یکی از مسائلی که در زمان خرید ذهن بیشتر افراد را درگیر می کند تشخیص اجناس اصل از تقلبی است. حتی خرید اجناس با کیفیت نیز در این موارد بسیار مهم است. در این مقاله با راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب بیشتر آشنا خواهید شد و چگونگی این کار را بررسی می کنیم.

راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب

معمولا در تجهیزاتی که دارای فناوری های پیشرفته و مدرن هستند خرید بسیار مشکل و با چالش های زیادی همراه است. دوربین مدار بسته از جمله تجهیزاتی است که  با فناوری بسیار مدرنی تولید می شود. حتی در انواع مدل های اولیه نیز تکنولوژی بسیار پیشرفته و تخصصی بوده است. با تولید این دوربین ها با فناوری های جدید شناخت آنها برای افراد عامی کاملا غیر ممکن است. برای خرید این تجهیزات نیاز به تخصص و مهارت بوده و هر فرد نمی تواند بدون هیچ آگاهی وارد بازار شده و محصولی را بر حسب زیبای ظاهری آن را انتخاب و خریداری نماید. راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب تنها با دارا بودن پیش زمینه های تخصصی امکان پذیر است. اما در بعضی از موارد با دانستن بعضی از روش ها شاید بتوان در بازار دوربین مناسب با سازه خود را خریداری نمود.

راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب - چه دوربینی خوب است

استفاده از متریال مناسب در ساخت بدنه

اولین راه تشخیص دوربین مدار بسته خوب استفاده از متریال مناسب در بدنه دوربین است. به علت قرار گیری این دوربین ها در فضای باز و محیط ها طبیعی باید حتما متریال بدنه از نوع مقاوم و مستحکم باشد. استفاده از پلاستیک به عنوان متریال بدنه باعث می شود تا دوربین وزن کمتری نسبت به یک دوربین های اصلی دارد. به همین دلیل یکی از راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب دارا بودن وزن متعادل است.

راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب

داشتن کابل با نداشتن آن

همه دوربین های مدار بسته حتی انواع بی سیم آن نیز توسط یک کابل به منبع تغذیه اتصال می یابند. به همین دلیل در صورت نداشتن سیم و عدم اتصال هیچ گونه سیم به دوربین می توایند تشخیص دهید که این دوربین یک دوربین مدار بسته تقلبی است.

برندهای معتبر

معمولا برندهای معتبر از ویژگی های بسیار بالایی برای نصب در فضاهای مختلف برخوردار هستند. به همین دلیل توجه به برند دوربین مدار بسته به شما در تشخیص خوب بودن آن کمک زیادی می کند. این برندها دارای قابلیت های زیادی مانند دید در شب ، ضبط تصاویر با کیفیت بالا و… است که در از راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب نام برند انتخابی است.

نداشتن نام تجاری  و لوگوی معتبر که با نام یکی از برندها هم خوانی داشته باشد امکان تقلبی بودن دوربین را بیشتر می کند. زیرا تولید کنندگان محصولات تقلبی برای ممانعت از بروز مشکلات بعدی از ثبت هر گونه لوگو و نام تجاری بر روی محصولات خود خودداری می کنند.

راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب

داشتن گارانتی روشی برای تشخیص دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته با برندهای معتبر از گارانتی و خدمات پس از فروش خوبی برخوردار هستند. این خدمات چیزی حدود 2 سال دوربین شما را پشتیبانی می کند و با این کار خیال شما از هر حیث راحت خواهد بود. اما دوربین های غیر برند بدون گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه شده و اگر چه قیمت کمتری دارند اما به همان نسبت نیز امکان بروز مشکل در آنها بیشتر است.

تعیین زاویه دید در دوربین مدار بسته

در فضاهایی مختلف بسته به امنیت سازه ها تعیین نوع دوربین با توجه به دقت دوربین امکان پذیر است. برای همین از راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب تعیین دقت و زاویه دید در آن است. بعضی از دوربین های امروزی قادر هستند که زاویه دید تا 360 درجه داشته باشند که برای محیط های امنیتی بسیار مناسب هستند. این دوربین ها علاوه بر این زاویه دید از قابلیتی تصویر برداری در نورهای مختلف را نیز به خوبی دارا هستند.

در صورتی که دوربینی را مشاهده کردید که لنزهای خود را برای ضبط تصاویر به طرفین حرکت داد مطمئن باشید که تقلبی است. از راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب عدم حرکت دوربین به طرفین و بدون حرکت لنزهای خود در زمان ضبط تصاویر است.

راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب

تعیین اندازه لنز دوربین مدار بسته

از دیگر راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب در زمان خرید دوربین مدار بسته تعیین اندازه لنز است. با آگاهی از اندازه لنز در دوربین های مختلف جهت دید تا زاویه معینی است. به همین دلیل در زمان خرید باید مشخص کنید تا چه زاویه ای می خواهید دوربین مدار بسته شما قابلیت دید داشته باشد. با توجه به این زوایه می توانید اندازه لنز دوربین را انتخاب نمایید.

نوع دوربین مدار بسته

از راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب  می توان به تعیین نوع دوربین اشاره نمود. در صورتی که دوربین مدار بسته به صورت دام و یا بولت طراحی شده است اما هیچ گونه نام تجاری بر روی آن درج نشده است و از نظر وزنی نیز بسیار سبک هستند مطمئن باشید که دوربین مدار بسته تقلبی است. زیرا تولید کنندگان محصولات تقلبی بر اساس قانون کپی رایت امکان تولید دوربین به شکل بولت و یا دام را دارند اما نمی توانند نام تجاری هیچ گونه برندی را بر روی آن درج نمایند.

داشتن چراغ چشمک زن قرمز

معمولا دوربین های مدار بسته از چراغ چشمک زن قرمز برای ضبط تصاویر خود استفاده نمی کنند. مخفی بودن این دوربین ها بهترین کاربرد آنها است. به همین دلیل داشتن جراغ قرمز چشم زن در لنز دوربین نشانه تقلبی بودن دوربین است و از راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب نداشتن این چراغ قرمز است. این نکته را نیز به خاطر بسپارید که دوربین های مدار بسته قدیمی در سیستم خود از این چراغ ها استفاده می کردند.

راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب

مشاوره با کارشناسان در زمان خرید دوربین مدار بسته

از مهمترین نکاتی که در زمان خرید دوربین مدار بسته به شما کمک می کند مشاوره با کارشناسان در این زمینه است. سایت های بسیاری با دارا بودن اعتبار و تجربه در این زمینه به مصرف کنندگان خدمات ارائه می نماید. سایت پارسیان تک از بهترین و مهمترین سایت های عرضه این تجهیزات است که با دارا بودن کارشناسان مجرب به خریداران خدمات مشاوره ای ارائه می دهد. برای دریافت اطلاعات و مشاوره و همچنین شناخت راه های تشخیص دوربین مدار بسته خوب می توانید به این سایت مراجعه و با کارشناسان در این سایت مشورت نمایید.

آموزش مراحل نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مدار بسته در شهرستان ها

دوربین مداربسته ارزان

0/5 (0 نظر)