میکروفن ها انواع مختلفی دارند که با توجه به شرایط و محیطی که می خواهید از میکروفن در آن استفاده کنید می توانید هر کدام از آنها را در اندازه و نوع دلخواه تهیه و خریداری کنید. خرید میکروفون یقه ای نیز امروزه به خصوص برای اجراهای زنده و حتی تلویزیون ها بسیار مرسوم شده است. این میکروفن یقه ای به علت مزایایی که دارد باعث شده تا در صحنه های اجرا بیشتر از آن استفاده شود. در این متن به بررسی مسائل مربوط به خرید میکروفن یقه ای و مزیت های این نوع از میکروفن می پردازیم.

میکروفن یقه ای

میکروفن های یقه ای به علت اینکه کابل های کمتری نسبت به دیگر میکروفن ها دارند علاوه بر این موضوع که سریعتر می توان از آنها استفاده کرد و زمان کمتری برای راه اندازی آن نیاز است، فضای کمتری را می گیرند و این موضوع باعث می شود تا صحنه های اجرا خلوت تر شود و دیگر دردسر سیم وجود نداشته باشد. علاوه بر این موضوع همانطور که از اسم این میکروفن ها مشخص است، میکروفن های یقه ای به یقه و یا لباس فرد وصل می شوند و نیازی نیست که شخص در تمام مدت آن را در دست گرفته و یا از یک پایه میکروفن کمک بگیرد. همین موضوع باعث شده تا افراد آزادی عمل بیشتری در اجراهای خود داشته باشند. میکروفن های یقه ای به میکروفن های مینیاتوری نیز شهرت دارند که علت آن اندازه آنها و ظاهرشان است. میکروفن های یقه ای تنها به یقه لباس متصل نمی شوند بلکه برای خانم ها به مقنعه و یا شال نیز متصل می شود.

خرید میکروفون یقه ای

کاربردهای میکروفن یقه ای

به دلیل مزیت هایی که در قبل به آن پرداخته شد از میکروفن های یقه ای در اجراها در تلویزیون، کنسرت ها، سخنرانی ها، همایش ها، گزارش های ورزشی، کنفرانس ها و حتی جشن ها و مراسم های عزاداری نیز استفاده می شود. در واقع در هر جا که بخواهید مراسمی اجرا و برگزار کنید می توانید با خرید میکروفون یقه ای کار را برای خود آسان تر نمایید؛ زیرا با خرید میکروفون یقه ای دیگر نگران کمبود جا و فضا برای کابل های میکروفن و یا جابجایی شخص در روی صحنه نخواهید داشت؛ اما در هر جایی که نمی خواهید میکروفون شما معلوم نشود نیز می توانید از میکروفن های یقه ای استفاده نمایید. به طور مثال در تهیه فیلم ها و برای بازیگران نباید میکروفن آنها در معرض دید قرار بگیرد و به این منظور از این میکروفن های یقه ای استفاده می کنند. برندها و شرکت های مختلفی تولید کننده انواع مختلفی از این میکروفن های یقه ای می باشند که به علت کارایی زیاد آن از فروش بالایی نیز برخوردار هستند.

 خرید میکروفون یقه ای

خرید میکروفون یقه ای

برای خرید میکروفون یقه ای می توانید از برندها و شرکت های مختلفی که در سطح جهانی به تولید این نوع از میکروفن ها می پردازند به راحتی استفاده نمایید. در بین شرکت ها و برندهایی که به تولید میکروفن های یقه ای می پردازند باید خرید میکروفون یقه ای را از برندی انجام دهید که میکروفن هایی با کیفیت بالا، اندازه و سایز کوچک و قیمت مناسب تولید می کنند. در واقع باید به تمامی برندها و میکروفن های تولید شده توسط شرکت های مختلف آشنایی داشته باشید تا بتوانید با توجه به بودجه ای که برای خرید میکروفون یقه ای دارید مناسب ترین و با کیفیت ترین نوع میکروفن را انتخاب کنید و سپس آن را خریداری نمایید. در برخی از میکروفن های یقه ای حتما نیازی نیست که میکروفن مقابل دهان شما و یا در نزدیکی منبع صدا باشد تا آن را ضبط نماید بلکه در فاصله ای مشخص نیز قادر به ضبط صدا می باشد که این موضوع می تواند یکی از موارد مهم و قابل توجه در خرید میکروفون یقه ای به حساب بیاید.

لینک های پر بازدید

اتصال میکروفن یقه ای

شاید برای شما در هنگام خرید میکروفون یقه ای این سوال به وجود بیاید که این میکروفن ها به چه صورت و به کجا متصل می شوند. در واقع دانستن این موضوع می تواند به شما در خرید میکروفون یقه ای نیز کمک کند تا شما شناخت بیشتری با ساختار این میکروفن داشته باشید. در ابتدا باید بدانید که میکروفن یقه ای از گیرنده و فرستنده تشکیل شده است که به صورت بی سیم کار می کنند. در میکروفن یقه ای یک گیرنده برای دریافت امواج صوتی وجود دارد که به یک رکوردر وصل می باشد و با تبدیل امواج صوتی به رادیویی می تواند به صورت بی سیم و با کابل های کمتر کار کند. اگر نخواهید که به صورت بی سیم از میکروفن های یقه ای استفاده نمایید می توانید با یک سیم که طول زیادی داشته باشد آن را به یک رکوردر متصل نمایید. هرچند که پیشنهاد می شود تا در هنگام خرید میکروفون یقه ای از نوع بی سیم آن استفاده نمایید زیرا به طور حتم کار کردن با آن کم دردسر تر می باشد. جالب است بدانید که در برخی از میکروفن های یقه ای یک بادگیر وجود دارد که این امکان را برای شما به وجود می آورند که بتوانید آن را در موها و حتی زیر یقه نیز پنهان کنید. برای اینکه بتوانید این میکروفن را در موها بگذارید باید در هنگام خرید میکروفون یقه ای دقت کنید که این سری بادگیر را داشته باشد.

خرید میکروفون یقه ای

نکات مهم در خرید میکروفن یقه ای

باید در ابتدا مشخص کنید که به چه منظوری می خواهید میکروفن یقه ای را تهیه و خریداری نمایید. پاسخ به این سوال مشخص می کند که برد میکروفن یقه ای باید به چه اندازه ای باشد و یکی از مهمترین مواردی که در خرید میکروفون یقه ای باید به آن توجه کنید نیز همین موضوع است؛ اما نکته بسیار مهم دیگر در خرید میکروفون یقه ای باتری این میکروفن ها می باشد. ظرفیت باتری های میکروفن یقه ای هر چه بیشتر باشد برای اجراهای بزرگی مانند کنسرت ها و همایش ها بسیار مناسب تر است زیرا در وسط اجرا باتری میکروفن تمام نمی شود. کیفیت بالای صدا و البته بادوام بودن میکروفن نیز از دیگر مواردی است که باید حتما در هنگام خرید میکروفون یقه ای به آن دقت کنید. برای آنکه بتوانید یکی از برندها و شرکت های تولید کننده میکروفن یقه ای را برای خرید انتخاب کنید بهتر است از میزان رضایتمندی مشتریان آن شرکت اطلاع پیدا کنید.

 خرید میکروفون یقه ای

0/5 (0 نظر)