نحوه وصل کردن دوربین مدار بسته به موبایل از دیگر موضوعات قابل توجهی است که باید افراد به هنگام نصب و راه اندازی دوربین به آن توجه کافی را مبذول داشته باشند. این کار به مالکین دوربین های مداربسته این اجازه را می دهد که از راه دور و به صورت غیر مستقیم بر تمامی اتفاقات اطراف محیط ساختمان خود و رفتار افراد به هنگام ورود و خروج نظارت و کنترل داشته باشند. در این بخش اطلاعاتی را در خصوص نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل برای شما خوانندگان عزیز به اشتراک خواهیم گذاشت؛ همراه ما باشید.

دوربین مدار بسته

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل

امروزه در عصر تکنولوژی و ارتباطات و پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه، انجام بسیاری از کارهایی که قبلا برای تعداد کثیری از افراد غیر قابل باور و تصور بود؛ امکان پذیر شده و با روی کار آمدن اینترنت و ساخت وسایل هوشمندی نظیر دوربین مدار بسته دیگر دغدغه و نگرانی بابت امنیت محیط ساختمان به هنگام خروج از آن نخواهیم داشت.

دوربین های مداربسته در انواع مختلف از قابلیت ها و امکانات منحصر به فردی برخوردار هستند که میتوان با کمک تصاویر ضبط شده به وسیله آن بر تمامی اتفاقات و رفت و آمدهای افراد خرابکار و متجاوز از طریق یک صفحه نمایش بر روی کامپیوتر یا تلفن همراه به صورت لحظه ای و از راه دور نظارت و کنترل داشت. به طور کلی مزایا و ویژگی های انتقال و نمایش زنده تصاویر ضبط شده بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند صاحبین شرکت، خانه و … را میتوان به صورت موارد ذیل بر شمرد :

دوربین مدار بسته

– افزایش بهره وری کارکنان یک شرکت یا موسسه و نظارت بر اعمال و ساعت حضور آن ها در شرکت

– کاهش میزان خرابکاریها یا سرقت از آن ساختمان توسط افراد سودجو و فرصت طلب

– آگاهی به موقع و سریع از وضعیت ساختمان خود به هنگام سرقت مسلحانه، ورود غیر مجاز، وقوع حادثه و… به دلیل سیستم هشدار دهنده خطر بر روی گوشی

– نظارت و کنترل لحظه ای و منظم بر روی تمامی فعالیت ها و رفتار افراد حاضر در محل از راه دور

– امکان بررسی منظم و دقیق هشدارهای نادرست ارسال شده توسط سیستم امنیتی دوربین مدار بسته به گوشی

نحوه وصل کردن دوربین مدار بسته به موبایل

همانطور که اشاره شد؛ امروزه به منظور محافظت و تامین امنیت محیط های مختلف در برابر اعمال خرابکارانه افراد متجاوز و فرصت طلب از دستگاه های هوشمندی به نام دوربین مدار بسته در نقاط مهم و حساس استفاده می شود که با وجود قابلیت اینترنت و پشتیبانی این نوع دستگاه از آن میتوان به صورت لحظه ای و مستقیم بر  کلیه تصاویر ضبط شده بر روی صفحه نمایشگر موبایل خود دسترسی داشت و وضعیت محیط آن ساختمان را به صورت منظم و مرتب تحت نظر و کنترل خود در آورد. اکنون اینکه دقیقا از چه طریقی بتوان تنظیمات مربوط به نحوه انتقال و نصب دوربین مدار بسته را با گوشی تلفن همراه خود هماهنگ کرد؛ از موارد قابل توجهی است که به صورت گام های اصلی این کار را در قسمت زیر آورده ایم :

دوربین مدار بسته

گام اول : نصب نرم افزاری کاربردی برای انتقال اطلاعات دستگاه DVR  دوربین مدار بسته خود بر روی گوشی

گام دوم : اتصال مستقیم دستگاه دی وی آر به مانیتور با استفاده از کابل  VGA  یا HDMI

گام سوم : غیر فعال کردن گزینه Obtain an IP address automatically از تب Network  قسمت تنظیمات دستگاه

گام چهارم :

وارد کردن اطلاعات خود درون فیلدهای (IP address – Subnet mask – Gateway – Http port)  به صورت IP Static

گام پنجم : ذخیره مقادیر وارد شده در قسمت تنظیمات و روشن و خاموش کردن دستگاه دی وی آر

گام ششم : تنظیمات روتر برای دستگاه DVR

در این مرحله لازم است که از طریق مرورگر یک کامپیوتر متصل به روتر وارد صفحه تنظیمات روتر مودم  به آدرس192.168.1.1 شده و از بخش Port forwarding مقادیر خواسته شده در هر یک از  فیلد ها را تغییر داده و به صورت مثال زیر  پر کنید. توجه داشته باشید که سایر تنظیمات باید در حالت پیش فرض خود باقی مانده و سپس تغییرات صورت گرفته را ذخیره نمایید.

دوربین مدار بسته

Port : 80

IP address : 192.168.1.8

Protocol:all

گام هفتم : تست کردن تنظیمات انجام شده

در این مرحله از نحوه وصل کردن دوربین مدار بسته به موبایل و انتقال تصاویر ضبط شده بر روی صفحه نمایشگر آن بعد از انجام تک تک مراحل قبلی و ذخیره اطلاعات وارد شده، باید حتما از نحوه اتصال کابل روتر به دستگاه دی وی آر اطمینان حاصل کرده تا در صورت نبود شبکه وای فای نیز  ارتباط دستگاه دی وی آر با شبکه اینترنت همچنان برقرار باشد. بعد از این کار مجددا در قسمت آدرس بار مرورگر سیستم خود، پورت و آدرس IP داده شده به روتر و دستگاه دی وی آر را وارد کرده و همچنین یک نام کاربری و پسورد اختصاصی برای دستگاه DVR دوربین مدار بسته خود مشخص کنید. به این ترتیب از طریق وارد کردن این نام کاربری و پسورد در مرورگر خود می توانید کلیه تصاویر ضبط شده به وسیله دوربین را مشاهده کنید.

دوربین مدار بسته

گام هشتم : انتقال تصویر دوربین مدار بسته و نمایش آن بر روی صفحه گوشی موبایل

در آخرین گام از مراحل راه اندازی و نمایش تصاویر دوربین مدار بسته بر روی صفحه نمایشگر گوشی هوشمند لازم است که بعد از بررسی وضعیت مراحل قبل و اطمینان از درست بودن تنظیمات انجام شده در این مراحل، تصاویر ارسال شده بر روی مرورگر خود را با کمک اینترنت بر روی نرم افزارهای مختلفی نظیر  CCTV Viewer، SuperLivePro، mCam View، EverFocus EPRO NVR و … انتقال دهید.

در نتیجه بعد از وارد شدن به محیط هر یک از این نرم افزارها و وارد کردن آدرس IP و پورت مورد نظر خود در قسمت تنظیمات مربوط به آن می توانید تصاویر  دوربین مدار بسته خود را به صورت لحظه ای و از راه دور مشاهده نمایید. البته که شرط برقراری این ارتباط اینترنت بوده و حتما لازم است که یوزر و پسورد دستگاه دی وی آر خود را نیز در قسمت خواسته شده درون تنظیمات نرم افزار وارد نمایید. تصاویر نمایش داده شده بر روی صفحه نمایشگر گوشی همراه با توجه به کیفیت خوب لنز دوربین و سرعت بالای اینترنت فرد از وضوح و کیفیتی مطلوب برخوردار می باشد.

 

0/5 (0 نظر)