین هزینه اقدام نماید.

در این مجموعه ما تلاش کرده ایم که در یکی از سرفصل های دوره خود در خصوص آموزش تعمیر دوربین مدار بسته، نحوه عملکرد علمی و تخصصی عیب یابی انواع دوربین های مداربسته را به خوبی برای شما فن آموزان عزیز شرح داده تا در پایان دوره تعمیر دوربین مدار بسته به عنوان یک نیروی متخصص در این زمینه فعالیت حرفه ای داشته باشید.

تعمیر دوربین مدار بسته

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر دوربین مدار بسته 

در نخستین گام برای یادگیری تعمیر اصولی و حرفه ای یک دستگاه نظیر دوربین مدار، آشنایی با ابزار و تجهیزات مختلفی است که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین نحوه صحیح استفاده ا این ابزارها در کنار نام آنها از موضوعات کاربردی یکی از سرفصل های این دوره است که باید به آن توجه ویژه و اساسی شود. در این دوره به شما آموزش داده خواهد شدکه برای تعمیر اصولی و صحیح یک دستگاه، نیازی به صرف وقت و هزینه اضافی برای تهیه تمامی ابزارهای موجود در بازار نخواهید داشت و با یادگیری اصولی نحوه صحیح استفاده برخی از ابزارهای مورد نیاز خود می توانید به خوبی مشکل قطعات دستگاه را تشخیص داده و آن را به صورت حرفه ای تعمیر کنید.

آموزش تعمیر دوربین مدار بسته شامل روش های تست و اندازه گیری قطعات الکترونیکی روی برد و خارج برد، تعمیر بخش تغذیه دستگاه dvr و عیوب متداول آن، مسیریابی برد، ولتاژ گیری صحیح برد و عیب یابی قطعات روی مین برد و …. می باشد.

تعمیر دوربین مدار بسته

تنوع بالای انواع دوربین مدار بسته و تجهیزات آن

تعمیر دوربین مدار بسته با توجه به انواع مدلهای مختلف این دستگاه که ساخته برندهای محبوب و شناخته شده ای در سراسر جهان است نیاز به دانش و اطلاعات کافی داشته و نیروهای متخصص در این حوزه باید به با دقتی بالا مشکل هر دستگاه را عیب یابی و شناسایی کند. از همین رو برای تعمیر دوربین مدار بسته لازم است که به خوبی با نام برندهای تولید کننده دوربین مداربسته و مدل های مختلف این دستگاه آشنا شوید و سپس با توجه به نوع دوربین و تفاوت دستگاه های DVR حرفه ای 4 کانال ، 8 ، 16 ، 32 ، 64 کانال و … برای تعمیر و عیب یابی قطعات مختلف  نظیر برد الکترونیکی از طریق 3 روش اندازه گیری ولتاژ، جریان، اهم یا بخش تغذیه، مدار تصویر و CCTV و … اقدام نمود.

خطرات ناشی از تعمیرات نادرست دوربین مدار بسته 

عدم دانش و اطلاعات کافی تعمیرکار در خصوص تعمیر دوربین مدار بسته و سایر تجهیزات مربوط به آن ممکن است که خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر را برای مشتری و خود به همراه داشته باشید. در سرفصل های مختلف این دوره ما به شما نحوه صحیح باز و بست دستگاه و تعمیرات مشتری را به شکلی اصولی، ایمن و بی خطر آموزش خواهیم داد.

لینک مرتبط

آموزش مراحل نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها

دوربین مداربسته ارزان

0/5 (0 نظر)